fbpx

Polovnjaci – najpopularnije marke sa velikom kilometražom

Istraživanje otkriva najpopularnije marke automobila sa velikom pređenom kilometražom: da li se vaš automobil nalazi na listi?

Istraživanje otkriva najpopularnije marke automobila sa velikom pređenom kilometražom: da li se vaš automobil nalazi na listi? Različiti automobili služe različitim svrhama, te nakon nekoliko godina upotrebe njihova kilometraža može značajno varirati. Međutim, oglasni portali su prepuni vozila sa niskom kilometražom po sumnjivo pristupačnim cenama, postavljajući pitanje da li su očitavanja njihovih tahografa tačna. carVertical, kompanija za automobilske podatke, sprovela je istraživanje u Srbiji kako bi saznala prosečnu kilometražu određenih brendova vozila u zemlji, tako da vozači mogu uporediti rezultate sa kilometražom svojih automobila.
Automobili sa većom pređenom kilometražom nose dodatne rizike
Automobili sa većom pređenom kilometražom obično su jeftiniji, te mnogi kupci osećaju privlačnost kupovine takvih vozila kako bi uštedeli novac. Međutim, ovakva odluka nosi određene rizike, jer mnogi delovi mogu biti istrošeni, a automobil se može pokvariti u bilo kom trenutku.
Iako brojač kilometara u vozilu ukazuje na njegovo stanje i moguću cenu, lako se može manipulisati. Nepošteni prodavci smanjuju broj pređenih kilometara kako bi automobil prodali po višoj ceni nego što realno vredi.
“Vlasništvo nad vozilom sa značajno većom kilometražom od proseka na tržištu može biti manje predvidivo u pogledu troškova vlasništva, jer komponente imaju veći rizik od kvara. Međutim, automobil sa originalnom kilometražom uvek će vredeti više od automobila sa kilometražom koja je smanjivana”, predlaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i šef komunikacija u kompaniji carVertical.

Marka 2008 2013 2018
Srbija VOLKSWAGEN 203603 172353 136049
Srbija AUDI 208037 182847 114776
Srbija BMW 191748 187160 97782
Srbija RENAULT 193085 164012 126205
Srbija ŠKODA 206940 200693 167822
Srbija OPEL 169351 162548 143365
Srbija FORD 174003 161738 117318
Srbija MERCEDES-BENZ 190185 183663 111411
Srbija TOYOTA 163815 137846 74438
Srbija NISSAN 153348 146605 89606
Srbija PEUGEOT 150358 142858 132574

Zašto neka vozila imaju veću prosečnu kilometražu?
Među vozilima proizvedenim 2008. godine i proverenim na carVertical-u u Srbiji, Audi (208.037 km), Škoda (206.940 km) i Volkswagen (203.603 km) imali su najveću prosečnu kilometražu. Kada govorimo o vozilima starim 10 godina, proizvedenim 2013. godine, najveću kilometražu ima Škoda (200.693 km), zatim slede BMW (187.160 km) i Mercedes-Benz (183.663 km).
Među vozilima starim 5 godina, proizvedenim 2018. godine, Škoda ponovno zauzima prvo mesto (167.822 km), slede je Opel (143.365 km) i Volkswagen (136.049 km).
Premium automobili su popularni u zemljama sa dobro uređenom infrastrukturom puteva. Vozači koji putuju na duge udaljenosti često biraju premijumska vozila jer je njima manje naporno voziti ih tokom mnogo sati. S druge strane, u urbanom okruženju, čak i vozila ekonomske klase obavljaju odličan posao.
Škoda, Audi i BMW su pogodni za duže vožnje zbog naglaska na udobnosti, sigurnosti i tehnologiji. Ovi brendovi obično nude udobna sedišta, napredne sisteme asistencije vozaču i inovativne opcije zabave koje mogu učiniti duže vožnje prijatnijim iskustvom.
Kilometraža može uticati na vrednost pri ponovnoj prodaji
Među automobilima proizvedenim 2008. godine, Peugeot ima najmanju kilometražu (150.358 km), dok su Nissan (153.348 km) i Toyota (163.815 km) vrlo blizu. Situacija se menja u segmentu novijih vozila, proizvedenih 2013. godine, gde Toyota preuzima vođstvo sa 137.846 km nakon prvih 10 godina upotrebe. Peugeot ima prosečno 142.858 km na tahografu, a Nissan – 146.605 km.
Toyota takođe ima najmanju kilometražu među automobilima koji su izašli iz fabrike 2018. godine – 74.438 km, slede je Nissan (89.606 km) i BMW (97.782 km).
Ako kilometraža automobila značajno premašuje prosečnu kilometražu karakterističnu za njegov brend, vlasnik bi trebalo da razmotri prodaju takvog vozila. Očitanja tahografa koreliraju sa pouzdanošću – istrošeni delovi zahtevaju više održavanja, što dovodi do skupih popravki.
Metodologija
Istraživanje carVertical-a ispitalo je stvarne izveštaje o istoriji automobila, koje su korisnici kompanije prikupilii od januara 2023. godine, do oktobra 2023. godine.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Na prodaju nov novcijat McLaren F1 iz 1997.

Očekuje se da će ovaj nov, nikada registrovan primerak McLaren-a F1 oboriti sve dosadašnje ...

Kia Sportage PHEV i EV6 spremni za kupce

Kia Europe je na salonu IAA Mobility u Minhenu premijerno predstavila čak dva električna ...

Renault Clio slavi 30. rođendan

Renault Clio, svetski bestseller u svom B segmentu slavi 30. rođendan Trideset godina evolucije ...

WRC – Neuville do pobede na Sardiniji

WRC – Teri Neuville šao je do pobede na Sardiniji, a tim Hyundai i ...

Mazda priprema potpuno novi dizel motor

Dok nas sa svih strana “bombarduje” elektrifikacija automobila, Mazda smatra da dizel još nije ...

Google osvežio Android Auto, stiže na leto

Google je najavio da će lansirati osveženi korisnički interfejs za Android Auto ovog leta, ...