fbpx

Formula 1 – zbog čega je odbijen Andretti Cadillac?

Formula 1 – zbog čega je odbijen Andretti Cadillac kao 11. tim na startnom poretku Formule 1?

Formula 1 // Andretti Cadillac

Formula 1 – zbog čega je odbijen Andretti Cadillac kao 11. tim na startnom poretku Formule 1? Iako je FIA zvanično dala svetlo za ulazak tima Andretti Cadillac u Formulu 1, pitao se i FOM (Formula One Management ), kako god to čudno zvučalo, vlasnik Formule 1, odnono vlasnik komercijalnih prava najvišeg ranga auto sporta na planeti. A FOM je zvanično i jasno zalupio vrata pred nosom Michaelu Andrettiju, bivšem vozaču Formule 1 i vlasniku brojnih timova u raznim kategorijama auto sporta. Šta više, FOM je rekao ne i još jednom fabričkom timu, koji je Andretti trebao biti uz partnerstvo sa Cadillacom, odnosno velikim General Motorsom.
U osnovi, “ne” koje je FOM obrazložio u saopštenju koje sadrži 1.500 reči, je vremenski oročeno. FOM je rekao da Andretti Cadillac ne može da uđe u Formulu 1 barem do 2028. godine, što znači da nisu potpuno zatvorena vrata potencijalnom novom timu na startnom poretku.
Zapravo, osnovni zvanični argument FOM-a za odbijanje Andrettija je tanak i svodi se na konstatacije da “nije potreban 11. tim”, da “neće doneti dodatnu vrednost šampionatu”, da “šampionatu nije potreban još jedan nekonkurentan tim, a Andretti Cadillac bi to bio”, da je “šampionatu potreban konkurentan tim kako bi povećao atraktivnost”, itd.
Nije tajna ni da je iza svega novac, i da jednostavno rečeno, postojećih 10 timova nije spremno da deli zaradu od Formule 1 na 11 umesto na 10 delova. Nekadašnja “ulaznica” za Formulu 1 koja je bila 50 mipiona dolara poskupela je na 200 miliona, a sada se pominje mogućnost da poskupi na 700 miliona američkih novčanica. Sve se svodi na to da aktuelni timovi meće da ostanu bez deset miliona dolara godišnje, koliko bi ih koštalo primanje u odabrano društvo novog tima.

Formula 1 // Michael Andretti

Sa svoje strane Andretti Cadillac poručuje da nastavlja da radi punom parom na svom projektu Formula 1, i da je već imao spreman bolid i pogonsku grupu koji bi bili konkurentni. Naravno, nije poznato po kojoj osnovi je klan Andretti tako siguran (kako poručuje) da je već napravio šampionski bolid čiji točkovi se još nisu zakotrljali, a još manje je jasno čemu, kada je zvanično odbijen. Jedino u varijanti kupovine postojećeg tima bi se “rad punom parom” mogao pokazati kao perspektivan.
Sa druge strane, čak i kada se kao argument prihvati da niko ne želi da prima manje novca, priča o konkurentnosti može da se stavi pod znak pitanja, ako se u obzir uzme ono što na stazi pokazuju Haas i (bivši) Alpha Tauri, pa čak i Williams, kako svojim bolidima tako i izborom vozača. Njihovo pravo da budu u Formuli 1 izgleda se svodi na to da su već u Formuli 1, iako od svih pomenutih argumeneta FOM-a evidentno ne ispunjavaju nijedan.
Kako bilo, Formula 1 je sve dalje od sporta i konkurentnosti, a sve viže beskrajnim računicama i jurnjavom za profitom, koja se sportu može obiti u glavu, a to ne bi bilo prvi put od 1950. od kada je Formula 1 ustanovljena kao vrhunski autosport. Naravno, izvesno je i pitanje da li će ponovo krenuti rat na relaciji FIA – FOM, odnosno podsećanje na pitanje ko se pita u Formuli 1. FIA rukovodi Formulom 1 po pitanju pravila, propisa, zakona, bezbednosti, regularnosti, ali vlasnik komercijalnih prava rukovodi poslovnim, što znači finansijskim delom. Drugim rečima, deluje da mnogo jaču reč imaju FOM i Liberty Media.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Koenigsegg Freevalve, penzioniše bregasto vratilo?

Koenigsegg Freevalve tehnologija je na dobrom putu da penzioniše klasično bregasto vratilo i mehaniku ...

Test Peugeot 308 HY Active Pack 180

Peugeot 308 HY Active Pack 180 nudi alternativu gradske vožnje na struju i komfora ...

Bugatti sa povišenim klirensom nije odbačen

Iako je šef Bugattija, Stephan Winkelmann, izjavio da francuski brend neće lansirati SUV, model ...

Šef dizajna JLR Massimo Frascella otišao iz kompanije

Šef dizajna JLR Massimo Frascella je otišao nakon više od 10 godina provedenih u ...

Delta Auto grupa otvorila je ekskluzivni Maserati salon

Delta Auto grupa otvorila je ekskluzivni Maserati salon u Beogradu, koncipiran po najvišim standardima ...

Renault 4ever Trophy koncept najavljuje…

Renault 4ever Trophy koncept najavljuje budući mali, električni SUV koji će se pojaviti 2025. ...