fbpx

Više od polovine lansiranja novih modela kasni

Više od polovine lansiranja novih modela vozila od 2020. je odloženo, razloga je nekoliko, a gubici veliki

Toyota Urban Koncept

Više od polovine lansiranja novih modela vozila od 2020. je odloženo, razloga je nekoliko, a gubici veliki Uvođenje EV, ambiciozni i napredni sistemi za pomoć vozaču i novi softveri vodeći su krivci za neuspehe. Od 2020. godine, proizvođači automobila se bore i sve manje uspevaju da lansiraju svoja nova vozila na vreme, odnosno prema planovima. Proizvođači automobila prelaze na proizvodnju električnih vozila, a globalna pandemija je preokrenula lanac snabdevanja. Ovi, a i drugi razlozi doveli su do značajnog produženja kašnjenja za lansiranje novih vozila. U novom izveštaju PwC Consultinga otkriveno je da je 34 odsto lansiranja vozila bilo suočeno sa kašnjenjem u proizvodnji u 2023. Još 21 odsto je pretrpelo kašnjenja „zbog drugih faktora“, što čini više od polovine novih vozila za koje se očekuje da će se naći u prodaji ove godine. PwC je izračunao kašnjenja u proizvodnji – ograničenja radne snage, ispunjavanje standarda kvaliteta i probleme u lancu snabdevanja – upoređujući stvarni datum početka proizvodnje sa planiranim početkom proizvodnje.

BMW M5

Prema analizi PwC-a, kašnjenja mogu koštati proizvođača automobila oko 200 miliona dolara godišnje. To bi moglo da dovede do gubitka od 30 do 50 milijardi dolara za celu industriju. U 2018., samo pet odsto lansiranja suočilo se sa kašnjenjem proizvodnje, dok je još 18 odsto pretrpelo zastoje zbog drugih faktora. Te brojke su bile nula, odnosno 13 odsto u 2017. godini. Uprkos porastu kašnjenja od pandemije, 2023. godine proizvođači automobila su takođe uspešno završili 45 odsto svojih lansiranja, najviše od 2019, kada je polovina novih automobila stigla na vreme. Pao je na 30 procenata 2022. godine, kada se 39 procenata lansiranja suočilo sa kašnjenjem proizvodnje. Proizvođači automobila su lansirali 77 posto svojih novih vozila prema planu 2018. i 87 posto u 2017. U izveštaju je identifikovano nekoliko krivaca za kašnjenja. Veliki su uključivali nova električna vozila, napredne sisteme za pomoć vozaču i softver. Proizvođači automobila rade više, forsiraju resurse, kreću se kroz industriju koja se menja i upuštaju se u nove poslove. Povratak u vreme kada nijedno novo vozilo nije pretrpelo kašnjenje u proizvodnji čini se malo verovatnim. Izveštaj PwC-a očekuje da će se zastoji u proizvodnji povećati do 2026. jer proizvođači automobila planiraju da do tada uvedu skoro dvostruko veći broj električnih automobila. Konsultantska kuća očekuje da kompanije odlože 20 do 40 odsto lansiranja između sada i 2026.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Kompanija FCA Srbija i Univerzitet u Kragujevcu potpisali sporazum

Kompanija FCA Srbija i Univerzitet u Kragujevcu potpisali Sporazum o saradnji povodom osnivanja prvog ...

Leclerca jedan cilindar Ferrarija koštao pobede

Charlesa Leclerca je izadao jedan cilindar, a ne MGU-H, kako se prvobitno mislilo Mladi ...

Niki Lauda se se oporavlja od transplantacije pluća

Austrijski šampion Formule 1 Niki Lauda se oporavlja od transplantacije pluća Trostruki šampon i ...

BMW X3 – broj 1 ili lete glave

BMW se pre skoro 20 godina “uvukao” u SUV segment i to tako što ...

JLR otpušta u Engleskoj, a zapošljava u Slovačkoj

Kako do veće zarade? Tako što proizvodiš tamo gde je jeftinije, tačnije, manje plate ...

Rimac Nevera je najbrži automobil na svetu

Rimac Nevera je najbrži automobil na svetu u vožnju unazad, u kojoj je brža ...