fbpx

Potpuno novi Porsche Macan zvanično predstavljen

Potpuno novi Porsche Macan zvanično predstavljen, potpuno je električan i ima moćan pogon do 639 KS

Porsche Macan

Potpuno novi Porsche Macan zvanično predstavljen, potpuno je električan i ima moćan pogon. Već za drugu generaciju svog odlično prodavanog crossovera Porsche se odlučio da pređe na struju. Danas je predstavljen u dve verzije Macan 4 sa 402 KS i Macan Turbo sa čak 630 KS.

Porsche Macan

Novi Poreche Macan je postavljen na novu električnu platformu o kojoj se mnogo govorilo dok je bila u razvoju. Premium Platform Electric (PPE) su zejedničkim snagama i znanjem razvili Porsche i Audi i na njoj će se naći brojni električni modeli visokih performansi od Audija A6 i Q6, preko novog, električnog Porsche Cayennea, pa sve do Bentleya i Lamborghinija. Verovatno najbitnija karakteristika ove platforme je da osim nezavisnog multilink oslanjanja svih točkova ima arhitekturu koja radi na visokom naponu od 800 volti. Koristi Litijum-Nikl-Mangan-Kobalt u svojim ćelijama koji su složeni u 12 modula za neto kapacitet od 95 kWh. Novi Macan je prvi Porsche koji koristi 800 voltnu instalaciju, a pored manje upotrebe bakra, DC punjač prihvata i moćne punjače od 800 V do čak 270 kW. Ukoliko punjač sa istosmernom srujom ima napon od 400 v, sistem automatski prepolovljava bateriju na dva dela koji se pune uporedo, čime se skraćuje vreme punjenja. Proizvođač najavljuje autonomiju i do 613 kilometara prema WLTP standardu.

Porsche Macan

Pogon novog Porsche Macana su sinhroni motori sa permanentnim magnetom, a zadnji elektromotor je zarotiran na 180°, kako bi raspored mase vozila bila lagano pomerena na zadnju osovinu. Brojke kažu da Porsche Macan u slabojoj verziji ima 402 KS i 650, a u snažnijoj 639 KS i čak 1.130 Nm ,aksimalnog obrtnog momenta, što su brojke sa overboost funkcijom koja je kratkotrajno upotrebljiva samo uz Launch Control.

Porsche Macan

Obe verzije novog Porsche Macana su pravi sprinteri – slabija do 100 km/h ubrzava za 4.9 sekundi a snažnija za 3.1 sekundu. Zanimljivo je da novi macan nema dvostepeni reduktor na zadnjem motoru kao što ima Taycan, obzirom da su postignuti i ubrzanje i maksimalna brzina bez redukcije prenosa.

Porsche Macan

Novi Porsche Macan standardno ima vazdušno ogibljenje i Porsche Active Suspension Management aktivne amortizere, a novina za model Macan je i opciono upravljanje na zadnjim točkovima. Karoserija ima koeficijent čeonog otpora od samo 0.25, što je postigunto aktivnim aerodinamičkim elementima. Duža je 50 mm od prethodnika i sada je 4.78 metara, a međuosovinski razmak je povećan za 86 mm.

Porsche Macan

Enterijej umnogome podseća na rešenja i opremu koja je uvedena u prošle godine osveženi Cayenne i treću generaciju modela Panamera. Podrazumeva se da je instrument tabla digitalna kao i višenamenski ekran, a opcioni je i treći ekran namenjen suvozaču, kao i opcioni veliki HUD sa slikom koja ima unapređenu realnost. Zanimljivo je da se u novom Porsche Macanu može pronaći i poneki klasičan prekidač za najvažnije funkcije klimatizacije, što će prijati tredicionalistima.

Porsche Macan

Za sada ćemo sačekati da čujemo prave cene za naše tržište, ali će novi, električni Porsche Macan biti značajno, oko 15.000 evra skuplji od aktuelnog modela sa SUS motorom. Za sada, Porsche će nastaviti da proizvodi i Macan u verzijama sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, i da kupcima nudi obe verzije Macana.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Najsnažniji električni Nissan Nismo je Ariya

Najsnažniji električni Nissan Nismo je Ariya koja ima i veštački zvuk, ali od Formule ...

U Norveškoj više na struju nego na benzin i dizel

Više od 50% novo-registrovanih automobila u Norveškoj predstavljaju hibridna i električna vozila, zahvaljujući državnim ...

Formula 1 – Alonsu vraćen podijum

Formula 1 – Alonsu je vraćen podijum i treće mesto koje je osvojio u ...

Ford naplaćuje isti menjač duplo više od Mercedesa?

Ford GT i Mercedes AMG GT koriste isti menjač, ali Ford naplaćuje duplo više?! ...

Neverovatan peh za Pavlovića na Paul Ricardu

Na prvoj trci poslednjeg trkačkog vikenda u okviru ovogodišnjeg Lamborgini Super Trofeo takmičenja, posada ...

Leclercu u Ferrariju pol pozicija u Monaku

Uz rizik da smo već videli najzanimljivije, kvalifkacije za Veliku nagradu Formule 1 Monte ...