fbpx

Test Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid Style

Test Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid Style je test slabije, skromnije i jeftinije verzije upotrebljivog crossovera na platformi Corolle

Test Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid Style // Foto: Dmotion.rs

Test Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid Style je test slabije, skromnije i jeftinije verzije upotrebljivog crossovera na platformi Corolle. Toyota Corolla Cross Hybrid još jedan član je bogate crossover porodice japanskog giganta i pitamo se koliko stvarno ima veze sa Corollom. Toyota, kao kompanija koja praktično sama proizvede polovnu od svih automobila koji se godišnje proizvedu na planeti zemlji, ima neke luksuze, koji drugi sebi ne mogu da priušte. A luksuz je kupcima u svakom segmentu i podsegmentu ponuditi svoj model. Toyota u svojoj ponudi može da ima sve, uključujući model u A segmentu i limuzinu, od kojih su mnogi pobegli zbog, navodnog, nedostatka interesa od strane tržišta.

Test Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid Style // Foto: Dmotion.rs

A Toyota ima mnogo toga i u SUV i crossover segmentu, na prvi pogled možda čak i previše. Od Yarisa Cross, preko modela C-HR, odavno etabliranog Rav 4, pa sve do velikog Highlandera i svakako Land Cruisera. Ipak, u vreme kada praktično svi od svojih modela u C segmentu prave i crossover verziju, zašto i Toyota ne bi imala crossover verziju svoje Corolle?

Test Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid Style // Foto: Dmotion.rs

Sada je ima, a Corolla Cross je zapravo išla sličnim putem kao i Yaris Cross, koji, vizuelno, nema baš nikakve veze sa Yarisom. Nema ni Corolla Cross sa Corollom kada je u pitanju karoserija. Vizuelno, stil karoserije je nešto što bi se pre moglo tražiti u smanjenom modelu Rav 4, što znači nema ni traga od klinastog prednjeg dela, nego je tu zaravnjeni potpuno uspravni gril hladnjaka. I zadnji deo Corolle Cross, odnosno C stub je gotovo vertikalan u stilu karavana, i jasno je da je Toyota imala funkcionalnost i ponudu prostora visoko na spisku prioriteta za ovaj model.

Test Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid Style // Foto: Dmotion.rs

Iako deluje dosta veliko vozilo, Toyota Corolla Cross nije preterano velika, mada je ipak desetak centimetara duža o hatchback verzije imenjaka. Dužina karoserije je 4.46 metara, međuosovinski razmak je 2.640 mm, ali je visinom od 1.620 dobila potpuno drugačije proporcije u odnosu na ostale članove Corolla porodice, uz kratke prepuste preko točkova, koji su proporcionalno vrlo slični rešenju primenjenom na modelu Yaris Cross.

Test Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid Style // Foto: Dmotion.rs

Ako se za reper uzme vizuelni utisak eksterijera, u enterijeru se očekuje odlična ponuda prostora, ponajbolja u celoj Corolla porodci. Po toj osnovi Toyota Corolla Cross definitvno donosi očekivano – odličnu ponudu prostora u ne preterano velikom automobilu, čiji koren je u C segmentu. Nakon ustaljenog pravila da do novinara stišu maksimalno opremljenje i najsnažnije verzije, na Dmotion.rs test je stigao “paket” koji bi zapravo trebao da zadovolji sve potrebe kako porodice, tako i brojnih Corolla Cross koje se mogu videti kao Taxi i službena vozila. Govorimo o skromnijem paketu opreme i slabijoj pogonskoj jedinici.

Test Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid Style // Foto: Dmotion.rs

Toyota Cross u Style paketu opreme ne “udara u glavu” raskošenim enterijerom. Ali to je prvi utisak koji je pre svega zahvaljujući gotovo pa monohromatskoj postavci boja. Tamno siva sedišta uz plastiku slične boje i crne patosnice, nije nešto što impresionira “na prvu”. Međutim, samo polako. Toyota Corolla Cross Style tek ima šta da kaže, samo joj treba dati priliku.

Test Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid Style // Foto: Dmotion.rs

Pre svega, ovo je impresivno prostrano vozilo u odnosu na dimenzije karoserije. Prednja sedišta su velika. Retko koristimo izraz velika, ali u njima će se udobono smestiti i niski i ekstremno visoki, samo će za pomeranja i posešavanja morati da koriste ručice i poluge umesto prekidača. Ono što je važnije, u serijskoj opremi opremljena su grejačima.

Test Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid Style // Foto: Dmotion.rs

Generalno, ergonomija kabine je odlična i sve je na dohvat ruke i tamo gde logika nalaže. Toyota tradicionalno ima solidan kvalitet završne obrade, pa i testirana Toyota Corolla Cross Style po toj osnovi ne zaostaje.

Test Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid Style // Foto: Dmotion.rs

Zadnja klupa je odlična po pitanju prostora za glave, čemu je definitivno doprineo oblik karoserije. Po pitanju ponude prostora za kolena situacija je takođe vrlo dobra, pa će osobe i preko 180 cm na prednjim sedištima ostaviti sasvim dovoljno mesta za kolena putnicima pozadi.

Test Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid Style // Foto: Dmotion.rs

Prtljažni prostor je zapremine 433 litre, pravilnog oblika i jednostavnog sistema preklapanja naslona, pa i po ovoj osnovi Toyota Corolla Cross Style upotpunjuje sliku o prvenstveno funkcionalnom porodičnom ili poslovnom crossoveru.

Test Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid Style // Foto: Dmotion.rs

Instrument tabla je digitalna, a od Toyote više ni ne očekujemo previše boja i previše maštovitosti u smislu dizajna. Sve je na svom mestu i dovoljno pregledno. Toyota Corolla Cross Style je dobila novi infotejment sistem sa softverski unapređenom platformom, ekranom dijagonale od 8” već od osnovne opreme, bežičnim ažuriranjem i konekcijma za AppleCar Play i Android Auto. Isto tako, visoko vrednujemo i Safety Sense paket bezbednosnih asistencija, koje donose adaptivni tempomat, automatsko kočenje i još mnogo toga.

Test Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid Style // Foto: Dmotion.rs

Da bi zaokružili utiske o enterijeru Toyote Corolle Cross Style kažemo: na prvi pogled svakako ne fascinira, ali govoriomo o vrlo solidno opremljenom modelu iz sredine ponude po pitanju opreme, koji ima sve oni što je u svakodnevnom životu potrebno, uključujući dvozonski klima uređaj, ali u grejač upravljača. Nismo ni zaboravili ni prevideli da je armatura od tvrde plastike, ali solidnost i preciznost u izradi nam je važnija osobina.

Test Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid Style // Foto: Dmotion.rs

U osnovi, Toyota Corolla Cross vezu sa svojom „porodicom“ ima u TNGA platformi, koju dele sve Corolle, a znači da je na zadnjoj osovini multilink, odnosno tačnije, dvostruka trouglasta ramena sa poprečnim stabilizatorom. Iako deklarisana kao crossover, Toyota Corolla Cross baš i nije ni pripremljena ni predviđena za terenske izazove, obzirom da je ubedljivo najniži deo donjeg postroja zapravo cev izduvnog sistema koja je najbliža podlozi. Sa druge strane, crossover nosi sa pravom obzirom da do kupaca stiže i sa opcijom pogona na svim točkovima, ali po oprobanom receptu Toyote, bez centralnog diferencijala i kardana. U AWD verziji pogon zadnjih točkova je elektromotor.

Test Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid Style // Foto: Dmotion.rs

Potuni naziv testiranog modela je: Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid Dynamic Force. U testiranom modelu hibridni pogon za osnovu ima 1.8 litarski benzinski četvorocilindraš (2ZR-FXE) sa 98 KS, koji pomoć ima od elektromotora sa 70 kW (94 KS) kW smeštenog u kućište menjača. Po tome bi se moglo pomisliti da se radi o konfigiuraciji koja je još pre 25 godina pokretala prvu Toyotu Prius. Međutim, to je daleko od istinitog. Ovo je peta generacija hibridnog pogona, koji Toyota, bez da pompezno menja oznake iza kojih se krije malo toga, stalno unapređuje. Sa 125 KS koliko je nekada imala konfiguracija sa 1.8 litarskim motorom, snaga je povećana na 140 KS. Uz novu generaciju hibridnog sistema stižu manje i lakše komponente, nova elektronska kontrolna jedinica koja, između ostalog, smanjuje energetske gubitke u električnom delu pogona. Nova je i litijum-jonska baterija koja je dimenzijama manja, manje mase, ali većeg kapaciteta. Za bateriju je obezbeđeno i novo vodeno hlađenje, kako bi se obezbedila veća efikasnost i duži radni vek.

Test Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid Style // Foto: Dmotion.rs

Iako smo pre preuzimanja vozila očekivali jednu veoma tromu Toyotu sa hroničnim nedostatkom snage, shvatili smo sopstvenu zabludu vrlo brzo. Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid je optimalno motorizovano vozilo. Šta više, u vožnji se pokazuje da sa svojih ukupno 140 KS, ova Corolla Cross do 100 km/h stiže za manje od 10 sekundi, da vrlo rado ubrzava iz gotovo svakog režima vožnje i da je nekadašnja buka CVT menjača pri ubrzavanju značajno smanjena. Kod hibridnih pogona poslovično postaje čudno iznošenje o maksimalnom obrtnom momentu koje pogonski sistem može da ostvari. Za model Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid fabrički podaci kažu da benzinac ima svojih 142 Nm pri 3.600 o/min, a elektromotor 185 Nm, međutim da je maksimalni obrtni moment pogonskog sistema 142 Nm, što svakako zvuči malo, a i subjektivno, deluje da vozilo ima mnogo više toga da ponudi točkovima. Svakako, tajnu za dobre utiske o pogonu treba potražiti i u činjenici da je masa praznog vozila samo 1.410 kg.

Test Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid Style // Foto: Dmotion.rs

U ovom modelu nisu prazne priče o maloj potrošnji. Treba se stvarno potruditi pa da prosečna potrošnja pređe 5.3 litre u bilo kojim uslovima vožnje. Da, maksimalna brzina ovog modela je relativno mala, ograničena na 170 km/h, ali malo gde se legalno više i sme voziti preko 130 km/h.

Test Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid Style // Foto: Dmotion.rs

Po pitanju vozne dinamike, napreciznije je reći da je Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid Dynamic Force trimovana “porodično”. To znači ne preterano oštro upravljanje i ne preterano tvrdo trimovano ogibljenje. Rekli bi smo – taman za prijatno porodično putovanje.
Testirana Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid Dynamic Force u Style paketu opreme je odlično motorizovano, funkcionalno i bezbednosnom opremom nakrcano vozilo, koje oduševljava ekonomičnošću. Uz cenu 35.490 evra, možemo reći da se u ovom vozilu dosta toga i dobije, sa akcentom na funkcionalnost i prostranost.

Model Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid Style
Dužina/ širina/ visina (mm) 4.460/ 1.825/ 1.620
Međuosovinski razmak (mm)

2640

Masa vozila praznog (kg.)

1410

Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

1940

Dozvoljena masa prikolice

750

Zapremina prtljažnog prostora (l)

420/1.337

Motor

Hybrid

Gorivo

Benzin

Benzinski motor

Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm) 1.798
Snaga pri o/ min. (KS) 98 pri 5.200
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 142 / pri 3.600 o/min

Elektromotor

Snaga kW/KS

70/94

Maks. Obrtni moment

185 Nm

Baterija

4 kWh

Menjač

1 CVT

Ubrzanje 0-100 km/h 9.9
Maksimalna brzina km/h

170

Prosečna potrošnja na testu l/100 km

5,1

Zapremina rezervoara

43

Cena testiranog modela 35.490 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

BMW priprema jedinstven M sportski model?

Kaže ponešto, ali ne otkriva mnogo – bivši šef BMW M-a Markus Flash kaže ...

Da li Alfa Romeo zna na koju će stranu?

Da li u Stellantisu znaju na koju stranu će okrenuti Alfa Romeo – sada ...

Megane RS stiže na velika vrata

U toku F1 vikenda u Monte Carlu Renault će predstaviti novi Megane RS. Nestrpljivo ...

Kako protiv centrifugalne sile na točku Tuatare

Retki kupuju hiperautomobile, ali tehnologija u njima može biti zanimljiva mnogima kao na primer ...

Mini se priprema za start u petoj generaciji

Mini se priprema za dolazak pete generacije koja će do kupaca stići sledeće, 2023. ...

Već se sprema nasledinik AMG Project One?

Da li Mercedes već priprema naslednka AMG Project One? Nije isključeno, i biće na ...