Novi BMW X3 stiže uskoro u svojoj četvrtoj generaciji i treba da nadmaši super uspešnog prethodnika
Novi BMW X3 stiže uskoro u svojoj četvrtoj generaciji i treba da nadmaši super uspešnog prethodnika. Iako je sada već uveliko u svojoj šestoj godini života, 2017. godine predstavljena autuielna treća generacija modela BMW X3 je prošle godine prodata u preko 350.000 komada, i zauzima mesto najprodavanijeg modela marke iz Minhena. Četvrta generacija BMW-a X3 biće predstavljena za nekoliko nedelja, a bavarska marka je objavila prve zvanične fotografije još uvek duboko zakamufliranog X3.
Zanimljivo je da je ovim fotografijama vidljivo da su prototipovi u PHEV verzijama kao i M Sport izdanjima. Najsnažniji BMW X3 imaće četiri završne izduvne cevi, što je do sada bilo rezervisano samo za M modele. Ova praksa uvedena je na X1 M35i i X2 M35i modelima, koji su bili prvbo „blagi“ M modeli.
Vrhunski BMW X3 najverovatnije neće imati oznaku M40i, koja će po svemu sudeći bizi zamenjena oznakom M50, što znači da se gubi i slovo „i“ iz oznake, koja je decenijama označavala ubrizgavanje kod benzinaca. Sa druge strane, „d“ ostaje za dizele isto kao i „e“ za električne verzije novog X3.
Za sada još uvek pog kodnom oznakom G45, novi BMW X3 stiže kao model za 2025. godinu sa karoserijom koja zadržava prepoznatljivu siluetu, ali koja je značajno aerodinamički dodetarana, čime je koeficijent čeonohg otpora sa 0.29 smanjen na 0.27. U odnosu na odlazeću „G01“ generaciju, proširen je trag točkova, i smanjenj je usgon koji se aerodinamički generiše ispod zadnje odsvine.
Prema informacijama koje je dostavila fabrika, novi BMW X3 dobija kruće poprečne stabilizatore koji unapređuju voznu dinamiku, ali bez da je izgubio na udobnosti. Kada bude pročela prodaja, novi BMW X3 dobiće i opciono adaptivno ogibljenje uz elektronski kontrolisane amortizere. Fabrika navodi i da je u novi X3 ugrađen direktniji upravljački sistem.
Iako za sada nema podataka o dimenzijama, može se očekivati da će novi BMW X3 biti povećan, obzirom da je i X1 značajno povećan u odnosu na prethodnika.
I električni BMW iX3 je u planu, ali će biti značajno drugačiji od verzije sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Stići će sledeće, 2025. godine, a naćiće se na novoj „Neue Klasse“ platformi o kojoj se mnogo govori i piše. Benzinske, dizel i PHEV verzije postavljene su na proverenu i do sada korišćenu CLAR platformu.
Napominje se i da će električni iX3 imati značajno drugačiji enterijer sa novom 10. generacijom iDrive sistema. U osnovi, BMW je konceptom Vision Neue Klasse X već najavio električni X3, ali i njegov potpuno novi enterijer bez instrument table, na čije mesto dolazi velihi HUD, koji se proteže celom širinom vetrobrana.
Pre Neue Klasse X3, krajem ove godine u prodaju stiže X3 sa benzincima, dizelom i PHEV pogonom, a koji će zvanično biti otkriven za nekoliko nedelja.
Show Comments