fbpx

Formula 1 – priča o ekologiji je farsa

Formula 1 – priča o ekologiji je farsa ako se vidi koliko lete poslovni mlaznjaci, a pogotovo šefa Aston Martina

Foto: Aston Martin Formula 1 Team Media

Formula 1 – priča o ekologiji je farsa ako se vidi koliko lete poslovni mlaznjaci, a pogotovo šefa Aston Martina. Naravno, nemamo nikakvi želju da vlasnika Aston Martin formula 1 tima proglasimo istaknutim zagađivačem planete, ali britanski list Guardian je došao do zanimljivih podataka vezanih za broj letova koji je napravio Strollov poslovni mlaznjak. Njegov Avion Bombardier BD-700-1A10 Global 6000 (cena oko 8 miliona dolara) sa registracijom N18LS je od početka 2022. godine pa do pred kraj 2023. godine napravio 1.512 letova, odnono više od dva leta dnevno. Pomenuti dnevni list istražio je koliko svoje avione koriste 200 poznatih, među kojima se našao i Stroll, a koji su svi zajedno od 2022. godine proveli u svojim avionima praktično 11 godina. Gotvo da je ironično da podatak o Strollovom ekstremno čestom korišćenju Challengera 604 stiže samo par dana nakon što je od FIA dobio tri zvezdice za prepoznavanje zaštite okoline.

Na slici Bombardier Global 6500 // Foto Bombardier media

Formula 1 javno ulaže velike napore na putu ka karbonskoj neutralnosti koju bi trebala dostići već 2030. godine i svih 10 timova rade na smanjivanju štetnog uticaja po okolinu. Kompanija Aston Martin je ove godine slala poruke da „menja industriju“ svojim naporima da bude ekološki što savesnija, ali se Strollovo korišćenje poslovnog mlaznjaka ne uklapa u ovako čistu sliku, tim pre šro analitika kaže da često ima i vrlo kratke letove u dužini od samo 15 minuta.
Prema istraživanju Guardiana, privatni mlaznjaci čiji su vlasnici 200 selebritija, CEO-a, oligarha i milijardera širom sveta, su napravili 44.739 letova, tokom kojih su iz svojih izduvnika izbacili CO2 io drugih produkata sagorevanja kerozina koliko uradi gotovo 40.000 Britanaca. Skoro 300 poslovnih mlaznjaka (neki od praćenih imaju više od jednog aviona), proizvelo je 415.518 tona CO2, što je dva puta više nego što je takmičenje Formule 1 sa 256.000 tona uradilo u 2019. godini.

Na slici Bombardier Global 6500 // Foto Bombardier media

Stroll se na listi 200 poznatih (i bogatih) naročito ističe obzirom da je napavio mnogo letova od 15 pa i manje minuta, koji su čak većina onoga što leto njegov Challenger 604. Guardian je istraživao i kuda je Stroll leteo i otkrio da su njegova putovanja najčešće od Švajcarske u kojoj živi i centrale Aston Martin Formula 1 tima u blizini Silverstonea, letovi do Monaka, kao i do privatnog ostrva Mustique, na kjem Stroll navodno poseduje kuću. Procenjuje se da je Lawrence Stroll “težak” oko 2.9 milijardi dolara.
I drugi članovi padoka Formule 1 imaju svoje privatne avione, uključujući Falcon 200 EX (košta 20 miliona dolara) Maksa Verstappena i Dassault Falcon 900C Fernanda Alonsa. Lewis Hamilton je do 2019. imao svoj avion, ali ga je prodao. Zvanično, od vozača samo Verstappen i Alonso imaju avione u vlasništvu, dok ih i ostali koriste, ali ih iznajmljuju i nemaju u vlasništvu.
Naravno, Lawrence Stroll nije jedini koji je Guardian istraživao. Među najveće zagađivače vazduha spada i Boeing 767 koji koristi legendarna rock grupa The Rolling Stones, koji je u poslenje dve godine iz svoja dva motroa izbacio oko 5.046 tona CO2. I ruski oligarsi su mnogo leteli i svojim avionima u atmosferu izbacili preko 30.000 tona CO2.
Svi podaci koje je objavio Guardian bazirani su na bazi podataka koju je sakupila dobrovoljna organizacija OpenSky, uz javno dostupne kalkulatore emisije Conklin & de Decker i Eurocontrol, kako bise izračunala prosečna potrošnja goriva i emisija. Šta više, moguće je da su podaci o emisiji još frapantniji, obzirom da u obzir nisu uzeti podaci o letovima van Evrope i SAD.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Prvi električni VW zove se ID.3 i može se rezervisati

Volkswagen je objavio zvanično ime i cene, a počeo da prima i narudžbine za ...

Nissan priprema revolucionarni e-4ORCE pogon

Nissan je pri kraju razvoja revolucionarnog e-4ORCE sistema za električna vozila sa AWD pogonom ...

SSC objavio slike agregata novog Tuatara hiper automobila

Sedam godina nakon što je pokazao koncept, SSC će konačno pokazati serijsku verziju Tuatara ...

Renault ovog meseca predstavlja novi logotip

Prvi logotip u obliku romba pojavio se na modelu 40CV predstavljenom 1925. Njegov dizajn ...

Ricciardo završava nedovršen posao

Pretpostavljalo se da će Red Bullovi vozači biti opasni u Monte Karlu. To se ...

Renault Ez-Flex – dostavno vozilo sutrašnjice

Renault EZ-FLEX je kompaktno i ekstremno upravljivo vozilo stvoreno za gradsku vožnju S obzirom ...