fbpx

Renault 5 dobija novu CMF-B EV platformu

Renault 5 dobija novu CMF-B EV platformu, na vebinaru za odabrane medije otkriveno je par zanimljivih detalja

Renault 5 dobija novu CMF-B EV platformu. Na vebinaru za odabrane medije, posvećenom prvenstveno novoj platformi, otkriveno je par zanimljivih detalja, mada je mnogo toga o električnom nasledniku legendarnog R5 i dalje obavijeno tajnama.
Novi Renault 5 koji stiže sledeće godine i biće električni, koristiće CMF-B EV platformu, koje je zapravo evolucija aktuelne CMF-B, na kojoj počivaju aktuelni Clio i crossover Captur. Renault je saopštio da je oko 70% platforme potpuno novo, a da korišćenje već raspoložive mehanike smanjuje troškove razvoja i proizvodnje za oko 30% u odnosu na aktuelni Renault Zoe.
Iako podatak da se radi 30% novih delova ne deluje impresivno, CMF-B EV platforma i te kako ima zanimljivih novina. Kao prvo, novi Renault 5 imaće bateriju sa četiri velika modula smeštena u pod vozila, za razliku d 12 manjih modula koje ma Zoe. Benefit ovog rešenja je ušteda u amsi vozila od 15 kilograma, veća specifična snaga baterije i veća krutost poda vozila postignuta boljom integracijom baterije, što će doneti smanjenje buke i vibracija u novom Renaultu 5.
Proizvođač za novi Renault 5 najavljuje odličnu voznu dinamiku i visoku preciznost upravljanja, a tome će doprineti i zadnja multilink osovina umesto uobičajene torzije, po čemu će R5 biti jedinstven u B segmentu vozila. Obzirom da je Alpine već najavila svoju (sportsku) verziju R5, zadnji multilink će inženjerima zaista otvoriti vrata za uzbudljivu postavku donjeg postroja budućeg hot-hatcha. Na našu žalost, domaćin vebinara nije želeo da nam otkrije da li nova EV platforma omogućava i verziju sa dva motora i pogonom na svim točkovima.
Na vebinaru kojem smo među retkim medijima iz Srbije prisustvovali, Renault nije želo previše toga da otkriva, al indirektno ipak jeste. Nova CMF-B EV platforma jeste prilagodljiva po pitanju međuosovinskog razmaka, traga točkova i geometrije trapova, pa iako proizvođač to još ne priznaje, sigurno će nositi nekoliko modela. Takođe, konfiguracija platforme donosi model sa pogonom na prednjoj osovini, koji će imati i potpuno novi kočioni sistem, prilagođen za visok nivo rekuperacije energije. Iako ne znamo detalje, elektromotor, odnosno pogonski sklop će biti derivat koji se koristi za pogon Megane E-Tech Electrica. Međutim, za Renault 5 sinhroni motor će imati izmenjenu unutrašnju konstrukciju uz koju će biti kompaktniji i lakši.
Na press vebinaru Renault je otkrio da već duže vreme razvija i testira platformu za R5 skrivenu pod karoserijom modela Clio. Ukupno ima devet ovakvih test vozila koji svoje test programe sprovode u polarnim uslovima na severu Evrope, ali i na test poligonima u blizini Pariza ali i u Normandiji. Renaultov testni poligon Aubevoye u Normandiji ima ukupno 613 hektara, od čega je 272 hektara šume, u kojoj je smešteno 60 kilometara staza sa ukupno 42 testna poligona, a u samom centru su i dva aero tunela i čak 18 komora za ispitivanje korozije.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Renault predstavio Novi Megane E-tech 100% Electric

Na BG Car Show 2022 Renault pretpremijerno predstavio Novi Megane E-tech 100% electric i ...

Volkswagen Polo – Veličina je bitna

Čitavih osam godina na tržištu je opstao VW Polo pete generacije. To je večnost ...

Da li će Tavares spasiti Alfa Romeo?

Da li će Tavaresova ljubav prema auto sportu spasiti Alfu, i učiniti ono što ...

VW u Ženevi sa električnom “krstaricom” I.D. Vizzion

Volkwagen će u Ženevu doći sa konceptom I.D. Vizzion, koji bi lako mogao biti ...

Bentley povlači 6.000 Bentaygi zbog opasnosti od požara

Cena nije uvek garant da neće biti problema – Bentley povlači 6.000 prodatih Bentaygi ...

Bugatti i Rimac pod istom kapom u novoj kompaniji

Kompaniji Rimac je baš krenulo – nakon premijere Nevere, većinski vlasnik Bugattija je Rimac ...