fbpx

Prosečno vozilo u Srbiji završi u nezgodi svakih 235,000 km

Istraživanje otkriva da prosečno vozilo u Srbiji završi u nezgodi svakih 235,000 km

Nijedno vozilo nije imuno na nesreće, i normalno je da vozila pretrpe manja ili veća oštećenja svakih par godina. Posedovanje informacije o kilometraži vozila može vam reći mnogo toga o njegovoj prošlosti, kao i to koliko je puta možda bilo oštećeno.
Da bi pomogla sa ovim, carVertical, automobilska informaciona kompanija, sprovela je istraživanje u Srbiji da bi utvrdila koliko kilometara auto obično pređe pre nego što završi u nesreći.
Broj automobilskih nesreća u Srbiji raste
Kompanija za istoriju vozila izmerila je odnos između kilometraže vozila i procenta nesreća u periodu od 2021-2023. Podaci otkrivaju da, u 2021, prosečno vozilo prelazi 315,339 km u Srbiji dok ne završi u nesreći, u 2022 – 279,303 km, i u 2023 – 235,621 km, što implicira da se vozila više oštećuju sada nego pre par godina.
Doduše, povećana stopa oštećenja može imati veze sa kretanjem nakon pandemije, koje je znatno uvećano nakon 2020.
“Vozilo sa pređenih 300,000 kilometara može imati jedno ili više oštećenja. Doduše, čak i očešanje ili ogrebotina takođe se računaju kao nezgode, pa bi kupci polovnih vozila trebali da istraže kakvu je vrstu oštećenja vozilo pretrpelo pre nego što ga kupe”, objašnjava Matas Buzelis, stručnjak carVertical-a.
Dok manja oštećenja ne bi trebala da utiču na odluku o kupovini, ozbiljna nezgoda može implicirati da auto ima strukturalna oštećenja i da nije siguran za vožnju.
Vozila u drugim zemljama Evrope imaju više nezgoda na putu
Sličan obrazac oštećenja kao u Srbiji može se primetiti u susednoj Rumuniji, koji je otišao sa 160,909 km u 2021 na čak 128,968 km u 2023. Prosečan auto u Rumuniji sada pređe 32,000 km manje dok ne završi u nesreći, nego pre par godina.
Kako studija otkriva, u 2023 vozila u Srbiji prelaze 59.9% više kilometara dok ne završe u nesreći nego vozila u Evropi. Ovo znači da se vozila u Srbiji ređe oštećuju nego u drugim zemljama. Ipak, kako se oštećenja svakako dešavaju, neki neiskreni prodavci mogu pokušati da prikriju istoriju vozila kako bi zaradili više pri prodaji svog auta.
“Kupci ne bi trebali da tretiraju polovne automobile kao nove. Svaki vozač očekuje da mu auto bude u dobrom stanju, ali u stvarnosti to nije uvek slučaj. Procenjujemo da je 52.4% polovnih vozila oštećeno barem jednom. Zato provera istorije vozila igra važnu ulogu u celom procesu kupovine auta, kao i probna vožnja i fizička provera ovlašćenog servisa,” kaže Buzelis.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Lamborghini izdao opoziv oko 7.000 Aventadora

Oko 7.000 Lamborghini Aventador kupea i roadstera će uskoro morati da svrate u ovlašćeni ...

Nova Porsche digitalna platforma za povezivanje

Uz novu platformu Porsche je obnovio svoje digitalne usluge za pametne telefone i kombinovao ...

BMW seli proizvodnju u Austriju i Englesku

Neki od BMW modela umesto “Made in Germany” dobiće drugačije etikete, obzirom da se ...

Formula 1 – Prost napušta Alpine, dolaze Szafnauer i BWT

Alpine Formula 1 tim prolazi kroz ozbiljnu personalnu reorganizaciju u poteri za boljim rezultatima ...

Formula 1 – u Montrealu pol pozicija Verstappenu

Formula 1 nastavlja sezonu u Kanadi, a pol poziciju za trku u Montrealu osvojio ...

Opet problemi i lažirani rezultati iz VW Grupe

Ponovo je oživo skandal oko Audija i emisija štetnih gasova nakon što je ove ...