Renault Niagara je koncept relativno malog pick-upa sa zanimljivom pogonskom grupom i pogonom na svim točkovima
Renault Niagara je koncept relativno malog pick-upa sa zanimljivom pogonskom grupom i pogonom na svim točkovima. Da odmah bude jasno, Renault Niagara nema nikakve veze sa Nissan Navarom, niti će ikada imati veze sa tuđim pick-upom na koji će staviti svoj amblem, kao što je to uradio Merceds-Benz X-Klasom.
Renault Niagara je kompaktni pick up, za sada prilično divlja studija, koja definitivno izgleda vrlo atraktivno. Naglašavamo da je Renault Niagara relativno malo vozilo. Postavljen je na modifikovanu CMF-B platformu koje koriste Renault Clio i Renault Captur, kao i Dacia Sandero. Iako je na platformi modela B segmenta, Renault Niagara je duga 4.82 metra što potvrđuje fleksibilnost CMF-B platforme. Radi ilustracije, (verovatno) budući Renault pick-up je nešto kraći od modela Hyundai Santa Cruz i Ford Maveric. Koncept za sada najavljuje double cab konfiguraciju karoserije. Obzirom da je na pomenutoj platformi, Renault Niagara ima samonoseću karoseriju, a ne šasiju uobičajenu za pick-up segment.
Fleksibilnost CMF-B potvrđuje i pogonski sitem koji je ugrađen u ovaj model. Za pogon prednjih točkova zadužen je motor sa unutrašnjim sagorevanjem, koji ima pomoć od blagog hibridnog sistema. Zadnja osovina ima pogon od sopstvenog elektromotora. U osnovi, ovakvih rešenja već ima, ali Renault Niagara u svakon slučaju ima pogon na svim točkovima, kada to zatreba. Sa druge strane, Renault tvrdi da Niagara koristeći samo elektro pogon može zadovoljiti polovinu dnevni potreba.
Znajući da autoindustrija kalkuliše da su prosečne dnevne potrebe oko 50 kilometara, možemo proceniti da se radi o električnoj autonomiji od oko 25 kilometara, obzirom da proizvođač nije saopštio nikakve podatke o kapacitetu baterije. Zanimljivo je i da koncept za sada predviža ozbiljno off-road oslanjanje sa dugim hodovima i ozbiljne off road pneumatike, mada su “preterivanja” takvog tipa uobičajeno “oružje” dizajnera, kada žele akcentovati robustnost. Šta više, dizajneri su na koncept Renault Niagara “nasadili” čak tri rezervna točka.
Iako nam se dopada Renault Niagara koncept, za sada stoji i loša vest po nas Evropljane. Naime, prema informaciji Renaulta, Niagara, za sada kamuflirano, najavljuje pristupačan pick-up za Latinsku Ameriku, a evropa se kao potencijalno tržište ni ne pominje. Prema tome, obzirom na etiketu “pristupačan”, serijski pick-up koji će biti otkriven sledeće godine, a u proizvodnju ući zek 2027. sasvim sigurno neće bito ovako atraktivan. Sa druge strane, Renault će investirati tri milijarde evra u osam novih modela do 2027. godine, uz koje želi da smanji svoju zavisnost od proizvodnje u Evropi, kao i da globalno ojača imidž marke. U saradnji sa markom Geely pojaviće se i potpuno nova platforma za luksuznije modele, a prvi model iz Renault Korea Motors biće predstavljen već sledeće godine.
Show Comments