fbpx

Toyota sprema manuelni menjač za električne automobile

Toyota sprema manuelni menjač za električne automobile koji bi mogao imati čak 14 stepena prenosa, barem prema prijavljenom patentu

Toyota – manuelni menjač za EV

Toyota sprema manuelni menjač za električne automobile koji bi mogao imati čak 14 stepena prenosa, barem prema prijavljenom patentu. Poznato je da električni automobili i nemaju potrebu za menjačem zagvaljujući specififičnoj krivoj snage elektromotora. Eventualno, kod hiperautomobila se u naboljem slučaju ugrađuju dveostepeni reduktori kako bi se dodatno povećala maksimalna brzina.
Ipak, da bi unela mali dodatnog uzbuđenja u svoje (buduće) električne modele, Toyota je prijavila kao patent menjač za električne automobile i to manuelni. A ni tu nije kraj iznenađenju. Ovaj „menjač“ bi mogao da ima čak 14 brzina, odnosno, kako sam proizvođač kaže, ne postoji ograničenje u broju mogućih stepena prenosa.

Toyota – manuelni menjač za EV

Kako radi? U osnovi, vozač će moći sam da odabere koliko prenosnih odnosa želi u odnosu na performanse koje želi. Virtuelnim brzina može biti četiri, šest, više od šest, itd. Zapravo, „brzine idu u H“ postavka i nije tačna, a iza sistema se ne nalazi neki elektromehanički selektor prenosnih odnosa kojih ima mnogo. Zapravo, brzina će najverovatnije biti šest, a Toyota sistem pojašnjavba na primeru četvorostepenog menjača.
Stepen prenos ase selektuje kao i kod standardnog manelnog menjača, ali se ručica, kao kod sekvencijalnog menja, vraća u prvobitni položaj. Kada vozač krene promeni sledeći stepen ili stepene prenosa, virtuelni deo ovog menjača će mu pokazati koje brzine su mu na raspolaganju.
Malo je zbunjujuće, tim pre što prema raspoloživim informacijama ne znamo da li zapravo menjač uopšte postiji na poginskon sistemu, ili su stepeni prenosa i osećaj stepena prenosa simulirani, ali Toyota smatra da vozačima treba dati i ovakvu opciju, kako bi se vožnja učinila zabavnijom ili barem zanimljivijom.

Toyota bZ4X // foto: dmotion.rs

Za sada, ovo je tek patent, a to ne mora da znači da će ikada sistem biti ugrađen u jedan automobil. Generalno, proizvođači automobila mnogo toga smišljaju, projektuju i zaštićiju patentna prava, ali kakav će stvaran život biti nekog rešenje tek vreme pokaže.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

McLaren Automotive uz novog šefa stiže do SUV-a?

McLaren Automotive bi uz novog šefa mogao stići do SUV-a, modela koji će obezbediti ...

General Motors – sad me vidiš, sad me ne vidiš

Za nekoga ko je službeno izašao iz Rusije General Motors prodaje zanimljiv broj automobila ...

Honda za proizvodnju mobiliše radnu snagu iz kancelarija

Honda se u Americi odlučila na radikalan potez kako bi održala proizvodnju u pogonu ...

Test MG ZS 1.0 Luxury A/T

Test MG ZS 1.0 Luxury A/T je imao zadatak da nam otkrije da li ...

Bloodhound LSR završio za ovu godinu sa 1010,66 km/h

Tim Bloodhound LSR je za ovu godinu završio posao testiranja uz dostignutu brzinu od ...

Formula 1 – koji su mogući scenariji za Audi i Porsche?

Formula 1 će dobiti nova imena samo kako? Volkswagen Grupa je zvanično saopštila da ...