fbpx

Predstavljeni Ferrari SF90 XX Stradale i Spider

Predstavljeni Ferrari SF90 XX Stradale i Spider koji u specijalnom i ograničenom izdanju imaju 1016 KS

Predstavljeni Ferrari SF90 XX Stradale i Spider koji u specijalnom i ograničenom izdanju imaju 1016 KS. Iako iz Maranella poručuju da će ovo biti ograničene serija oba medela, biće ih proizvedeno relativno mnogo – 799 komada SF90 XX Stradale i 599 komada Spider verzije. Dodatna vest kaže da su, za razliku od dosadašnjih XX modela koji su bili namenjeni isključivo za stazu, SF90 XX Stradale i Spider biti legalni za drum.
Obe verzije SF90 XX za pogon koriste 4.0 twin-turbo V8 motor i tri elektromotora, od kojih je jedan smešten između motora i menjača, a dva pokreću prednje točkove. Međutim, za razliku od standardnog Ferrarija SF90, SF90 XX Stradale i Spider imaju više snage. Umesto 986 KS, XX verzije imaju 1016 KS.
Motor sa unutrašnjim sagorevanjem umesto 769 KS u SF90 XX Stradale ima 786 KS. V8 je dobio nove klipove, specifičnu obradu komore za sagorevanje i poliranu usisnu i izduvnu granu. Takođe, usisna grana je pomerena bliže protivpožarnom zidu, kako bi zvuk motora dopirao više do kabine. Kako bi uštedeli 3.5 kilograma u masi vozila, inženjeri su uklonili sekundarni sitem za dovod vazduha u motorski prostor. I elektromotori su unapređeni kako bi proizveli 229 umesto 217 KS, ali baterija je zadržana na kapacitetu od 7.9 kWh. Kada se voze na struju SF90 XX Stradale i Spider mogu da pređu oko 25 kilometara, a maksimalna brzina u EV modu je 135 km/h.
SF90 XX Stradale i Spider imaju dodatnu „boost“ funkciju kada se koristi Qalifying mod vožnje. Sistem dodaje više snage na izlasku iz krivine a Ferrari tvrdi da to donosi 0.25 sekundi po krugu na stazi Fiorano. Baterija ima dovoljno energije za 30 ovakvih „boost“-ova.Menjač je i dalje neizmenjeni osmostepeni DCT, ali revidirani softver donosi specifičan zvuk prilikom promena stepena prenosa, koji je sličan zvuku koji se proizvodi pri puštanju gasa na visokim obrtajima.
SF90 XX Stradale i Spider do 100 km/h stižu za 2.3 sekunde i imaju maksimalnu brzinu od 320 km/h, a za bolje kočenje brine se unapređen kočioni sistem sa diskovima prečnika 390 mm na prednjoj osovini, umesto 360 mm. Novi ABS Evo kontroler radi sa 6W-CDS senzorom kako bi imao podatak o brzini kretanja vozila i prilagodio optimalnu raspodelu sile kočenja.
Ferrari je uneo i izmene na karoserije SF90 XX Stradale i Spidera kako bi izgledali još agresivnije, ali i aerodinamički bili efikasniji. Pod vozila je redizajniran i generiše 45 kilograma više nizgona pri 250 km/h.
Na svom zadnjem delu SF90 XX Stradale i Spider imaju fiksni spojler. Ferrai poručuje da su SF90 XX Stradale i Spider prvi modeli legalni za saobraćaj imaju fabrički ugrađeno zadnje krilo još od modela F50, a pri 250 km/h, SF90 XX Stradale generiše ukupno 530 kg aerodinamičkog nizgona.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – Toto Wolff je milijarder

Formula 1 – tek da bi bolje razumeli zbog čega se Toto Wolff nervira ...

Ares Design S Project diže Corvette na novi nivo

Ares Design S Project pogonu i donjem postroju Corvette daje sasvim novo značenje, a ...

Opel i Vauxhall i zvanično u PSA Grupi

Opel i Vauxhall i službeno postali članovi PSA Grupe 1. avgust 2017. je istorijski ...

Porsche 911 Turbo S kupe i kabriolet stigli sa 650 KS

Porsche je predstavio novu generaciju flagship verzije modela 911 u kupe i kabriolet varijantama ...

Novi BMW X3 stigao u Srbiju

Novi BMW X3 stigao u Srbiju. Na specijalnom događaju organizovanom u Beogradu sinoć je ...

Porsche 919 Hybrid LMP1 brži od Formule 1

Porsche 919 Hybrid prtotip koji se takmičio i pobeđivao na LeManu u LMP1 kategoriji, ...