fbpx

Dacia Sandrider će biti izazivač Dakar relija

Dacia Sandrider će biti izazivač Dakar relija uz pomoć vrhunskih vozača i dokazanih specijalista za pripremu automobila

Dacia Sandrider

Dacia Sandrider će biti izazivač Dakar relija uz pomoć vrhunskih vozača i dokazanih specijalista za pripremu automobila. Taman nakon što su se stišale strasti nakon ovogodišnjeg Dakar relija, Dacia je zvanično otkrila dosta toga uz pomoć Denisa Le Vota koji je direktor trkačkog programa Dacia.

Dacia Sandrider

Već neko vreme znamo da će Dacia ovu godinu iskoristiti za razvoj svog automobila, kako bi bio potpuno spreman za start Dakara 2025. godine. Automobil je danas (prilično pažljivo iz pomoć kompjuterski generisanih slika) prikazan javnosti. Ono što je bila nepoznanica, a sada je poznato, Dacia Sandrider neće razvijati sama, nego uz pomoć poznatog i proverenog specijaliste. Prodrive, koji je poslednjih nekoliko godina u Dakar reliju imao svoj protip Hunter, biće partner rumunskoj marki u ovom izazovu. Šta više, Dacia Sandrider će i biti bazirana na Prodrive Hunteru, ali sa potpuno drugim pogonom. Pogonska jedinicva će biti 3.0 V6 benzinac sa dva turbokompresora, koji će koristiti sintetičko gorivo. Maksimalnih 360 KS agregat razvija pri 5.000 o/min, uz 539 Nm pri 4.250 o/min. Zanimljivo je da će se na T1 offroadru pod markom dacia naći i sistem hlađenja koji je patentirao Prodrive, a koristi infracrveni pigment za hlađenje.

Dacia Sandrider

Panele karoserije koji su izrađeni od ugljeničnih kopozita nosi cevasti kavez, a dvostruka trouglasta ramena su zadužena za oslanjanje svih točkova. Pogon Dacije Sendrider je na svim točkovima preko sekvencijalnog šestostepenog menjača. Dacia Sandrider iako ima dužinu od samo 4.140 mm ima velik međuosovinski razmak koji je čak 3.000 mm.

Dacia Sandrider

Dacia Sandrider će biti u sigurnim i iskusnim rukama. Za tim će voziti petostruki šampiona Dakara Nasser Al-Attiyah, i dvetostruki WRC šampiona sveta Sbastien Loeb, kao i brza i veoma talentovana Cristina Gutierrez. Odlična vest za Daciju je da i Al-Attiyah a pogotovo Loeb imaju iskustva sa Prodrive Hunterom, koji bi trebao zadržati ponajbolje osobine, ali i unaprediti slabije strane. Pored motora, novi su menjač, kočioni sistem i još dosta toga, kao što je sistem koji bi sprečavao otpadanje delova tokom trke.

Dacia Sandrider

Za vreme današnje prezentaciji predstavnici dacije su najavili da će uživo prikazati Sandrider u aprilu u Engleskoj, ali da će prva tri testa biti u Maroku u junu mesecu ove godine. U oktobru mesecu, Dacia Sandrider će se takmičiti u okviru priprema za Dakar reli upravo u Maroku. Za sada, Dacia se obavezala da će na Dakar reliju nastupati do 2027. godine.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Test Geely Atlas Pro Flagship

Test Geely Atlas Pro Flagship – kako promeniti stav o kineskim automobilima i zaboraviti ...

Druga pol pozicija za Verstappena u F1 karijeri

Max Verstappen je uspeo da dođe do svoje druge pol pozicije u Formuli 1, ...

Tavares – ako EV ne pojeftine, srušiće se tržište

Carlos Tavares CEO Stellantisa je izneo dramatičnu prognozu – ako električni automobili ne pojeftine, ...

Kako protiv centrifugalne sile na točku Tuatare

Retki kupuju hiperautomobile, ali tehnologija u njima može biti zanimljiva mnogima kao na primer ...

Pratite Goodwood Festival of Speed uživo:

Prvi dan Goodwood festivala brzine je počeo, a ovde možete pratiti prenos uživo:  

Toyota se izvinjava zbog odlaganja nove Supre

Šef inženjera za Supru Tetsuya Tada je za australijski medij izjavio da je kompanija ...