fbpx

Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer na probi

Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer na probi – upoznali smo model sa kojim smo se teška srca oprostili

Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer / foto/copyright Dmotion.rs

Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer na probi – upoznali smo model sa kojim smo se teška srca oprostili i to ne samo zbog završetka moto sezone. Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer na našu probu došao je u najvišem paketu opreme i uz činjenicu da nije ni najsnažniji ni najlakši ni najjeftiniji u svom segmentu, ali je dokazao da podaci iz tabela nisu jedino merilo, a da je i te kako važno ono subjektivno što se oseti u vožnji.

Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer

U svojoj ponudi Kawasaki ima model Versys od 2012. godine, kada je lansiran sa četvorocilindarskim agregatom koji je svoju osnovu imao u modelu Kawasaki Z1000. Za sezonu 2023. Kawasaki Versys 1000 SE je prošao kroz osvežavanje i dobio nekoliko bitnih novina, dodajući nove tehnologije na već robusnu i pouzdanu osnovu.
Svoj model Versys 1000 SE Kawasaki je pažljivo pozicionirao među konkurenciju koje ima sa svih strana i sa raznih kontinenata. Dok se sa jedne strane vodi borba ko će u što lakši motocikl ugraditi što više konjskih snaga u poteri za performansama, Kawasaki ide drugim, svojim putem, nudeći model za vozače koji ne traže ultimativne performanse, a ni temu za razmetanje brojkama u “bajkerskim divanima”. Šta više, Kawasaki to radi detaljno činjenicom da nudi čak tri verzije modela Versys – osnovni Versys 1000, Versys 1000 S i Versys 1000 SE. Razumljivo, razlike su povelike u opremi i ceni, ali proizvođač nudi mogućnost izbora.

Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer / foto/copyright Dmotion.rs

Iako Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer formalno spada u “Adventure” segment, što bi ga trebalo uputiti van asfalta na neuređene staze i bogaze, deluje nam da je ipak punokrvi Turer ili eventualno Sport Tourer. Drugim rečima, više snažan i brz turista nego avanturista. Sa svojim relativno malim klirensom od tla i točkovima od 17 cola, asfalt je domaći teren za Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer. Ergonomija ovog modela je vrhunska. Upravljač je širok, sedište jedno od, ako ne i najduže i najšire u segmentu, pa je pozicija sedenja udobna stvorena za duga putovanja. I standardna oprema Kawasaki Versysa 1000 SE Grand Tourer je prilagođena za duga putovanja.

Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer

Pod sedištem je ostalo vrlo malo prostora za bilo kakve sitnice, ali zato fabrički boksovi kompenzuju stvari. Bočni “Saddle bagovi” koji su pričvršćeni na ram su zapremine od po 27 litara, i u njih stane full-face kaciga. Na to još dolazi glavni “kofer” od 47 litara, u koji se mogu smestiti čak dve full-face kacige, koji ima i korisno “jastuče” za leđa putnika.

Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer / foto/copyright Dmotion.rs

Zapravo, u raspoloživih 100 litara boksova, dve osobe mogu se spakovati za putovanje od par dana, a kada nisu potrebni, brzo i lako se skidaju. U deo standardne opreme za Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer spada i veliki vetrobran podesiv po visini i nosač za navigaciju. Na oplati su i vrlo efikasni i korisni “Cornering lights”, LED osvetljenje krivina koje je zavisno od ugla zakrenutosti upravljača.

Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer / foto/copyright Dmotion.rs

Instrument tabla je analogno-digitalna kombinacija. Obrtomer je zadžao klasičan analogni pokazivač na čijem obodu su svetlosne indikacije i upozorenja, dok je TFT ekran, prilagodljive slike, dijagonale od 4.3” zadužen za prikaz svih ostalih podataka, od modova vožnje, izbora postavke ogibljenja pa do putnog računara. Na ekranu se mogu naći i neuobičajene informacije kao što su maksimalni nagib u vožnji, isporuka obrtnog momenta, ali i grafički prikaz postavke ogibljenja da li je za jednu osobu, ili dve sa prtljagom.

Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer / foto/copyright Dmotion.rs

Pomenuli smo tri (mada ih ima čak i više) osnovne verzije modela Kawasaki Versys 1000, a slovo u oznaci znači monogo. Versys 1000 SE je vrhunska verzija sa najviše ugrađenih tehnologija i asistencija. Novina za 2023. godinu je Showa Skyhook i KECS (Kawasaki Electronic Control Suspension) poluaktivno, elektronski kontrolisano ogibljenje. Showa up side down prednje viljuške i zadnji horizontalni amortizer imaju kontrolisano prigušivanje sabijanja i opružanja i ručno podesivo predopterećenje.

Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer / foto/copyright Dmotion.rs

U praksi, sami možete prilagodititrim ogibljenja svom ukusu, ali elektronika u toku vožnje radi fina podešavanja. Pored toga, na spisku standardne opreme Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer ima Kawasaki Cornering Management Function (KCMF), koji je u osnovi Bosch IMU uz koji su i kontrola proklitavanja i ABS osetljivi na nagib. Na raspolaganju su četiri moda vožnje Rain, Road, Sport i Rider, od kojih poslednji dozvolja sopstveno podešavanje uz koji se može dobiti maksimalna snaga i potpuno isključena kontrola proklizavanja. Svi podaci o vožnji mogu se videti o preko Rideology aplikacije, uz bluetooth konekciju sa mobilnim telefonom. Ne treba zaboraviti ni elektronsku komadu gasa i elektronski tempomat.

Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer / foto/copyright Dmotion.rs

Agregat je redni vodom hlađeni četvorocilindraš sa elektronskim ubrizgavanjem goriva, radne zapremine od 1043 cm³, koji maksimalnih 120 KS isporučuje pri 9.000 o/min, sa 102 Nm pri 7.500 o/min. Menjač je šestostepeni sa serijskim ugrađenim Kawasaki Quick Shifterom uz koji se bez kvačila vrše promene stepena prenosa nagore i nadole, kao i sliper kvačilom. Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer ima cevasti aluminijumski ram, a masom od 257 kilograma spada među najteže u segmentu. Relativno neuobičajeni za segment su točkovi od 17” na obe osovine, na koje su serjiski ugrađeni Bridgestone 120/70ZR17M/C napred i 180/55ZR17M/C pneumatici pozadi. Zapreminom od 21 litru, Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer ima i jedan od najvećih rezervoara za gorivo u svojoj klasi.

Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer / foto/copyright Dmotion.rs

Pomenuli smo da Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer nije ni najnažniji ni najlaši motocikl u svojoj klasi. Međutim, u vožnji brojke moraju da ustupe mesto subjektivnom. Agregat ima vrlo odlučnu i linearnu isporuku snage pogotovo u niskim i srednjim režimima obrtaja. U potrazi za snagom Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer zapravo i ne treba terati do 7.500 o/min gde ima najveći obrtni moment, a pogotovo ne do prekidača na 9.000 o/min, kada zasija crveno polje obrtomera. I vozač i putnik i Versys najbolje se osećaju do 5.000 o/min. Do tog režima i Quick shifter radi savršeno, mada smo se ponajbolje osećali uz korišćenje mekane ručice kvačila pri “down shiftu”. Preko 5.000 o/min postaju nešto grublje promene brzina. Na papiru deluje da Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer ima viška kilograma i manjka snage. U vožnji, osim ako niste baš zagriženi i dobro utrenirani sportista, deficit snage se ne apsolutno oseća. Ubrzava sa lakoćom, a pogled na brzinom iznenađuje dokle se stiglo. U vožnji autoputem pokazuje svu svoju udobnost kako sedištem tako i zaštitom od vetra.

Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer / foto/copyright Dmotion.rs

U krivinama i u vožnji u gradu Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer iznenađuje svojom agilnošću i ne podseća na svoju pozamašnu masu. Prednja kočnica je vrlo oštra pri inicijalnom kočenju pogotovo pri malim brzinama, pa se u prvim kilometrima vožnje treba malo privići. Na regionalnom putu sa krivinama može se gotovo stalno voziti u trećem stepenu prenosa kada elastičan agreta sa velikim obrtnim momentom isporučuje sve što vam je potrebno. Daleko od toga da je ovo spor motocikl. Do 100 km/h ubrzava za 4 sekunde, a maksimalna brzina je 215 km/h. Činjenica je da ovako masivan motocikl treba voziti meko i sa osećajem. Kada se takva vožnja usvoji, Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer daje mnogo uz veliku bezbednost koju donosi elektronika. Vozači koji su navikli da koče do temena krivine, a onda dodaju gas, malo će biti razočarani.

Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer / foto/copyright Dmotion.rs

Versys je mekano trimovan za takvu tehniku vožnje. Po pitanju modova vožnje, Road zapravo sve što vam je potrebno, a to je dobro upijanje neravnina ali i precizno vođenje u krivinama. Model na probi bio je opremljen Akrapovič prigušivačem sa spiska fabričke dodatne opreme koji je “naštimovan” za prijatan ali ne preglasan zvuk.

Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer / foto/copyright Dmotion.rs

Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer definitivno je kvalitetno izrađen, rafiniran i udoban leteći ćilim za duga putovanja kako za jednu, tako i za dve osobe. Uz razumno korišćenje gasa potrošnja može biti oko 5.5 l/100 kilometara, kada se sa jednim punim rezervoarom može preći i blizu 400 kilometara. Tokom naše probe, putni računar je sa punim rezervoarom pokazao 380 kilometara. Naravno, može biti i mnogo veća od toga.

Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer / foto/copyright Dmotion.rs

Kawasaki je ovaj svoj model vrlo precizno koncipirao za kupce koji udobnost i uživanje u vožnji stavljaju iznad ultimativnih performansi, a to je najjača stana ovog motocikla – uživanje. Jedino, svaki užitak mora i da se plati. Maksimalno opremljeni Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer koji smo probali košta 21.243 evra, dok se Kawasaki Versys 1000 može kupiti od 13.686 evra. Obzirom da je jesen vreme akcijskih cena motocikala, sada je najbolje vreme za kupovinu dvotočkaša, jedino treba imati strpljenja pa dočekati sledeće proleće.

Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer tehnički podaci

Zapremina motora

1043cm³

Prečnik x Hod

77 x 56mm

Broj cilindara/raspored

Redni / 4 cilindra

Hlađenje / razvođenje

Vodeno hlađenje, 16 ventila

Snaga

88.2kW/120 KS pri 9.000 o/min

Max obrtni moment

102Nm / 7.500rpm

Menjač

6 brzina

Prosečna potrošnja

5.5/100 km

Rezervoar

21 litra

Asistencije

Modovi vožnje, Cornering ABS, kontrola proklizavanja osetljiva na nagib, Quick-Shift (nagore i nadole), Cornering headlights, kontrola protiv propinjanja, KECS poluaktivno ogibljenje

Ram

Aluminium / cevasti

Prednje oslanjanje

Showa 43mm upside-down, podesivo

Zadnje ogibljenje

Showa jedan amortizer, podesivi

Prednje kočnice

2 x 310mm poluplivajući disk, dvostruke radijalno postavljene

monoblok čeljusti sa 4 klipa

Rear brake

250mm disk, jednoklipne čeljusti

Prednji pneumatik

120/70 ZR17 Bridgestone Battlax T31

Zadnji pneumatik

180/55 ZR17 Bridgestone Battlax T31

Međuosovinski razmak

1520mm

Visina sedišta

840mm

Suva masa

257 kg

Cena

21.243 evra

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Priča Honde CR80 ukradene pre 17 godina

U decembru davne 2001. godine, jedanaestogodišnji Kamron je otkrio da mu je neko ukrao ...

Yamahi i druga MotoGP pobeda u Kataru ali za Quartarara

Fabrički vozači Yamahe ostvarili su maksimalan učinak u prve dve trke MotoGP sezone 2021. ...

Po Alpima na Yamahi MT- 07

Kod nas su vožnje dugih tura motociklima još uvek domen egzotike i ekstremnog avanturizma, ...

MotoGP – Suzuki zvanično saopštio da odlazi

MotoGP šampionat ostaje bez Suzukija na kraju sezone, sa je to zvanično saopšteno od ...

Marquez pobedom završio MotoGP sezonu 2019.

Marc Marquez je još jednim trijumfom završio sezonu u kojoj je sam pobedio sve ...

MotoGP i Honda bez Marqueza u Brnu

Treća ovogodišnja MotoGP trka u Brnu proći će bez branioca titule Marca Marqueza, koji ...