fbpx

Polovnjaci – kilometraža vraćena a cena prevelika

Kupci uvezenih automobila u Srbiji, a i drugim zemljama  suočavaju se s većim rizikom od kupovine vozila s vraćenom kilometražom

Svaki deseti polovni automobil u Srbiji ima vraćenu kilometražu, što znači da vrede manje od tražene cene. Međutim, šanse da se dobije vozilo s promenjenim brojačem kilometara su veće kada je automobil uvezen iz inostranstva. Trgovinu vozilima preko granice je teško pratiti, stoga prevaranti iskorišćavaju ovu situaciju i izbegavaju da budu uhvaćeni.
Nedavno istraživanje koje je sprovela automobilska kompanija carVertical u 14 evropskih zemalja otkrilo je da automobili uvezeni u Srbiju imaju veću verovatnoću da im je vraćena kilometraža u poređenju s vozilima kupljenim u zemlji.
Preterano poverenje može dovesti do prevare vezane za vraćenu kilometražu
10,1% svih automobila koji se voze na srpskim putevima, a koji su provereni na carVertical platformi, ima vraćenu kilometražu. Iako situacija u zemlji nije toliko loša kao u nekim istočnoevropskim zemljama poput Letonije, gde udeo vozila s vraćenom kilometražom prelazi 20%, rizik od prevare je i dalje visok.
Od svih uvezenih automobila u Srbiji, 10,3% ima vraćenu kilometražu, što je veće od procenata automobila s vraćenom kilometražom koji se prodaju lokalno (8,5%). Uvezeni automobili, posebno oni koji dolaze iz zemalja poput Nemačke, široko se smatraju pouzdanijim, stoga kupci mogu previše da veruju prodavcima polovnih vozila.
“Veoma je teško kontrolisati kvalitet polovnih automobila na međunarodnom nivou jer pojedine zemlje imaju različite zakone o prevari vezanoj za kilometražu. Pošto zemlje ne razmenjuju informacije o vozilima, kada se jednom vozilo izveze, njegova istorija počinje kao potpuno nova. Zanimljivo je da je nivo vraćanja kilometara u Srbiji vrlo sličan nivou prevare u međunarodnim transakcijama sa automobilima, što ukazuje na nedostatak transparentnosti na tržištu”, objašnjava Matas Buzelis, automobilski stručnjak u carVertical kompaniji.
Srpski kupci traže automobile u inostranstvu
Prema istraživanju, udeo automobila kupljenih lokalno i uvezenih iz inostranstva značajno se razlikuje. Samo 8,8% svih vozila u Srbiji proverenih na carVertical platformi provelo je celo vreme u zemlji, dok je 91,2% uvezeno iz inostranstva. Udeo uvezenih automobila u Srbiji je najveći među svim zemljama koje su obuhvaćene istraživanjem, premašujući druge istočnoevropske zemlje poput Hrvatske, Litvanije ili Poljske.
Vozilo sa vraćenom kilometražom dovodi do finansijske katastrofe
Dobijanje automobila s lažnom kilometražom može izazvati mnogo problema novom vlasniku, jer može biti teško planirati njegovo održavanje. Na primer, zupčasti kaiš treba zameniti svakih 100.000-150.000 km. Međutim, kada je kilometraža vozila promenjena, verovatno nećete uspeti da obavite ovaj zadatak na vreme i kaiš će se pokidati, što može rezultirati oštećenjem klipova prilikom kontakta s ventilima. Automobili sa velikom kilometražom mogu biti istrošeni, što dovodi do neočekivanih kvarova na sred puta. Da ne pominjemo rizike po bezbednost vozača.
Prema Buzelisu, vozila s promenjenom kilometražom su znatno skuplja od automobila s originalnom kilometražom, što znači da kupci previše plaćaju automobil. Automobilski stručnjak ističe da je carVertical sproveo istraživanje gde su otkrili da vozila s „vraćenom kilometražom” mogu biti i do 25% skuplja od automobila s originalnom kilometražom. Vozilo s velikom kilometražom će takođe mnogo brže izgubiti vrednost i može biti komplikovano naći kupca za njega.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Murray sprema T50S Track Speed za staze i za Le Mans?

Iako se još nije pojavila ni drumska verzija T50, već će mogu čuti najave ...

Od 1. novembra obavezni zimski pneumatici

Od 1. novembra vozila moraju biti opremljena zimskim pneumaticma Od 1. novembra do 1. ...

Opel penzioniše modele Adam, Karl, i Cascada u 2019.

Opel šalje modele Adam, Karl, i Cascada u penziju naredne godine, ali će lansirati ...

Maserati se vraća trkanju nakon 12 godina

Nakon pauze od 12 godina, Maserati italijanska sportska marka vraća se trkanju, ali ne ...

Svi novi automobili u SAD moraju imati kameru za vožnju unazad

Svi novi automobili u SAD sada moraju imati kameru za vožnju u nazad, kako ...

Verstappenu pol za oproštaj od sezone Formule 1

Max Verstappen je iznenadio vozače Mercedes-AMG-a i oteo im pol poziciju za poslednju trku ...