fbpx

Xiaomi SU7 konkuriše Porscheu i Tesli

Xiaomi SU7 konkuriše Porscheu i Tesli performansama a pogotovo ogromnom autonimijom sa jednim punjenjem

Xiaomi SU7 // Foto: Xiaomi

Xiaomi SU7 konkuriše Porscheu i Tesli performansama a pogotovo ogromnom autonimijom sa jednim punjenjem baterije, obzirom da se radi o električnom automobilu. Zakonodavstvo i konkurencija u Kini, koja je najveće globalno tržište putničkih vozia, znatno se promenilo od kada je Xiaomi počeo da razmišlja o sopstvenom električnom automobilu.
Lei Jun, milijarde i suosnivač elektronskog giganta Xiaomi, 27. decembra je otkrio Xiaomi SU7, prvi električni automobil marke Xiaomi i dodao više nego ambiciozne ciljeve – da Xiaomi za 15 do 20 godina postane globalna marka i konkurencija Tesli i Porscheu.
Lei je na prezentaciji pre nekoliko hiljada prisutnih dugo predstavljao Xiaomi prvenac na četiri točka. Oznaka SU skraćenica je od “Spee Ultra”, a prema rečima Leija, ova sportska limuzina (koja nemalo podseća siluetom na model Porsche Panamera) sa jednim punjenjem baterije ima autonomiju od 800 kilometara, aktivnu aerodinamiku i maksimalnu brzinu od 265 km/h. Vozilo će koristiti baterije najvećih kineskih proizvođača Contemporary Amperex Technology Co. i BYD Co, a u zavisnosti da li je reč o verziji sa jednim ili dva motora.

Xiaomi SU7 // Foto: Xiaomi

Napad Xiaomija na EV tržište je Lei ulog od 10 milijardi dolara, ali kineska kompanija može uzdrmati transportnu industriju kao što je to uradila sa pametnim telefonima pre deceniju. Lei, takođe plodan investitor, nazvao je to svojom poslednjom preduzetničkom opkladom i dodao da je cilj: … “Automobil snova koji će biti podjednako dobar kao i Porsche ili Tesla”.
Međutim, ulazak Xiaomija u autoindustriju nije tako jednostavan. Kina je ograničila izdavanje dozbola za proizvodnju automobila novim potencijalnim proizvođačima, pa je Xiaomi prinuđen da se udruži sa državnom kompanijom Beijing Automotive Group Co. Pored toga Kina je ukinula subvencije za kupovinu električnog automobila koje su bile i do 8.000 evra krajem 2022. godine. Pored toga Xiaomi SU7 traži svoje mesto pod suncem na tržištui gde već postoje stotinine modela od nekoliko desetina proizvođača.
Lei tvrdi da Xiaomi SU7 performansama treba da konkuriše modelu Porsche Taycan Turbo, a tehnologijom Tesli Model S. Po pitanju cena, Lei se ponajviše šalio i ostao tajnovit, ali je najavio znatno niže od pomenutih konkurenata. Međutim, u 2023. Tesla je u Kini prodao samo 200 komada Modela S, dok je Porsche uspešniji sa 3.600 prodatih Taycana.

Xiaomi SU7 // Foto: Xiaomi

Xiaomi SU7 će u prodaju stići već tokom 2024. godine, a Lei dodaje da će do 100 km/h ubrzavati za 2.78 sekundi i imati elektromotor koji mođe da postigne 21.000 o/min, što ej više nego što postižu Porsche i Tesla.
Od kada se posvetio električnom automobili, Lei kaže da je vozio preko 150 raznih modela automobila i dodaje da je Xiaomi SU “zver” po pitanju performansi.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Nakon Amerike – Amin za Formulu 1

Nakon trke u Ostinu, umesto slavlja Hamiltona i Mercedesa, događale su se sasvim drugačije ...

Dobra vest – Volkswagen ne odustaje od TDI motora

Volkswagen ne odustaje od dizel motora – TDI sada može koristiti parafinsko grivo u ...

Apollo Intensa Emozione uhvaćen na ulici

Apollo IE je snimljen na ulicama Hong Konga,  kako pneumatike pretvara u dim.    ...

Novi superautomobil iz McLarena

Krajem ove godine pojaviće se novi superautomobil McLarena, koji je za sada pod kodnim ...

Renault 5 dobija novu CMF-B EV platformu

Renault 5 dobija novu CMF-B EV platformu, na vebinaru za odabrane medije otkriveno je ...

Volkswagen Grupa odustaje od gradnje nove fabrike?

Volkswagen Grupa razmišlja o potrebi gradnje nove 2 milijarde evra vredne fabrike u Wolfsburgu ...