Predstavljena osvežena Škoda Octavia sa novim tehnologijama i više snage u pogonskom izboru
Predstavljena osvežena Škoda Octavia sa novim tehnologijama i više snage u pogonskom izboru. Škoda je osvežila hatchback i karavan verziju svog kultnog modela Octavia. S više od 7 miliona prodatih jedinica, to je daleko najprodavaniji model brenda. Njegova četvrta moderna generacija sada je dobila osvežen izgled koji uključuje revidiranu Škoda rešetku i nova LED Matrix prednja svetla druge generacije. Kupci imaju koristi od još sveobuhvatnije standardne opreme poput 10-inčnog digitalnog ekrana ili dvozonskog Climatronica. Pored toga, povećan je udeo održivih materijala unutar automobila. Sistemi sigurnosti i asistencije poboljšavaju aktivnu i pasivnu bezbednost, a nova struktura asortimana pruža dodatne mogućnosti individualizacije.
Novi gril i revidirana Škoda maska daju ažuriranoj Octaviji svež izgled. Napredna, druga generacija LED Matrix prednjih svetala sa svojim novim Crystallinium elementima i 36 pojedinačnih matrix segmenata daju još bolje osvetljenje puta ispred nego prva generacija, dok efikasno štite nadolazeće učesnike u saobraćaju od odsjaja prednjih svetala.
Ažurirana Octavia nudi devet Design Selection opcija za unutrašnjost, koji su obeleženi većom upotrebom održivih materijala. Po prvi put, Octavia je dostupna s 13-inčnim centralnim infotainment ekranom. USB-C priključci nude tri puta veću snagu punjenja, sada pružaju 45 vati. Kessy sistem ulaska bez ključa doživeo je poboljšanja za praktičnije otvaranje i zaključavanje. ChatGPT chatbot temeljen na veštačkoj inteligenciji kasnije će biti standardno integrisan u glasovnu asistenciju Laura.
Škoda Octavia dostupna je s nizom naprednih četvorocilindričnih motora – četiri benzinska i dva dizel motora. Izlazna snaga kreće se od 85 kW (116 KS) u dve osnovne varijante do 195 kW (265 KS) u Octavia RS. 2.0 TSI sa 150 kW (204 KS) trebao bi da bude lansiran kasnije i dolaziće s pogonom na sve točkove kao standard.
Pogonski sklop ažuriranog modela Octavia počinje s 1.5 TSI benzinskim motorom i 2.0 TDI dizel motorom, svaki sa 85 kW (116 KS) snage i manuelnim 6-stepenim menjačem. Kao i verzija 1.5 TSI sa 110 kW (150 KS), početni benzinski motor opciono je dostupan s blagom hibridnom tehnologijom i DSG-om. Energija koja se povrati tokom kočenja skladišti se pomoću vodeno hlađenog 48-voltnog starter-generatora s remenom i 48-voltne litijum-jonske baterije. To podržava motor s unutrašnjim sagorevanjem s naletom električne energije ili omogućuje Octaviji da vozi sa potpuno isključenim motorom. Kada je potrebna manja snaga, oba 1.5 TSI motora mogu da isključe dva cilindra pomoću ACT+ aktivne deaktivacije cilindra za smanjenje potrošnje goriva. Turbopunjač ima varijabilnu geometriju turbine i vrhunsku termičku efikasnost.
Oba 2.0 TSI motora ubrizgavaju gorivo pod pritiskom od 350 bara i imaju promenljivo podizanje ventila. Poboljšani usis vazduha i optimizacija trenja doprinose povećanju izlazne snage. Varijanta od 150 kW (204 KS) s pogonom na sva četiri točka kao standard radi prema Budackovom ciklusu s povećanim odnosom kompresije od 12,2:1 i 10 kW (14 KS) je snažnija od svog prethodnika. Vrhunski benzinski motor u Octavia RS sada proizvodi 195 kW (265 KS) – 15 kW (20 KS) više nego pre.
U oba 2.0 TDI motora, pogon radilice s čeličnim klipovima efikasno smanjuje gubitke toplote dok u isto vreme povećava brzinu sagorevanja. Pritisak ubrizgavanja je 2.200 bara, dok turbopunjač koristi varijabilnu geometriju turbine, koja osigurava optimalan pritisak prednapona u širokom opsegu obrtaja, što rezultira glatkijom karakteristikom krive snage. Optimizovani sistem za obradu izduvnih gasova koji smanjuje emisije azotnih oksida (NOx) smešten je blizu motora i koristi postupak dvostrukog doziranja za ubrizgavanje AdBlue-a pre dva SCR katalitička pretvarača raspoređena u nizu.
Show Comments