Tim Bloodhound LSR je za ovu godinu završio posao testiranja uz dostignutu brzinu od 1010,66 km/h, iako je plan bio dostizanje oko 800 km/h
Tim Bloodhound LSR, koji juri novi brzinski rekord na kopnu, je spakovao kofere i iz pustinje Kalahari vraća se u svoj hangar u Engleskoj. Iako je plan za prvi deo testova bio povećavanje brzine korak po korak i testiranje vozila, tim se iz Afrike se vraća više nego zadovoljan. Iako je bilo tehničkih poteškoća i otklanjanja nedostataka, umesto dostizanja brzine od oko 800 km/h, Bloodhound je sa Andy Greenom za upravljačem dostigao brzinu od 1010,66 kilometara na čas, bez ikakvih problema sa stabilnošću i upravljanjem. Pri ovoj brzini na nekim delovima vozila dostignute su brzine vazduha veoma blizu brzine zvuka odnosno, takozvane mah kritične brzine, pri kojima već počinje stvaranje udarnog talasa, kritičnog po raspodelu pritisaka na vozilu.
Do ove brzine, 13 metara dugo vozilo Bloodhound je stiglo samo uz potisak mlaznog motora Rolls-Royce EJ200, koji pri punom dopunskom sagorevanju ostvaruje oko 10.000 kilograma potiska, odnosno oko 54.000 KS. Međutim, da bi došao da željenog cilja i rekordne brzine od 1.600 km/h, Bloohound treba mnogo više snage, tačnije, oko šest puta više. Zbog toga će za finalno ubrzanje koristi složeni hibridni raketni motor, koji će biti ugrađen u vozilo, a koji u ovogodišnjim testovima nije korišćen. Tim najavljuje da će za pokušaj postavljanja novog rekorda biti spreman za 12-18 meseci. Za to vreme biće detaljno analizirana ogromna količina podataka prikupljena tokom obavljenih testova, i ugrađen raketni motor, koji kao kompresor oksidanta za čvrsto gorivo koristi Cosworth V8 motor iz Formule 1.
Show Comments