fbpx

Ferrari 12Cilindri ima 830 KS iz klasičnog V12, atmosferskog motora velike zapremine od čak 6.5 litara

Ferrari 12Cilindri

Ferrari 12Cilindri ima 830 KS iz klasičnog V12, atmosferskog motora velike zapremine od čak 6.5 litara. U vreme diskutabilne zaštite čovekove okoline i prirode elektrifikacijom i hibridizacijom, vest da je neko predstavio novi model automobila sa benzinskim monstrumom gotovo pa da je senzacionalna. Dakle, Ferrari 12Cilindri je upravo predstavljen, osim akumulatora za startovanje motora nema drugu bateriju, nema elektromotor, a svih svojih 830 KS dobija od čistokrvnog V12 benzinca. I nije prvoaprilska šala. Ferrari 12Cilindri je naslednik modela Ferrari 812 Superfast, a uz trku Formule 1 predstavljen je u Majamiju i to odmah u dve verzije – 12Cilindri i 12Cilindri Spider.

Ferrari 12Cilindri

Pogon modela Ferrari 12Cilindri je 6.5 litarski V12, koji ima cilindarske redove pod uglom od 65°. Ovo nije nov agregat, ali jeste najnovija evolucija Ferrarijevog F140 motora koji je pre 20 godina debitovao u modelu Enzo, ali koji je bez elektrifikacije uspeo da zadovolji aktuelne ekološke norme. Ovo je atmosferski, visokoturažni motor sa velikim kompresionim odnosom, a svojih maksimalnih 830 KS ostvaruje pri 9.250 o/min. I za maksimalni obrtni moment od 678 Nm mora porilično visoko da se zavrti, sve do 7.250 Nm.

Ferrari 12Cilindri

Pogon Ferrari 12Cilindri vrlo je sličan motoru koji pokreće Ferrari 812 Competizione, što znači titanijumske klipnjače i razvođenje ventila bez hidrauličnih podizača. Jedinskven je sistem nazvan “Aspirated Torque Shaping”, koji elektronskim putem modifikuje krivu obrtnog momenta u trećem i četvrtom stepenu prenosa osmostepenog menjača sa dvostrukom spojnicom. Iako je Ferrari 812 Competizione već bio model sa jednim od najbržih menjača, novi Ferrari 12Cilindri ima još brže promene stepena prenosa.
12Cilindri je postavljen na točkoe od 21”, čime je sklraćen finalni prenosni odnos za 5% i postignuto bolje ubrzanje. Ferrari 12Cilindri do 100 km/h stiže za 2.9 sekundi, a do 200 km/h za 7.9 sekundi. Otvorena, nešto teža Spider verzija 12Cilindri je samo za nijansu slabija u ubrzanjima pa do 100 km/h stiže za 2.95 sekundi, a do 200 km/h za 8.2 sekunde. Za obe verzije maksimalna brzina je 340 km/h.

Ferrari 12Cilindri

U enterijeru 12Cilindri prepoznatljiv je upravljač sa brojnim komandama na sebi, ali i nešto što je Ferrari skoro pa ukinuo u svojim modelima – centralni višenamenski ekran. Genrealno, osim zadnje klupe, 12Cilindri svoj interijer deli sa modelom Purosange.
Kao što se može i očekivati, u 12Cilindri je ugrađena kompletna najnovija tehnologija kojom Ferrari raspolaže, uključujući Side Slip Control 8, čiji zadatak je da trenutno utvrdi raspoloživo grip pneumatika. Zanimljivo je i da Ferrari 12Cilindri ima upravljanje na svim točkovima.

Ferrari 12Cilindri

Ferrari za sada pominje samo suvu težinu modela, što znači bez rashladne tečnosti i ulja za pomazivanje i rad hidraulike, koja je 1.568 kilograma za kupe i 1.619 kilograma za Spider.
Da li je potrebno reći da je Ferrari 12Cilindri skup, jako skup? Saopštena cena za kupe je 395.000 evra, dok je Spider poprilično skuplji – 435.000 evra. To verovatno ne smeta da je proizvodnja ovog modela već rasprodata za narednih par godina.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Test Dacia Duster Journey dCi 115 4×4

Test Dacia Duster Journey dCi 115 4×4 otkriva šta je novo u praktično drugoj ...

Spreman M3 CS

BMW M odeljenje je po tradiciji pripremilo i M3 po CS principu – olakšaj ...

BMW 520d x-Drive – mali motor ali tehničar

BMW je u maju predstavio osveženu Seriju 5, koju je u aktuelnoj evoluciji prodao ...

Ford Fiesta ide u (prevremenu) penziju

Ford Fiesta, decenijama jedan od najprodavanijih modela u B segmentu ide u prevremenu penziju ...

Toyota obezbeđuje zvaničnu flotu

Toyota obezbeđuje zvaničnu flotu od 500 vozila Mirai s gorivnim ćelijama za Olimpijske i ...

Kia počinje razvoj tempomata koji uči

Kia počnje razvoj adaptivnog tempomata sposobnog da nauči vozačev stil vožnje, što je korak ...