fbpx

Koliko košta MotoGP motocikl?

Koliko košta MotoGP motocikl koji je u stanju da se na pravcu zaleti do 360 km/h ali i zaustavi sa te vrtoglave brzine?

Foto: Ducati.com

Koliko košta MotoGP motocikl koji je u stanju da se na pravcu zaleti do 360 km/h ali i zaustavi sa te vrtoglave brzine? Da košta mnogo to znamo, obzirom da se radi po praktično ručno rađenim prototipovima, iza kojih stoji ogroman inženjerski i aerodinamički rad u razvoju. Njihova cena oslikava upravo ti, materijale i uloženi rad. Koliko je to?

Foto: KTM Media // Rob Gray (Polarity Photo)

Trošak pogonskog agregata – od 200.000 do 250.000 evra
Trošak elektronike – preko 100.000 evra
Prednji kočioni sistem sa karbonskim diskovima i svim komponentama – oko 70.000 evra
Troškovi popravki – do 15.000 do 500.000 u zavisnosti od stepena oštećenja
Najam motocikala za satelitske timove – od 2.5 do 3 miliona evra za sezonu

Foto: Piaggio Group Media

Tačnu cenu jednog MotoGP motocikla teško je precizno odrediti, ali okvirne cifre se znaju:
Honda RC213V oko 2.5 miliona evra
Ducati Desmosedici GP od 2 do 2.5 miliona evra
Yamaha YZR-M1 od 2 do 2.5 miliona evra
Aprilia GP-RS oko 2.5 miliona evra
KTM u rasponu od 2 do 2.5 miliona evra

Foto: Yamaha MotoGP Racing Media

Upotreba egzotičnih i skupih materijala ko što su titanijum, magnezijum i ugljenična vlakna je uobičajena i to u velikom procentu. Većina delova i sklopova razvijena je samo za MotoGP motocikl i proizvodi se u vrlo malim serijama i količinama. Malo toga se može poručiti već razvijeno od dobavljača. Hladnjaci, električne instalacije, oplate, izduvni sistem i sve ostalo razvijeno je namenski samo za MotoGP motocikl i prilagođeno stazi i stazama na kojima se vozi MotoGP šampionat sveta.

Foto: HRC Media

Svaki motocikl je ručno sklopljen uz tim vrhunskih inženjera i mehaničara uz neophodno znanje i pažnju, a ne treba zaboraviti da je u toku jednog trkačkog vikenda motocikl izložen ogromnim opterećenjima koja mora da izdrži bez suvišnog habanja i trošenja obzirom na ograničen broj delova i sklopova koji svaki tim u toku sezone može koristit.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

MotoGP – Yamahine novine ne donose rezultate

MotoGP – Yamahine novine ne donose rezultate kakvima se ceo tim nadao na zvaničnom ...

Aramco Racing Team VR46 na Ducatiju od 2022. godine

Valentino Rossi je zaboravio na neizmernu ljubav sa Yamahom – Aramco Racing Team VR46 ...

MotoGP – Ducati gubi svoj novi sistem

MotoGP motocikli su prototipovi i poligon za istraživanje tehnologija u kojima Ducati često prednjači, ...

Mir u MotoGP šampionatu je samo prividan

Letnja pauza koja još uvek traje stvara samo privid mira u MotoGP šampionatu, u ...

Konačno sunce za Dovija

Biti italijanski vozač i pobediti na italijanskom motoru u Italiji – šta više tražiti ...