fbpx

Lamborghini testira aktivnu glavčinu točka

Lamborghini testira aktivnu glavčinu točka, tehnologiju koja bi mogla dodatno unaprediti voznu dinamiku automobila

Lamborghini // Foto Lamborghini Media

Lamborghini testira aktivnu glavčinu točka, tehnologiju koja bi mogla dodatno unaprediti voznu dinamiku automobila. Nakon poluaktivnih i aktivnih poprečnih stabilizatora (balans štangli), na red su došle i glavčine točka. Lamborghini radi na testiranju sistema koji bi u vožnji konstantno prolagođavao uglove točkova i time dodatno doprineo voznoj dinamici i preciznosti upravljanja. Šta više, sitem vozilu donosi 2.5° pozitivnog i 5.5° negativnog ugla točkova, kao i do 6.6° zatura ili predtura točkova, koji se prilagođavaju do 60 puta u sekundi.
Za sada, Lamborghini svoj sistem napaja sa 48V, međutim, dolaskom PHEV i električnih pogona, sistem će preći na mnogo viši radni napon od 400V. Lamborghinijev sistem koristi veliku glavčinu točka u kojima su rotirajuće prirubnice koje prilagođavaju uglove točkova uslovima vožnje. Konstrukcija koju koristi Lamborghini predviđena je za zadnje točkove nalazi se između poluosovina i glavčina točka.

Foto: Lamborghini

Prema informacijama sa testova, sistem donosi inpresivne rezultate. Na stazi nardo 2.2 sekund2 bolje vreme, na stazi Imola 2.5 sekundi na na Nordschleife oko pet sekundi. Pored toga, Lamborghini tvrdi da sa podesivim glavčinama točka postiže i čitavih 25% veća bočna ubrzanja, što je indikacija da je uz novi sistem znatno bolje prijanjanje kontaktne površine pneumatika sa podlogom.
Lamborghinijev sistem je još razvojnoj fazi i tek treba da prođe koz deo finog doterivanja. Međutim, prema informacijama iz Sant’Agata-Bolognese, ugradnja u prva serijska vozila mogla bi se dogoditi već za 12 do 18 meseci. To znači da bi naslednik modela Huracan, koji će imati premijeru tokom 2024. mogao dobiti ovaj sistem.
Tehnički tirektor Lamborghinija Rouven Mohr kaže da nije problem napraviti mehanički deo nego softverski deo koji će sarađivati sa svim ostalim sistemima u vozilu, kao što su kontrola stabilnosti i aktivna aerodinamika, ali smatra da će prepreke na koje su naišli savladati u narednih nekoliko meseci.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Volvo sprema XC60 i V60 Polestar Engineered

Iako je Polestar marka koja se razvija kao zasebna sportska i luksuzna, neka od ...

Jessi Combs ušla u Guinnessovu knjigu rekorda

Tragično nastradala TV voditeljka Jessi Combs ipak je ušla u Guinnessovu knjigu rekorda kao ...

Brabham BT62 spreman za piste

Ser Jack Brabham je preminuo 2014. ali njegovo ime vraća se na trkačke staze ...

Reli Australija otkazan zbog požara

Reli Australija, poslednji u sezoni 2019. i službeno je otkazan zbog požara koji ne ...

Kolike su subvencije za električna vozila u EU?

Kolike su subvencije za električna vozila u Evropi u vreme kada se govori o ...

Cadillac je vratio svoju Boginju u Celestiq

Cadillac je vrato svoju Boginju, ali ne na poklopac “motora” nego na druge pozicije ...