fbpx

Srbe najviše interesuju polovni Volkswagen i Audi modeli

Srbe najviše interesuju polovni Volkswagen i Audi modeli iako je tržište polovnih automobila doživelo turbulencije

Polovni Atomobili / Car Vertical

Srbe najviše interesuju polovni Volkswagen i Audi modeli iako je tržište polovnih automobila doživelo turbulencije. Iako je tržište polovnih automobila doživelo turbulencije u skorije vreme, ono nastavlja da raste.
Inflacija i rastuće kamatne stope privukle su kupce polovnim vozilima. Takođe, ograničena dostupnost novih automobila je jedan od razloga što tržište polovnih vozila raste. Traženi automobili u različitim zemljama se razlikuju – isti model može biti tražen u jednoj zemlji, ali potpuno ignorisan u drugoj. CarVertical, kompanija za podatke o automobilima, analizirala je realne izveštaje o istoriji automobila iz 15 zemalja, uključujući Srbiju, kako bi videla koji modeli automobila su najviše traženi u 2023. godini.

Polovni automobili / CarVertical

Volkswagen Golf – model sa najviše pregleda u Srbiji
Što je određeni model automobila češće proveravan na carVertical-u, to je veća potražnja za njim, što omogućava navođenje najpopularnijih vozila među kupcima. Volkswagen Golf bio je najčešće proveravan automobil u Srbiji 2023. godine – 6,9% svih provera istorije na platformi, zatim sledi Audi A4 (5,1%), Volkswagen Passat (4,5%), Audi A6 (4%) i Audi A3 (3,2%). Srbi pokazuju interesovanje za nemačke automobile jer imaju dobar ugled na tržištu polovnjaka i sporo gube vrednost.
Sve u svemu, Audi automobili su bili odgovorni za 20,7% provera istorije u Srbiji, čime postaju najpopularniji proizvođač vozila u zemlji. Volkswagen (17,8%) i Mercedes-Benz (9,3%) takođe su poželjni među kupcima polovnih automobila.
„Zanimljivo je da su automobili koji predvode na listi najpopularnijih automobilskih brendova u Srbiji premium vozila. To je jasan pokazatelj da Srbi više vole da se odluče za nešto starije, prestižne automobile umesto novijih ili čak potpuno novih vozila ekonomske klase. Sve dok je automobil veoma važan za imidž vozača, tako će i ostati“ – kaže Matas Buzelis, direktor komunikacija u kompaniji CarVertical.

Polovni automobili / CarVertical

Popularni modeli mogu imati vraćenu kilometražu i prethodna oštećenja
Iako popularni modeli dobijaju puno pažnje na tržištu polovnih automobila, kupci treba da budu oprezni kada kupuju takvo vozilo. Mnogi automobili sa najviše pregleda u Srbiji imaju vraćenu kilometražu i istoriju oštećenja, što može dovesti do dodatnih troškova i skupog problema. 5,8% svih Volkswagen Golf automobila proverenih na carVertical-u imalo je lažnu kilometražu, a 49% je bilo oštećeno u prošlosti. Situacija sa modelom Audi A4 je nešto bolja: 5,1% vraćenu kilometraže i 46,3% prethodnih oštećenja. 5% VW Passat modela imalo je promenjen brojač kilometara, a 39,8% je pretrpelo manja ili veća oštećenja. Udeo modela Audi A6 automobila sa promenjenom kilometražom bio je 3,5%, a sa oštećenjima 50,8%. Audi A3 je bio automobil sa najviše promenjenom kilometražom među 5 najpopularnijih modela, sa udelom od 6,4%. Takođe, 42,8% njih je bilo oštećeno. Prosečna vrednost oštećenja model Golf iznosila je 6,947 EUR, za Audi A4 – 6,081 EUR, VW Passat – 6,001
EUR, Audi A6 – 8,145 EUR, a za Audi A3 – 5,361 EUR. Stanje automobila u velikoj meri zavisi od toga kako ga je prethodni vlasnik održavao, tako da se preporučuje provera istorije vozila pre kupovine, kao i konsultacija sa profesionalnim mehaničarom.
Kupci širom Evrope preferiraju BMW, Audi i Volkswagen
Kada je reč o globalnim trendovima kupovine automobila, Volkswagen Golf bio je najviše proveravan model automobila na carVertical-u, sa udelom od 4,91%. BMW serije 3 (4,89%), Volkswagen Passat (3,75%), BMW serije 5 (3,68%) i Audi A4 (3,53%) takođe su bili među najpopularnijim izborima automobila u svim istraženim zemljama. Ova lista takođe odražava trendove u Srbiji.
Svi ovi modeli imaju dalekosežan ugled po pitanju pouzdanosti i dobar balans između performansi, udobnosti i praktičnosti, zbog čega su poželjni širom Evrope. BMW je bio najpopularniji proizvođač automobila u svim zemljama, sa udelom od 14,7%. Volkswagen je blizu sa udelom od 14,3%, a sledi Audi sa udelom od 11,9%. Audi i Volkswagen automobili bili su među 10 najpopularnijih brendova u svim istraženim zemljama.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Mercedes-AMG kolica – Super sport i za bebe

Mercedes je odlučio da svoje potencijalne kupce privuče marki od malih nogu, i to ...

„Automobil godine 2023 u Srbiji“ u znaku jubileja

Unazad 30 godina pod kupolama Beogradskog sajam tokom Salona automobila, novinarski žiri dodeljuju lasakvu ...

BMW i4 napada Teslu Model 3

BMW i4 cilja Model 3 iz Tesla pravo „u čelo“, a umesto uživo na ...

Toyota predstavila C+Pod svoje prvo električno vozilo

Iako je Akio Toyoda javno izrazio svoje rezerve prema elektrifikaciji saobraćaja, Toyota je predstavila ...

Treća pobeda za Verstappena četvrta za Red Bull

Sada više sigurno nije slučajno – Max Verstappen Red Bull su počeli redovno da ...

Toyota predstavila mini crossover Aygo X

Potpuno nova Toyota Aygo X jedinstven je krosover u A-segmentu, dizajniran i proizveden u ...