fbpx

Aston Martin je platio visoku cenu za probleme

Aston Martin je platio visoku cenu za probleme sa softverom koji je uslovio kašnjenje novog DB12 i ostalih modela

Aston Martin DB12

Aston Martin je platio visoku cenu za probleme sa softverom koji je uslovio kašnjenje novog DB12 i ostalih modela. Aston Martin je “teško kažnjen” od strane investitora zbog prošlogodišnjeg kašnjenja povezanog sa softverom u početku proizvodnje njegovog novog sportskog automobila DB12, rekao je predsednik Lorens Strol. Problemi sa integracijom softvera koji je razvio Aston Martin u prvom od novih sportskih automobila tokom trećeg kvartala prošle godine doveli su do smanjenja isporuka, što je zauzvrat dovelo do pada cene akcija na manje od 2 funte a sa skoro 4 funte prošlog leta. „Teško smo kažnjeni zbog pada cena naših akcija“, rekao je Strol novinarima na događaju u sedištu kompanije u Gejdonu ranije ovog meseca. „Upola smo od onoga što smo bili, jer smo propustili prodaju nekoliko DB12.“

Aston Martin DB12

Strol je rekao da je Aston Martin sada prevazišao probleme sa softverom i da sustiže zaostale narudžbine DB12. „Svi problemi sa softverom su iza nas“, rekao je on. Novi softver za informacije i zabavu je ključni element Aston Martinovog osvežavanja svoja tri sportska automobila sa motorom napred, uključujući DB12, nedavno lansiranu osnovnu verziju Vantage-a i zamenu vodećeg modela DBS, koji bi trebalo da bude kasnije ove godine. Aston Martin je takođe ranije najavio da će SUV DBX dobiti novi enterijer sa ažuriranim ekranom osetljivim na dodir, što je i ispunjeno.

Aston Martin DBX

Gde je zapravo nastao problem? Automobili koriste elektronsku arhitekturu i pozadinski softver koji isporučuje Mercedes-Benz kao deo dugogodišnjeg partnerstva između dve kompanije. Međutim, Aston Martin je odlučio da napravi sopstveni interfejs za komunikaciju čoveka i mašine (HMI) za ekran osetljiv na dodir kako bi se više razlikovao od sistema u Mercedesovim modelima. „Za malu kompaniju kao što je ova, bio je veliki izazov da se uhvati u koštac sa izazovima HMI i napravi program ispočetka,“ rekao je Strol. „Mučili smo se kao i svaki drugi proizvođač automobila. Mislim da to što imamo problema sa integracijom softvera nije jedinstveno za nas.” Softverski problemi su takođe odložili programe širom Volkswagen Grupe, uključujući i Aston Martinu konkurentski Bentley. Izvršni direktor Bentleya Adrijan Holmark – koji bi ove godine trebalo da preuzme funkciju izvršnog direktora Aston Martina – naveo je probleme sa softverom kao jedan od razloga za odlaganje novog potpuno električnog Bentleya. Bentley na baterije deli električnu arhitekturu premium nove platforme (PPE) sa potpuno električnim Porsche Macan-om i Audijem Q6 E-tron, a oba su odložena zbog sporog uvođenja softverske platforme 1.2 iz Cariad divizije VW grupe.

Aston Martin

U međuvremenu, Aston Martin ne očekuje više odlaganja kada je u pitanju integracija njegovog novog softvera u naredne modele. „Isti je u DB12, isti u Vantageu i isti u modelu koji će biti zamena za DBS“, rekao je Strol. “Dakle, samo jednom morate proći kroz to iskustvo.” Aston Martin pravi DB12 tek sada u prvoj polovini 2024. godine dok se priprema za nove verzije najnovijeg Vantage-a, zamenu za DBS i ažurirani DBX, čija proizvodnja tek treba da krene. Strol je rekao da više voli da ograniči prodaju nego da gura starije modele. „To je potencijalno finansijski bolno za nas, ali to je pravi način da razvijemo luksuzni posao“, rekao je on. „Ne želimo da punimo tržište DBX-ovima sa starim enterijerom.“ Prema podacima kompanije, Aston Martin je prodao 2.939 DBX-a prošle godine, što čini 44 odsto od ukupno 6.620 prodatih brendova u 2023. Aston Martin očekuje da će ove godine prodati oko 7.500 automobila dok se proizvodnja Vantagea i DBX-a vraća u drugoj polovini godine. Kompanija ima za cilj prodaju od 10.000 vozila do 2027. godine, rekao je Stroll.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Tavares vodi Stellantis i dobro zarađuje

Tavares vodi Stellantis i dobro zarađuje, a uz dobre rezultate, “plata” mu je povećana ...

Ferrari je prodao više hibrida nego benzinaca

Ferrari je prodao više hibrida nego benzinaca bez električne pomoći što znači da se ...

Pojavio se drugi trejler filma Ford protiv Ferrarija

Ako je suditi po trejleru filma Ford v Ferrari, stiže nam zanimljivo ostvarenje sa ...

Aston Martin pravi sopstveni V8 motor?

Aston Martin živi od SUV modela DBX, ali ne želi da se odrekne super-sportskih ...

Škodom 633 do Sahare pre 90 godina

Škodom 633 je sa dvadeset sedam godina, Jiří Hanuš sam krenuo na 8.050 km ...

Šef razvoja JLR-a Nick Rogers napušta firmu nakon 37. godina

Šef razvoja automobila u kompaniji Jaguar Land Rover silazi sa svoje pozicije nakon 37. ...