fbpx

Lamborghini testira aktivnu glavčinu točka

Lamborghini testira aktivnu glavčinu točka, tehnologiju koja bi mogla dodatno unaprediti voznu dinamiku automobila

Lamborghini // Foto Lamborghini Media

Lamborghini testira aktivnu glavčinu točka, tehnologiju koja bi mogla dodatno unaprediti voznu dinamiku automobila. Nakon poluaktivnih i aktivnih poprečnih stabilizatora (balans štangli), na red su došle i glavčine točka. Lamborghini radi na testiranju sistema koji bi u vožnji konstantno prolagođavao uglove točkova i time dodatno doprineo voznoj dinamici i preciznosti upravljanja. Šta više, sitem vozilu donosi 2.5° pozitivnog i 5.5° negativnog ugla točkova, kao i do 6.6° zatura ili predtura točkova, koji se prilagođavaju do 60 puta u sekundi.
Za sada, Lamborghini svoj sistem napaja sa 48V, međutim, dolaskom PHEV i električnih pogona, sistem će preći na mnogo viši radni napon od 400V. Lamborghinijev sistem koristi veliku glavčinu točka u kojima su rotirajuće prirubnice koje prilagođavaju uglove točkova uslovima vožnje. Konstrukcija koju koristi Lamborghini predviđena je za zadnje točkove nalazi se između poluosovina i glavčina točka.

Foto: Lamborghini

Prema informacijama sa testova, sistem donosi inpresivne rezultate. Na stazi nardo 2.2 sekund2 bolje vreme, na stazi Imola 2.5 sekundi na na Nordschleife oko pet sekundi. Pored toga, Lamborghini tvrdi da sa podesivim glavčinama točka postiže i čitavih 25% veća bočna ubrzanja, što je indikacija da je uz novi sistem znatno bolje prijanjanje kontaktne površine pneumatika sa podlogom.
Lamborghinijev sistem je još razvojnoj fazi i tek treba da prođe koz deo finog doterivanja. Međutim, prema informacijama iz Sant’Agata-Bolognese, ugradnja u prva serijska vozila mogla bi se dogoditi već za 12 do 18 meseci. To znači da bi naslednik modela Huracan, koji će imati premijeru tokom 2024. mogao dobiti ovaj sistem.
Tehnički tirektor Lamborghinija Rouven Mohr kaže da nije problem napraviti mehanički deo nego softverski deo koji će sarađivati sa svim ostalim sistemima u vozilu, kao što su kontrola stabilnosti i aktivna aerodinamika, ali smatra da će prepreke na koje su naišli savladati u narednih nekoliko meseci.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Procurela slika predloga Formule 1 za 2021.

Procurele su slike Formule 1, koju Ross Brawn i njegov tim predlažu za 2021. ...

Nissan sa novim e-4ORCE električnim pogonom

Na CES u Las Vegasu, Nissan je predstavio e-4ORCE, svoje rešenje električnog pogona na ...

Formula 1 – VN Mađarske pripala Verstappenu

Formula 1 – VN Mađarske pripala je Maxu Verstappenu vozaču tima Red Bull Formula ...

Tesla Model Y će u proizvodnju verovatno 2020., kaže Musk

Tesla Model Y će vrlo verovatno krenuti u proizvodnju početkom 2020., otkrio je Elon ...

Električna Dacia Spring menja mišljenje kupaca

Dacia u svom prepoznatljivom maniru nudi Spring, najpristupačniji električni automobil na tržištu koji je ...

Nissan Ariya pokazuje budućnost ove marke

Nissan Ariya koncept pokazuje na koji način će nova era EV biti renesansa za ...