fbpx

Predstavljen je Hyundai Ioniq 5 N sa 641 KS

Predstavljen je Hyundai Ioniq 5 N sa 641 KS dva elektromotora i ubrzanjem do 100 km/h za 3.5 sekundi

Predstavljen je Hyundai Ioniq 5 N sa 641 KS dva elektromotora i ubrzanjem do 100 km/h za 3.5 sekundi. Ovoje prvi model iz Hyundai N odeljenja zaduženog za modele visokih performansi, a kompanija već sada najavljuje da sigurno nije i poslednji. Šta više, Hyundai naglašava da je tek prvi u nizu iz N podmarke sportskih automobila.
Hyundai Ioniq 5 N ima dva elektromotora, sa ukupno 600 KS i 740 Nm obrtnog momenta, što se do početka serijske proizvodnje može promeniti čak i naviše. Za sada sa aktiviranom N Grin Boost funkcijom, u trajanju od 10 sekundi ima čak 641 KS i 770 Nm maksimalnog obrtnog momenta.
Pogin na svim točkovima obećava odličnu trakciju, pa podatak o ubrzanju do 100 km/h za samo 3.5 sekundi zvuči kao realnost, a ne obećanje, a uz pomenutu N Green Boost funkciju, Hyundai Ioniq 5 N može i bolje – 3.4 sekunde, uz maksimalnu brzinu od 260 km/h. A tu je i N Drift Optimizer čiju funkciju ne treba objašnjavati. Sistem kontrole isporuke obrtnog momenta ima čak 11 nivoa podešavanja.
Obzirom na veliku snagu i baterija je velika, čak 84 kWh. Hyundai Ioniq 5 N radi na 800 volti za ultra brzo punjenje, pa se od 10 do 80% baterija puni za 18 minuta. Vozač ima mogućnost optimizacije performansi baterije, pa je može pripremiti u Drag ili Track modu. Track mod optimizuje bateriju za maksimalan broj krugova na stazi, dok Drag mod omogućava kratkotrajnu ali snažnu isporuku snage za ubrzanje.
Hyundai Ioniq 5 N ima i N Race postavku sa dva moda kojima se reguliše potrošnja energije. Endurance donaosi naviše kilometara na stazi, što postiže limitiranjem maksimalne snage vozila. Sprinmt mod donosi suprotno – maksimalnu isporuku snage i munjeviti start.
Za sada Hyundai nije saopštio podatak o masi vozila, ali znamo da najskromniji Ioniq 5 SE ima 1850 kilograma, a verzija sa pogonom na svim točkovima čak 2.200 kilograma.
Hyundai Ioniq 5 N ima veće točkove, rerađenu postavku ogibljenja, aerodinamičke dodatke na karoseriji i unapređeni sistem regenerativnog kočenja. N Brake Regen u Hyundai Ioniq 5 N donosi toliku szaustavnu silu da je mehaničku kočnicu potrebno retko koristiti i to manje-više tokom vožnji na stazi. O koliko sili kočenja se radi najbolje ilustruje podata da može da postigne 0.6 G usporenja, odnosno 0.2 kada je aktiviran ABS. Ipak, Hyundai Ioniq 5 N i dalje ima četvoroklipne monoblok kočione čeljusti i prednje diskove prečnika čak 400 mm, dok su pozadi prečnika 360 mm. Izrađeni su od najnovijih laganih materijala, hibridne konstrukcije je ceo sistem i najjači je kočioni sistem ikada ugrađen u jedan Hyundai. Hyundai Ioniq 5 N ima nešto drugačije dimenzije od standardnog modela. Produžen je za 80 i proširen za 40 mm, a klirens od tla mu je spušten za 20mm.
Zanimljivo je da već sada znamo i da će Hyundai Ioniq 5 N kupcima biti ponuđen u 10 boja, od kojih su N Performance Blue Matte i N Performance Blue ekskluzivne za ovaj model, ali će kupci moći da odaberu i Abyss Black Pearl, Cyber Gray Metallic, Ecotronic Gray Matte, Ecotronic Gray, Atlas White, Atlas White Matte, Gravity Gold Matte i Soultronic Orange Pearl.
Sa druge strane, boja enetrijera je jedna i isključivo sa Performance Blue detaljima.
Ponešto od informacija Hyundai nije objavio, a to su cene i planirani početak prodaje, kao ni podatak koji je više nego aktuelan – kolika će se biti autonomija ovog električnog sportiste.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Punjači za EV profitabilni skoro kao benzinske pumpe

Do nedavno punjači za električne automobile bili su čisti gubitaši, ali prema BP-u postaju ...

General Motors ima spremnu jeftinu super bateriju?

Iako se smatra da je Tesla daleko ispred ostalih po pitanju baterija, General Motors ...

Dizel je mrtav? Ne još, kaže VW

Dizelu još nije vreme za umiranje kažu u VW-u i predstavljaju novi 2.0 TDI ...

Trka 24 časa Lemana se vozi za vikend

Trka 24 časa Lemana, legendarna trka izdržljivosti vozi se za vikend, a među posadama ...

Alfa Romeo će imati sportistu, ali…

Alfa Romeo će u svojoj ponudi imati sportistu, ali pre povratka marke na nekadašnje ...

Zbog čega su karbon keramičke kočnice toliko skupe?

Poznato je da karbon keramičke kočnice pružaju mnogo bolje performanse od običnih livenih, ali ...