Debitovao je Peugeot E-3008 sa 700 kilometara autonomije i prvi je model na novoj STLA platformi Stellantisa

Debitovao je Peugeot E-3008 sa 700 kilometara autonomije i prvi je model na novoj STLA platformi Stellantisa. Da, prvi električni model na novoj platformi. Međutim, za sve one koji nisu oduševljeni električnim vozilima, u svojoj trećoj generaciji Peugeot 3008 imaće i verzije sa hibridnim pogonom, tačnije blagim hibridima. Zapravo, novi Peugeot Peugeot mora da se dopadne svima, ili barem što široj populaciji, obzirom je u ponudi francuske marke bestseler.

Čitavih sedam godina nakon premijere odlazećeg modela 3008, Peugeot je otkrio potpuno novu verziju, na potpuno novoj platformi i sa znaćčajno promenjenim enterijerom. Čast da prva bude pokazana publici dobila je električna E-3008 verzija, a kuriozitet je da pored dva, Allure i GT osnovna paketa, tri opciona paketa opreme dobija i čak tri električne pogonske opcije.

Prva, osnovna verzija ima Nikl-Mangan-Kobaltnu (NMC) bateriju kapaciteta od 73 kWh, iz koje se napaja asingroni elektromotor na prednjoj osovini sa 210 KS i 343 Nm, a očekivana autonomija sa punom baterijom je 525 kilometara.

Sledeća je snažnija verzija sa dva motora i pogonom na svim točkovima, koja koristi istu bateriju. Dodat je elektkromotor 111 KS sa 166 Nm na zadnju osovinu, a ova verzija Peugeota E-3008 ima lepih 320 KS. Zanimljivo je da fabrika najavljuje identičnu autonomiju kao i jednomotorna verzija – 525 km.
Na vrh ponude Peugeota E-3008 stiže verzija sa povećanom autonomijom, koju obezbeđuje veća baterija netto kapaciteta 98 kWh. A ovaj „dugoprugaš“, za koji se navodi da će sa punom baterijom moći da pređe do 700 kilometara ima samo jedan motor od 230 KS.

Ujedno, nova TSLA baterija omogućava punjenje drugih vozila ili potrošača ili čak i elektromreže iz E-3008. Da bi se racionalizovala potrošnja energije, sve tri verzije su standardno opremljene toplotnom pumpom, i tri nivoa rekuperacije prilikom kočenja.

Dužina novog Peugeota E-3008 je 454 cm, a na sebi nosi sva uobičajena obeležja aktuelnih modela Peugeot. Standardna su LED prednja svetla u kojima se standardno nalazi i Pixel LED tehnologija, što ih čini autoadaptivnima.

U enterijeru novog Peugeota E-3008 dominira novi veliki zakrivljeni ekran dijagonale od čak 21“, mada će biti rezervisan na visoke pakete opreme. Allure oprema dobiće slično rešenje, ali ispod kojega se skrivaju dva ekrana od 10“.

Peugeot i-Toggle sistem sopstvenog podešavanja komandi je standardna, a komanda se nalazi na centralnom grebenu. Prednja sedišta imaju grejanje, a i homologaciju i odobrenje od nemačkog instituta za prevenciju bola u lumbalnom pojasu.

Novi Peugeot E-3008 ima prtlajžnik zapremine od 470 litara kod verzija sa AWD-om i 520 litara u verzijama sa prednjim pogonom. U čak 17 različitih pretnaca i boksova nalazi se dodatnih 34 litre za odlaganje stvari po kabini. Novi model će se proizvoditi u pogonu u Sochauxu gde se sklapaju i baterije, a početak isporuka u autosalone širom Evrope najavljen je za kraj 2023. godine.
Show Comments