fbpx

Predstavljena osvežena Škoda Octavia

Predstavljena osvežena Škoda Octavia sa novim tehnologijama i više snage u pogonskom izboru

Škoda Octavia

Predstavljena osvežena Škoda Octavia sa novim tehnologijama i više snage u pogonskom izboru. Škoda je osvežila hatchback i karavan verziju svog kultnog modela Octavia. S više od 7 miliona prodatih jedinica, to je daleko najprodavaniji model brenda. Njegova četvrta moderna generacija sada je dobila osvežen izgled koji uključuje revidiranu Škoda rešetku i nova LED Matrix prednja svetla druge generacije. Kupci imaju koristi od još sveobuhvatnije standardne opreme poput 10-inčnog digitalnog ekrana ili dvozonskog Climatronica. Pored toga, povećan je udeo održivih materijala unutar automobila. Sistemi sigurnosti i asistencije poboljšavaju aktivnu i pasivnu bezbednost, a nova struktura asortimana pruža dodatne mogućnosti individualizacije.

Škoda Octavia

Novi gril i revidirana Škoda maska daju ažuriranoj Octaviji svež izgled. Napredna, druga generacija LED Matrix prednjih svetala sa svojim novim Crystallinium elementima i 36 pojedinačnih matrix segmenata daju još bolje osvetljenje puta ispred nego prva generacija, dok efikasno štite nadolazeće učesnike u saobraćaju od odsjaja prednjih svetala.

Škoda Octavia

Ažurirana Octavia nudi devet Design Selection opcija za unutrašnjost, koji su obeleženi većom upotrebom održivih materijala. Po prvi put, Octavia je dostupna s 13-inčnim centralnim infotainment ekranom. USB-C priključci nude tri puta veću snagu punjenja, sada pružaju 45 vati. Kessy sistem ulaska bez ključa doživeo je poboljšanja za praktičnije otvaranje i zaključavanje. ChatGPT chatbot temeljen na veštačkoj inteligenciji kasnije će biti standardno integrisan u glasovnu asistenciju Laura.

Škoda Octavia

Škoda Octavia dostupna je s nizom naprednih četvorocilindričnih motora – četiri benzinska i dva dizel motora. Izlazna snaga kreće se od 85 kW (116 KS) u dve osnovne varijante do 195 kW (265 KS) u Octavia RS. 2.0 TSI sa 150 kW (204 KS) trebao bi da bude lansiran kasnije i dolaziće s pogonom na sve točkove kao standard.

Škoda Octavia

Pogonski sklop ažuriranog modela Octavia počinje s 1.5 TSI benzinskim motorom i 2.0 TDI dizel motorom, svaki sa 85 kW (116 KS) snage i manuelnim 6-stepenim menjačem. Kao i verzija 1.5 TSI sa 110 kW (150 KS), početni benzinski motor opciono je dostupan s blagom hibridnom tehnologijom i DSG-om. Energija koja se povrati tokom kočenja skladišti se pomoću vodeno hlađenog 48-voltnog starter-generatora s remenom i 48-voltne litijum-jonske baterije. To podržava motor s unutrašnjim sagorevanjem s naletom električne energije ili omogućuje Octaviji da vozi sa potpuno isključenim motorom. Kada je potrebna manja snaga, oba 1.5 TSI motora mogu da isključe dva cilindra pomoću ACT+ aktivne deaktivacije cilindra za smanjenje potrošnje goriva. Turbopunjač ima varijabilnu geometriju turbine i vrhunsku termičku efikasnost.

Škoda Octavia

Oba 2.0 TSI motora ubrizgavaju gorivo pod pritiskom od 350 bara i imaju promenljivo podizanje ventila. Poboljšani usis vazduha i optimizacija trenja doprinose povećanju izlazne snage. Varijanta od 150 kW (204 KS) s pogonom na sva četiri točka kao standard radi prema Budackovom ciklusu s povećanim odnosom kompresije od 12,2:1 i 10 kW (14 KS) je snažnija od svog prethodnika. Vrhunski benzinski motor u Octavia RS sada proizvodi 195 kW (265 KS) – 15 kW (20 KS) više nego pre.
U oba 2.0 TDI motora, pogon radilice s čeličnim klipovima efikasno smanjuje gubitke toplote dok u isto vreme povećava brzinu sagorevanja. Pritisak ubrizgavanja je 2.200 bara, dok turbopunjač koristi varijabilnu geometriju turbine, koja osigurava optimalan pritisak prednapona u širokom opsegu obrtaja, što rezultira glatkijom karakteristikom krive snage. Optimizovani sistem za obradu izduvnih gasova koji smanjuje emisije azotnih oksida (NOx) smešten je blizu motora i koristi postupak dvostrukog doziranja za ubrizgavanje AdBlue-a pre dva SCR katalitička pretvarača raspoređena u nizu.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

U Barseloni prikazan “svemirski” Lexus LC 500h

Lexus je na salonu u Barseloni prikazao spektakularan LC 500h “Matte Prototype” u posebno ...

Formula 1 – kvalifikacije za VN Kanade uz kišu i kazne

Formula 1 – kvalifikacije za VN Kanade vožene su po kiši, donele su neočekivane ...

PHEV je spas za proizvođače, ali ne i za kupce

Plug-in hibridni pogon je spas za proizvođače kako bi spustili emisiju CO2, ali nije ...

Da li bi Audi TT mogao postati sedan?

Mercedes- Benz ima CLA, a BMW će uskoro imati Seriju 2 Gran Coupe. Međutim, ...

Nissan počinje sa testiranjem Easy Ride usluge 5. marta

Nissan će od 5. marta početi sa prvim javnim probnim vožnjama potpuno autonomnih taxi ...

Da li vozače zbunjuju bezbednosne asistencije?

Da li vozače zbunjuju bezbednosne asistencije i sistemi koje imaju u svojim vozilima i ...