fbpx

Koliko košta MotoGP motocikl?

Koliko košta MotoGP motocikl koji je u stanju da se na pravcu zaleti do 360 km/h ali i zaustavi sa te vrtoglave brzine?

Foto: Ducati.com

Koliko košta MotoGP motocikl koji je u stanju da se na pravcu zaleti do 360 km/h ali i zaustavi sa te vrtoglave brzine? Da košta mnogo to znamo, obzirom da se radi po praktično ručno rađenim prototipovima, iza kojih stoji ogroman inženjerski i aerodinamički rad u razvoju. Njihova cena oslikava upravo ti, materijale i uloženi rad. Koliko je to?

Foto: KTM Media // Rob Gray (Polarity Photo)

Trošak pogonskog agregata – od 200.000 do 250.000 evra
Trošak elektronike – preko 100.000 evra
Prednji kočioni sistem sa karbonskim diskovima i svim komponentama – oko 70.000 evra
Troškovi popravki – do 15.000 do 500.000 u zavisnosti od stepena oštećenja
Najam motocikala za satelitske timove – od 2.5 do 3 miliona evra za sezonu

Foto: Piaggio Group Media

Tačnu cenu jednog MotoGP motocikla teško je precizno odrediti, ali okvirne cifre se znaju:
Honda RC213V oko 2.5 miliona evra
Ducati Desmosedici GP od 2 do 2.5 miliona evra
Yamaha YZR-M1 od 2 do 2.5 miliona evra
Aprilia GP-RS oko 2.5 miliona evra
KTM u rasponu od 2 do 2.5 miliona evra

Foto: Yamaha MotoGP Racing Media

Upotreba egzotičnih i skupih materijala ko što su titanijum, magnezijum i ugljenična vlakna je uobičajena i to u velikom procentu. Većina delova i sklopova razvijena je samo za MotoGP motocikl i proizvodi se u vrlo malim serijama i količinama. Malo toga se može poručiti već razvijeno od dobavljača. Hladnjaci, električne instalacije, oplate, izduvni sistem i sve ostalo razvijeno je namenski samo za MotoGP motocikl i prilagođeno stazi i stazama na kojima se vozi MotoGP šampionat sveta.

Foto: HRC Media

Svaki motocikl je ručno sklopljen uz tim vrhunskih inženjera i mehaničara uz neophodno znanje i pažnju, a ne treba zaboraviti da je u toku jednog trkačkog vikenda motocikl izložen ogromnim opterećenjima koja mora da izdrži bez suvišnog habanja i trošenja obzirom na ograničen broj delova i sklopova koji svaki tim u toku sezone može koristit.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Husqvarna Vitpilen i Svartpilen kreću u prodaju

Godinama nakon što je Husqvarna otkrila modele Vitpilen i Svartpilen, serijska proizvodnja konačno počinje ...

MotoGP – kvalifikacije u Japanu pripale Marquezu

MotoGP kvalifikacije za Veliku nagradu Japana vožene po kiši na stazi Twin Ring u ...

Johan Zarco završio sa Moto GP sezonom na KTM-u

Johan Zarco više neće voziti KTM u nastavku sezone, na njegovo mesto dolazi Mika ...

MotoGP se zaleće

MotoGP timovi su uveliko na punom gasu. Testovi na stazi Sepang svakog dana donose ...

Rossi vozi u Aragonu

Velentino Rossi je u Aragonu, i danas će definitivno izaći na stazu Devetostruki šampion ...

Dva nova specijalna izdanja u čast 50. godina Vespe

Piaggio slavi vrlo bitnu godišnjicu ove godine, u čiju čast je predstavio ne jednu, ...