Subaru Forester za 2025. značajno je unapređen, strukturalno ojačan i upravo je predstavljen a stići će i do nas
Subaru Forester za 2025. značajno je unapređen, strukturalno ojačan i upravo je predstavljen a stići će i do nas. Japanski kompaktni SUV Subaru Forester kod nas je relativno retka pojava na ulicama, ali je na nekim tržištima u svetu, uključujući i SAD, jedan od najprodavanijih modela u svom segmentu. Subaru Forester nikada nije bio ni najatraktivniji, a ni najjeftiniji među konkurencijom, ali je sebi obezbedio armiju vernih kupaca koji iznad svega stavljaju praktičnost, ali i legendarni i efikasni Subaruov simetrični AWD, koji je već decenijama zaštitni znak ove marke.
Subaru Forester za 2025. godinu formalno je “facelift”, odnosno osveženi model, mada je u osnovi reč o gotovo potpuno novom modelu, obzirom da je aktuelni na tržištu od 20218. i već je imao dva osvežavanja. U evoluciji koja je od strane proizvođača deklarisana kao model za 2025. godinu, Subaru Forester ima konstruktivne novine na samonosećoj karoseriji, povećan prtljažni prostor i novine u elektronskom delu vozila, uključujući i bezbednosne sisteme.
Po pitanju dizajna novi Subaru Forester dobija elemente i detalje koji vidljivi i prepoznatljivi na kompletnoj modelnoj ponudi marke, uključujući i detalje rezervisane za vrhunske WRX verzije. Sa funkcionalnog aspekta, sva vrata su povećana čime je unapređena funkcionalnost po pitanju ulaska ili izlaska u vozilo, kao i pristupu prtljažnom prostoru. Otvori na izlaznim ivicama lukova prednjih točkova nisu samo ukrasa radi nego su u funkciji, time što kontrolisanim sprovođenjem vazduha smanjuju stvaranje aerodinamičkog uzgona ispod vozila čime je unapređena stabilnost.
Najveće unapređenje modela Subaru Forester zapravo je najmanje vidljivo. Iako i dalje kao osnovu koristi “Subaru Global Platform”, karoserija Forestera je dobila potpuno novu konstrukciju, uključujući i kompletan unutrašnji ram. Pojednostavljeno, u procesu proizvodnje prvo nastaje kavez koji čine pod i stranice vozila, a tek potom dolaze ostali paneli. Po vlasnika ili vozača to znači 10% veću torzionu krutost, veću bezbednost i preciznije upravljanje.
Enterijer Subaru Forestera potpuno je redizajniran sa sa novim materijalima i vrlo malo tvrde plastike, na čije mesto su došli materijali prijatniji na dodir. Instrument tabla je kombinacija analogne i digitalne, osnovni paketi opreme dobili su višenamenski ekran osetljiv na dodir dijagonale od 7”, dok je za više pakete opreme rezervisan veliki, portretno postavljen ekran dijagonale od 11.6”.
Subaru Forester pripada kompaktnom SUV segmentu dužinom karoserije od 4.6 metara i međuosovinskim razmakom od 2.670 mm. Iz te perspektive, zapremina prtljažnika koju nudi je spektakularna. U osnovnoj konfiguraciji je 838 litara, a sa oborenim naslonima zadnje klupe čak 2.100 litara. Ove brojke ne damo da su najveće ikada u Foresteru, nego su domaći zadatak za konkurenciju u klasi.
Pogonski, Subaru Forester nije mnogo menjan, pa u ponudi ostaju malo dorađeni bokseri od 2.5 litara sa 180 KS i 2.0 litara sa 145 KS. Prenos je preko CVT menjača, a pogon preko najnovije generacije Subaru AWD pogona na svim točkovima, koji ima aktivnu raspodelu obrtnog momenta na zadnjoj osovini. Osim u baznim modelima, X-Mode za offroad vožnju je standardan u svom paketima opreme.
Po pitanju bezbednosti, unapređen je Subaru EyeSight paket, koji je pored stereo kamera dobio i novu kameru sa širokougaonim objektivom iznad vetrobrana, unapređeno prepoznavanje pešaka i biciklista, “Automatic Emergency Steering“ i još dosta toga novog ili unapređenog.
Novi Subaru Foreseter bi do kupaca u Srbiji trebao stići krajem sledeće godine.
Show Comments