fbpx

Predstavljeni Ferrari SF90 XX Stradale i Spider

Predstavljeni Ferrari SF90 XX Stradale i Spider koji u specijalnom i ograničenom izdanju imaju 1016 KS

Predstavljeni Ferrari SF90 XX Stradale i Spider koji u specijalnom i ograničenom izdanju imaju 1016 KS. Iako iz Maranella poručuju da će ovo biti ograničene serija oba medela, biće ih proizvedeno relativno mnogo – 799 komada SF90 XX Stradale i 599 komada Spider verzije. Dodatna vest kaže da su, za razliku od dosadašnjih XX modela koji su bili namenjeni isključivo za stazu, SF90 XX Stradale i Spider biti legalni za drum.
Obe verzije SF90 XX za pogon koriste 4.0 twin-turbo V8 motor i tri elektromotora, od kojih je jedan smešten između motora i menjača, a dva pokreću prednje točkove. Međutim, za razliku od standardnog Ferrarija SF90, SF90 XX Stradale i Spider imaju više snage. Umesto 986 KS, XX verzije imaju 1016 KS.
Motor sa unutrašnjim sagorevanjem umesto 769 KS u SF90 XX Stradale ima 786 KS. V8 je dobio nove klipove, specifičnu obradu komore za sagorevanje i poliranu usisnu i izduvnu granu. Takođe, usisna grana je pomerena bliže protivpožarnom zidu, kako bi zvuk motora dopirao više do kabine. Kako bi uštedeli 3.5 kilograma u masi vozila, inženjeri su uklonili sekundarni sitem za dovod vazduha u motorski prostor. I elektromotori su unapređeni kako bi proizveli 229 umesto 217 KS, ali baterija je zadržana na kapacitetu od 7.9 kWh. Kada se voze na struju SF90 XX Stradale i Spider mogu da pređu oko 25 kilometara, a maksimalna brzina u EV modu je 135 km/h.
SF90 XX Stradale i Spider imaju dodatnu „boost“ funkciju kada se koristi Qalifying mod vožnje. Sistem dodaje više snage na izlasku iz krivine a Ferrari tvrdi da to donosi 0.25 sekundi po krugu na stazi Fiorano. Baterija ima dovoljno energije za 30 ovakvih „boost“-ova.Menjač je i dalje neizmenjeni osmostepeni DCT, ali revidirani softver donosi specifičan zvuk prilikom promena stepena prenosa, koji je sličan zvuku koji se proizvodi pri puštanju gasa na visokim obrtajima.
SF90 XX Stradale i Spider do 100 km/h stižu za 2.3 sekunde i imaju maksimalnu brzinu od 320 km/h, a za bolje kočenje brine se unapređen kočioni sistem sa diskovima prečnika 390 mm na prednjoj osovini, umesto 360 mm. Novi ABS Evo kontroler radi sa 6W-CDS senzorom kako bi imao podatak o brzini kretanja vozila i prilagodio optimalnu raspodelu sile kočenja.
Ferrari je uneo i izmene na karoserije SF90 XX Stradale i Spidera kako bi izgledali još agresivnije, ali i aerodinamički bili efikasniji. Pod vozila je redizajniran i generiše 45 kilograma više nizgona pri 250 km/h.
Na svom zadnjem delu SF90 XX Stradale i Spider imaju fiksni spojler. Ferrai poručuje da su SF90 XX Stradale i Spider prvi modeli legalni za saobraćaj imaju fabrički ugrađeno zadnje krilo još od modela F50, a pri 250 km/h, SF90 XX Stradale generiše ukupno 530 kg aerodinamičkog nizgona.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Audi RS5 – mnogo muzike za mnogo para

Ovog leta počinju isporuke novog Audi RS5 sa brojnim izmenama u odnosu na prethodnika, ...

Ssang Yong nasatvlja svoje prisustvo u Srbiji

Na 54. Međunarodnom sajmu automobile, Adriatic Auto uvoznik i distributer vozila marke SsangYong, drugu ...

Kia EV4 je električni duhovni naslednik Stingera?

Kia EV4 je električni duhovni naslednik Stingera i u Seulu je predstavljena u konceptnoj ...

Polestar 3 ima dva elektromotora i 510 KS

Polestar 3 prvi je SUV švedske sportske električne marke, ima dva elektromotora i košta ...

Kako se pravilno sedi za upravljačem?

Na žalost, ulice su nam prepune „Šumahera“ koji svojim sedenjem od automobila prave Formulu ...