fbpx

Aston Martin Valhalla konačno u proizvodnji

Aston Martin Valhalla konačno u proizvodnji sledeće godine i to uz pomoć iskustava iz Formule 1

Aston Martin Valhalla

Aston Martin Valhalla konačno u proizvodnji krajem 2023. godine i to uz pomoć iskustava iz Formule 1. Za sve one koji su pomislili da je Aston Martin Valhalla odavno u proizvodnji i da se isporučuje malobrojnima koji je sebi mogu priuštiti – još nije. A svi oni kojima se čini da su odavno čuli za drugi supersportski dvosed Aston Martin Valhalla, kažemo da im se ne čini. Aston Martin Valhalla je kao model najavljena još 2019. godine i to sa V6 hibridnim motorom smeštenim u sredini. Međutim, 2021. godine, Aston Martin je objavio da će Valhalla imati par cilindara više, ali i hibridnu pomoć. Definitivno, Aston Martin Valhalla stiže do (malobrojnih) kupaca sa V8 hibridnim pogonom sa 1.000 KS, a prvi srećnici koji su odavno uplatili ovaj dvosed dobiće svoju jurilicu do kraja ove godine.

Aston Martin Valhalla

Manje više, videli smo oblik karoserije i enterijer Aston Martin Valhalle, a definitivno je potvrđen i V8 pogon. Sada je kompanija otkrila poneki detalj iz dugotrajnog razvoja ovog egzotičnog modela, a u neku ruku i nije iznenađenje da je Aston Martin Valhalla dobila ponešto iskustava i znanja iz Formule 1, obzirom na Aston Martin Formula 1 tim.
Claudio Santoni šef tehnologija visokih performansi u Aston Martinu kaže: „Velika je prednost kada proivođač automobila ima pristup veštinama i sposobnostima jednog Formula 1 tima. Inženjeri u Formuli 1 stalno pomeraju granice u poteri ra performasama i razvili su sistem za brzo rešavanje problema. Sa takvim znanjem i veštinama u kući, možemo primeniti ekspertizu iz Formule 1 na drumski automobil“.

Aston Martin Valhalla

Šta to znači po model Aston Martin Valhalla? Za početak – simulacije. Aston Martin tvrdi da kroz 90% simulacija definisana vozna dinamika i postavka donjeg postroja, dok je samo 10% definisano kroz stvarnu vožnje. Doduše, obzirom koliko je godina prošlo, simulacije očigledno nisu najbrži postupak razvoja automobila, ali Aston Martin Valhalla će konačno na drum u definitivnom i serijskom obliku.
Pored dinamike vozila, u razvoju aerodinamije simulacije su imale značajnu ulogu, a iskustva iz Formule1 imala su značajnu ulogu. Oblik poda vozila Aston Martin Valhalle je ključan obzirom da kao i kod aktuelnih bolida Formule 1 generiše najveći deo aerodinamičke sile koja automobil drži „zalepljen“ za podlogu.

Aston Martin Valhalla

Pod vozila, zajedno sa aktivnim aerodinamičkim elementima (koji nisu dozvoljeni u Formuli 1) stvaraće preko 600 kilograma aerodinamičke sile pri brzini od 245 km/h. Aston Martin Valhalla ima aktivna krila na prednjem i zadnjem delu, kao i male otvore ispred zadnjih točkova koji su zaduženi da isisavaju vazduh ispod vozila i dodatno pojačaju vakum koji generiše pod vozila.

Aston Martin Valhalla

I u enterijeru Aston Martin Valhalle se vidi uticaj Formule 1. Ispod vozača je „lažni“ pod, pa su mu stopala povišena, dok su duboja sedišta od ugljeničnih vlakana nagnuta unazad, čime je Aston Martin pokušao da stvori sportski položaj sedenja, ali koji će i dalje biti udoban.
Bolidi Formule 1 su brzi to svi dobro znamo, ali Aston Martin Valhalla ne bi trebao da razočara po pitanju brzine. Kao što smo već naveli, pogon je 4.0 V8 sa dva turbo kopresora i „flat-plane“ oblikom kolenastog vratila (radilice), a pored toga Aston Martin Valhallu pokreću i još tro elektromotora – dva napred i jedan pozadi, koji je integrisan u prenos. Tačno 1.000 KS, kako tvrdi Aston Martin. Prednji motori umaju verijabilnu isporuku obrtnih momenata, a Aston Martin Valhalla ima koš jednu pikanteriju.

Aston Martin Valhalla

Kako bi se uštedelo u masi, vozilo nema „rikverc“ u svom menjaču. Naravno, to ne znači da ne može da se vozi unazad, ali su pri tom pogon prednji elektromotori, a maštovitima budi nadu i u čudvišnom driftovanju ili „krofnama“ pri vožnji unazad.
Carlo Della Casa, direktor razvoja Aston Martina kaže: „Znanje i iskustvo stručnjaka iz našeg Formula 1 tima omogućili su nam da direktno integrišemo saznanja iz F1 u drumski automobil.
Naš cilj za Valhallu je bio da napravimo superautomobil koji će biti superioran po svim osnovama u svojoj klasi“. Aston Martin je najavio da će naparviti 999 primeraka modela Valhalla, a po svemu sudeći proizvodnja ovog supersportiste od ugljeničnih vlakana sa mototorom u sredini konačno će početi krajem ove ili početkom sledeće godine.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Debitovao KTM X-Bow GT-XR

KTM X-Bow GT-XR, igračka za pistu i legalna za drum debitovala je sa kabinom ...

Mercedes W11 ima problem sa menjačem

Oba Mercedes-AMG W11 bolida Formule 1 imala su problema sa menjačima na trci u ...

Kia i Canoo razvijaju platformu za električna vozila

Zajednički razvoj potpuno električne platforme, koja se temelji na Canoo-ovom potpuno prilagodljivom dizajnu skateboarda ...

Veliki Dacia zaokret novim modelima

Dacia je objavila prve zvanične fotografije tri nova modela i prijatno iznenadila Dobro je ...

Formula 1 – Daniel Ricciardo napušta McLaren

Formula 1 – nakon mnogo spekulacija ispostavilo se da su govorkanja po kuloarima bila ...

Predstavljena fascinantna Tata Avinya

Tata Avinya za sada je concept električnog monovolumena, ali najavljuje da će se pod ...