MG EKSE 181 prkosi svemu, a ponajviše brzini, a biće predstavljen već sutra na autosalonu u Pekingu
MG EKSE 181 prkosi svemu, a ponajviše brzini, a biće predstavljen već sutra na autosalonu u Pekingu. MG EKSE 181 je električni hiperautomobil koji ima ultra-nizak koeficijent otpora od samo 0,181 i dostiže brzinu od 100 km/h za 1,9 sekundi. MG će biti u Pekingu kako bi predstavio koncept EKSE181, električni hiperautomobil sa monokok dizajnom sa jednim sedištem. Spušete skoro do zemlje, ovaj upečatljivi EV izgleda kao jedan od onih Vision Gran Turismo automobila.
Kapljičasti oblik karoserije, koji je stemi kao idealnom aerodinamičkom obliku vodene kapi, doprinosi izuzetno niskom koeficijentu otpora od samo 0,181, što je bolje od Volkswagena KSL1 sa Cx 0,199, ali i bilo kog drugog serijskog vozila. Iako ima skoro pa savršenu aerodinamiku, MG EKSE 181, nije najbolji ikada. Koncept Mercedes Vision EKKSKS iz 2022. imao je Cd od samo 0,18, General Motors Precept iz 2000. imao je koeficijent otpora od 0,16, a ne možemo zaboraviti na Fiat Turbinu iz 1954. sa izuzetno niskim 0,14.
Bez obzira na to, novi MG EKSE181 je savremeni ekvivalent istoimenom konceptu iz 1959. Automobil u obliku NLO-a pre njega je navodno imao još niži Cd od 0,12. „Britanski“ brend u vlasništvu kineskog SAIC Motor-a kaže da to nije samo jedan od najaerodinamičnijih automobila, već i među najbržim.
Potrebno mu je samo 1,9 sekundi da dostigne brzinu od 100 km/h. Lucid Air Sapphire je to nedavno uradio za 1,77 sekundi, doduše do 96.5 km/h (90 mph), a ne do 100 km/h (62 mph). Prošle godine, Rimac Neveri je trebalo 1,74 sekunde da obavi isti sprint. U poteri za što boljim ubrzanjem električnih vozila Elon Musk obećava da novi Roadster može da dostigne 60 milja na sat (96.5 km/h) za manje od sekunde, ali nam je iskreno u to teško poverovati.
Što se tiče najveće brzine, MG ne kaže, ali pominje da EKSE181 „prkosi brzinskom rekordu na kopnu“. Originalni koncept iz kasnih 1950-ih uspeo je da dostigne 410 km/h sa američkim trkačem Filom Hilom za volanom.
Izuzetno tesna unutrašnjost sa sedištem postavljenim u sredini i trkačkim pojasom podjednako je futuristički, dok nas podseća na Lamborghini Egoista sa jednim sedištem. Novi EKSE181 je zamišljen sa poluvolanom koji uključuje veliki ekran, na kojem podaci sugerišu da automobil ima četiri elektromotora. Iako MG ne govori o drugim tehničkim specifikacijama, možemo sa sigurnošću pretpostaviti pogon na sve točkove i kombinovanu snagu od preko 1.000 konjskih snaga. Šanse da vidite produkcijsku verziju su verovatno male, jer ovo više liči na spektakularni jednokratni projekat aferu da se uhvati što više medisjskih objava, što je u ovom slučaju i uspelo.
Show Comments