Renault Niagara je koncept relativno malog pick-upa sa zanimljivom pogonskom grupom i pogonom na svim točkovima
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/10/Renault-1.jpg)
Renault Niagara je koncept relativno malog pick-upa sa zanimljivom pogonskom grupom i pogonom na svim točkovima. Da odmah bude jasno, Renault Niagara nema nikakve veze sa Nissan Navarom, niti će ikada imati veze sa tuđim pick-upom na koji će staviti svoj amblem, kao što je to uradio Merceds-Benz X-Klasom.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/10/Renault-3.jpg)
Renault Niagara je kompaktni pick up, za sada prilično divlja studija, koja definitivno izgleda vrlo atraktivno. Naglašavamo da je Renault Niagara relativno malo vozilo. Postavljen je na modifikovanu CMF-B platformu koje koriste Renault Clio i Renault Captur, kao i Dacia Sandero. Iako je na platformi modela B segmenta, Renault Niagara je duga 4.82 metra što potvrđuje fleksibilnost CMF-B platforme. Radi ilustracije, (verovatno) budući Renault pick-up je nešto kraći od modela Hyundai Santa Cruz i Ford Maveric. Koncept za sada najavljuje double cab konfiguraciju karoserije. Obzirom da je na pomenutoj platformi, Renault Niagara ima samonoseću karoseriju, a ne šasiju uobičajenu za pick-up segment.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/10/Renault-2.jpg)
Fleksibilnost CMF-B potvrđuje i pogonski sitem koji je ugrađen u ovaj model. Za pogon prednjih točkova zadužen je motor sa unutrašnjim sagorevanjem, koji ima pomoć od blagog hibridnog sistema. Zadnja osovina ima pogon od sopstvenog elektromotora. U osnovi, ovakvih rešenja već ima, ali Renault Niagara u svakon slučaju ima pogon na svim točkovima, kada to zatreba. Sa druge strane, Renault tvrdi da Niagara koristeći samo elektro pogon može zadovoljiti polovinu dnevni potreba.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/10/Renault-4.jpg)
Znajući da autoindustrija kalkuliše da su prosečne dnevne potrebe oko 50 kilometara, možemo proceniti da se radi o električnoj autonomiji od oko 25 kilometara, obzirom da proizvođač nije saopštio nikakve podatke o kapacitetu baterije. Zanimljivo je i da koncept za sada predviža ozbiljno off-road oslanjanje sa dugim hodovima i ozbiljne off road pneumatike, mada su “preterivanja” takvog tipa uobičajeno “oružje” dizajnera, kada žele akcentovati robustnost. Šta više, dizajneri su na koncept Renault Niagara “nasadili” čak tri rezervna točka.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/10/Renault-5.jpg)
Iako nam se dopada Renault Niagara koncept, za sada stoji i loša vest po nas Evropljane. Naime, prema informaciji Renaulta, Niagara, za sada kamuflirano, najavljuje pristupačan pick-up za Latinsku Ameriku, a evropa se kao potencijalno tržište ni ne pominje. Prema tome, obzirom na etiketu “pristupačan”, serijski pick-up koji će biti otkriven sledeće godine, a u proizvodnju ući zek 2027. sasvim sigurno neće bito ovako atraktivan. Sa druge strane, Renault će investirati tri milijarde evra u osam novih modela do 2027. godine, uz koje želi da smanji svoju zavisnost od proizvodnje u Evropi, kao i da globalno ojača imidž marke. U saradnji sa markom Geely pojaviće se i potpuno nova platforma za luksuznije modele, a prvi model iz Renault Korea Motors biće predstavljen već sledeće godine.
Show Comments