fbpx

Formula 1 – za Wolffa je prošao medeni mesec

Formula 1 – za Wolffa je prošao medeni mesec nakon što je Ross Brawn uradio dosta posla pre njega

Formula 1 / Toto Wolff // Foto Jiri Krenek / Mercedes AMG Formula 1 Team Media

Formula 1 – za Wolffa je prošao medeni mesec nakon što je Ross Brawn uradio dosta posla pre njega. Toto Wolff ima mnogo posla da preokrene Mercedes, kaže Dejmon Hill. Svetski šampion Formule 1 iz 1996. Dejmon Hill veruje da se Wolff suočava sa „teškim“ izazovom da promeni putanju Mercedesa, navodeći da je njegov „period medenog meseca“ čvrsto završen. Mercedes je doživeo loš početak sezone Formule 1 2024, sa svojim najboljim plasmanom (u velikoj nagradi) na peto mesto na otvaranju sezone na Velikoj nagradi Bahreina. Mercedes-AMG Formula 1 tim je četvrti u šampionatu konstruktora i to iza tima McLaren, kupca Mercedes pogonskih jedinica. Mercedes se borio da ispravi stvari na početku „ground effect“ ere 2022. godine, a deluje da se još uvek bori sa istim ili sličnim problemima.

Formula 1 / Toto Wolff // Foto Sebastian Kawka / Mercedes AMG Formula 1 Team Media

Do tog trenutka, pod Wolfovim vođstvom od 2014. godine, Mercedes je bio nepobediv u šampionatu Formule 1. „Wolfov dolazak u tim se poklopio sa Mercedesovom uzlaznom putanjom, već fokusiranom na tada nova pravila o motorima iz 2014. godine. Mercedes je do tada već napravio značajan napredak i korake sa Rosom Brawnom na čelu. Jedina kritika upućena Wolffu je da, iako je radio fantastičan posao upravljajući Mercedesom tokom njihovih dominantnih godina, on nije izgradio tim. A to je nešto što sada mora da uradi s obzirom na njihovu formu. Govoreći tokom prenosa VN Kine, Hill je izneo svoje viđenje položaja tima Mercedes-AMG.

Formula 1 / Toto Wolff // Foto: Steve Etherington / Mercedes AMG Formula 1 Team Media

„Mislim da je Hamilton verovatno znao za Mercedesove borbe i probleme, u trenutku kada se pojavio prvi novi „ground effect“ bolid, da je Mercedes bio u problemu“, rekao je Hill. „Toto je imao dug period „medenog meseca“, fantastičan period uspeha sa timom u koji je došao iz tima Williams, ali koji je bio unapred formiran. Ross Brawn je uradio mnogo toga pre dolaska Wolffa“, rekao je Hill.
Mercedes-AMG Formula 1 tim nastao je kupovinom BrawnGP Formula 1 tima Rossa Brawna, koji u prvoj i jedinoj sezoni uz Jansona Buttona došao do naslova F1 šampiona. A BrawnGP F1 tim nastao je kada je Brawn kua 1$ kupio fabrički tim Honda, ali i sve obaveze i zaposlene, u koji je pozvan da konačno stvori rezultate, ali je Honda, kao o mnogo puta pre toga, preko noći donela odluku da se povuče iz Formule 1. Po sopstvenom priznanju, Brawn se povukao iz tima zato što su mu pokojni Niki Lauda i Wolff radili “iza leđa”.
„Teško je sada za Wolffa. Pravi posao počinje kada ste pogrešili ili kada nešto ne ide kako treba. To je prilično teško rešiti. To je njegov posao, on je šef, on mora da shvati gde ide naopako i ko mu negovori šta ne valja u timu”, kaže Hill. Činjenica je da Wolff ne projektuje automobil ni pogonski sistem, ali šefuje onima koji to rade, a trenutno nisu na visini zadatka kakav očekuju navijači eli i sponzori tima Mercedes-AMG F1.

Formula 1 / James Alisson, Toto Wolff // Foto Jiri Krenek / Mercedes AMG Formula 1 Team Media

Bivši vozač Formule 1 Karun Chandhok ostaje zbunjen oko toga zašto Mercedes nastavlja da slabi s obzirom na njihovu vrhunsku logistiku i značajan budžet. „Zanimljiva je pozicija u kojoj se nalaze“, dodao je Chandhok, „Još uvek imaju toliko dobrih ljudi, poput Jamesa Alissona (koji se vratio na mesto šefa, nasleđujući Mikea Alliota) i Andrewa Shovlina, inženjerskih mozgova. Imaju neverovatne objekte. Oni su prvi tim sa profitom od 500 miliona funti, tako da nema manjka u budžetu. Wolff mora da razume; ako ove stvari nisu problem, gde je jeste problem?”

Formula 1 / Lewis Hamilton // Photo by Mark Sutton / LAT Images / Pirelli Newsroom

Dok se Mercedes muči kao tim, loša sezona Lwisa Hamiltona nastavljena je u Šangaju, gde je završio na devetom mestu u glavnoj trci, uz gotovo pa neočekivan bljesak u kineskom F1 sprintu, gde je završio kao drugi. Ocjenjujući trku, Chandhok je rekao: “Mislio sam da će ući u bodove. Stigao je na deveto mesto, što je bilo najbolje što je moglo biti, sa automobilom danas, a obzirom na start sa 18. mesta. Napravio je nekoliko dobrih poteza. Sve u svemu, nikada nije izgledao kao da imao automobil ispod sebe sposoban da prođe pored Ferarija”. Hil je dodao: „Problem je u nekoliko sjajnih poteza da, ali to su boli lake pobede. Ovaj automobil je mnogo bolji od automobila koje je preticao. Džordž nije stigao ni blizu vodećih. Moraš da razumeš zašto si sada spor. Čini se da Mercedes F1 tim nije ništa bliže razumevanju njihovih trenutnih problema nakon teškog početka godine“. Sa novim pravilima koja će stupiti na snagu 2026. godine, Mercedes se nada da će preokrenuti svoju sudbinu kao 2014. Međutim, Chandhok smatra da Mercedes treba da shvati zašto je sada spor da bi imao šanse da se vrati na pobednički put 2026. godine. „Ali da biste bili brzi 2026. morate da razumete zašto ste sada spori“, objasnio je on. „Ušli smo u treću sezonu „ground effect“ bolida, a Toto još uvek priča o eksperimentisanju i radikalnim podešavanjima, pokušavajući da pronađe veliki napredak u performansama. „Može biti da još uvek nemaju jasan odgovor gde je deficit u odnosu na Ferrari i McLaren, a kamoli Red Bull.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Trka za Volkswagenom je ponovo otvorena

Trka za investicijom vrednom 1.3 milijarde evra u novi pogon Volkswagena ponovo je otvorena ...

Formula 1 se zagreva za početak sezone

Formula 1 ulazi u poslednju sezonu pred uvođenje novih pravila 2021., timovi su se ...

IAA u Frankfurtu u dubokoj krizi

Salon automobila u Frankurtu je u dubokoj krizi, i teško da će opstati u ...

Porsche Mission E stvarnost bliske budućnosti

Porsche će potpuno električni Mission E tržištu ponuditi 2019. u tri nivoa snage sa ...

Pravila u Formuli 1 su kao Biblija – kaže Dominecali

Dolazeći predsednik Formula 1 Grupe kaže da su pravila po kojima funkcioniše najbrži cirkus ...