Renault Twingo prototip je šarmer sa mnogo toga preuzetog sa nekadašnjeg bestselera, ali i mnogo toga novog
Renault Twingo prototip je šarmer sa mnogo toga preuzetog sa nekadašnjeg bestselera, ali i mnogo toga novog. Renault je predstavio prototip, kako poručuju spremnog za proizvodnju, modela Twingo. Nesumnjivo, novi Renault Twingo vratio se onome što ga je pre 30 godina učinilo šarmerom i pretvorilo u bestseler. A tada je dizajnom Twingo odigrao na emocije i uspeo. Da, podelio je mišljenja i ukuse, ali što je duže trajao šarmirao je i one kojima se u startu nije dopao.
Tačno 30 godina kasnije Renault Twingo je dobio mnogo elemenata koji se prvu generaciju napravili neponovljivom. Mada, deluje da je ponovljivo, staro ruho u novom duhu, za neka nova vremena. Nova, elekreična vremena. Renault planira početak proizvodnje električnog Twinga 2026. godine, i to najverovatnije u Novom Mestu u Sloveniji.
Prototip modela Renault Twingo najavljuje potpuno napuštanje još uvek aktuelnog modela, koji je specifičan po svom motoru i pogonu pozadi.
Doduše, iako Renault ne navodi ništa od tehničkih detalja, ne treba isključiti mogućnost da i dalje bude sa pogonom pozadi, mada podaci o “AmpR Small” platformi koju će koristiti najavljuju drugačije. Jedino što Renault navodi je spekatrkularno mala potrošnja električne energije, koja bi bi trebala doneti prosečnu potrošnju od samo 10 kWh/100 km. Da li će to stvarno biti tako i da li se već kalkuliše sa čvrstom baterijama, tek ćemo čuti i videti.
Novi Renault Twingo će se smestiti ispod budućeg električnog Renaulta 5, ali i već najavljenog Renaulta 4 kompaktnog SUV-a. Sva tri modela koristiće istu modularnu “AmpR Small” platformu, a i proizvodiće ih formalno nova kompanija Ampere, renaultova divizija za mala električna vozila.
Zanimljiv deo u vezi novog, budućeg Renault Twinga odnosi se na cenu. Franciska kompanija najavljuje da bi trebao imati početnu cenu ispod 20.000 evra, što je po današnjim merilima dosta ispod aktuelnih cena za mala električna vozila, evidentno preskupa za široku populaciju kupaca kojima su namenjeni. Naravno, uz globalnu inflaciju koja je neumoljiva, tek ćemo 2026. shvatiti i videti koliko če Twingo koštati i koliko će to biti.
Misija Renault Twinga je očigledna, a to je da bude relativno distupan mali gradski automobil, kao što je to bio i 1993. godine kada se pojavio, a u tome bi trebao pomoći šarmerski dizajn, ali visoka ekonomičnost po pitanju potrošnje električne energije.
Show Comments