MotoGP – koga će Ducati odabrati za svoj fabrički tim? Zadržati Bastianinija, angažovati Martina ili Marqueza?
MotoGP – koga će Ducati odabrati za svoj fabrički tim? Zadržati Bastianinija, angažovati Martina ili Marqueza? MotoGP šampion iz 2021. godine Fabio Quartararo doneo je iznenađujuću odluku prošle nedelje pošto je pristao na novi dvogodišnji ugovor sa Yamahom. Japanski brend je pretrpeo težak period od osvajanja šampionata sa Quartararom 2021. godine, izgubivši od Francesca Bagnaije 2022. godine, pre veoma razočaravajuće sezone 2023. jer je to bila njihova prva sezona bez pobede još od 2003. godine. Quartararo je dobio pristojnu ponudu od Aprilije pošto je francuskom vozaču navodno ponuđena plata od 4 miliona evra godišnje. Međutim, Yamaha je utrostručila tu ponudu dajući Quartararu godišnju platu od 12 miliona za naredne dve sezone. Iako to osigurava budućnost Quartarara, to ujedno znači da se Jorge Martin neće pridružiti Yamahi koja bi bila u igri da je Quartararo otišao. Umesto toga, Martinova budućnost bi sada mogla da bude zaključana u Ductiju, osim ako Aprilia ne uskoči sa ponudom koju ne može da odbije. Međutim, to se čini malo verovatnim i Martin, koji je aktuelni lider šampionata, će želeti da se preseli uz Bagnaiu u fabrički Lenovo Ducati tim.
Martin je bio najkozistentniji vozač do sada u 2024. godini, a prošlosezonski drugoplasirani je u nekoliko navrata dao do znanja da želi da bude fabrički vozač. Ducati ima mnogo opcija, ali kada su u pitanju performanse, trenutni rezultati i godine, Martin bi mogao biti favorit da se pridruži Bagnaiji. Ali šta je sa vozačima poput Bastianinija i Marqueza? Počevši od prvog, Bastianini je podsetio na svoja najbolja izdanja na početku 2024. nakon što se bolje prilagodio novom Desmosedici GP24. Bastianini je obezbedio drugo mesto iza Martina u Portimau, a iako je Martin bio bolji od Italijana, barem do sada ove sezone, Bastianini je vozač kojeg je u njegovom danu bilo veoma teško pobediti. Bastianini je takođe do sada bio i veoma dobar timski saigrač Bagnaiji, tako da poznavanje atmosfere u fabričkom timu, iskustvo i rezultati koje ima nije nešto što će Dukati olako shvatiti kada bude donosio odluku. Martinov sirovi tempo i nedavni rezultati govore da bi on trebalo da bude vozač koji će dobiti to mesto, međutim, Bastianini ostaje jedan od najboljih vozača u MotoGP-u i stoga bi Ducati možda želeo da zadrži svoju postavu netaknutu.
Džoker ovde je Marc Marquez, jer je Španac verovatno najbolji MotoGP vozač svoje ere, ako ne i ikada. Marquez je, kao i Bastianini, bio veoma jak na početku sezone 2024. i mogli bi se izneti argument da su samo Martin i Banjaja pokazali konstantniju brzinu od osmostrukog svetskog šampiona. Međutim, ako bi Ducati odlučio da angažuje Marqueza zajedno sa Bagnaijom, to bi značilo da gleda šta je on sposoban da uradi, umesto da svoju odluku zasniva na postignutim rezultatima na svom motociklui. Marquez ima samo dve trke iskustva u vožnji Ducatija, ali to ga, za sada, nije sprečilo da bude veoma impresivan. Marquez bi takođe mogao dodati argumente u svoju korist eventualnom pobedom ovog vikenda na COTA u Americi, jednoj od njegovih najuspešnijih staza u MotoGP kalendaru. Naravno, incident između Marqueza i Bagnaije u Portimau mogao bi da uplaši menadžment da ne rizikuje, ali isto tako, stavljanje Marqueza na njihov fabrički Ducati bio bi velik potez koji bi učinio i čuda za sponzore. Mogući scenarijo je da će Martin dobiti drugu fabričku vožnju Ducatija za 2025. godinu, dok bi Bastianini mogao biti spreman da odstupi od Ducatija nakon što je objavljeno da su počeli pregovori sa Aprilijom.
Show Comments