Mercedes-Benz zaustavlja razvoj električne platforme MB.EA za veće modele kao što su S-Klasa i E-Klasa
Mercedes-Benz zaustavlja razvoj električne platforme MB.EA za veće modele kao što su S-Klasa i E-Klasa jer se prelazak na električna vozila generalno usporava, dok troškovi razvoja električnih vozila nastavljaju da rastu. Umesto nove MB.EA Large platforme koja je planirana za lansiranje 2028. godine, postojeća platforma električnih vozila (EVA2) će se dalje razvijati iz razloga racionalizacije troškova, objavio je nemački poslovni list Handelsblatt u ponedeljak. Mercedes očekuje da će paralelno razvijati automobile sa unutrašnjim sagorevanjem i električne automobile duže nego što se prvobitno mislilo, čak i nakon 2030. godine. Mercedes je zvanično potvrdio informaciju Handelsblata. Tempo transformacije u električnu marku biće određen tržišnim uslovima i željama naših kupaca“, saopštila je zvanično kompanija Mercedes-Benz.
Izvršni direktor Mercedes-Benz grupe Ola Kalenius rekao je u februaru da cilj potpunog prelaska na električne automobile do 2030. godine neće biti postignut u aktuelnim trenutnim tržišnim uslovima, jer potražnja za električnim automobilima neće držati korak. Mercedes očekuje da će elektrificirani automobili – potpuno električni i plug-in hibridi – činiti do polovine prodaje do kraja decenije. Modeli motora sa unutrašnjim sagorevanjem (ICE) mogli bi da se prodaju i dosta nakon 2023. godine, ako postoji dovoljna potražnja“, rekao je Kalenijus prošle nedelje. U februaru, kompanija je upozorila da će električni automobili još godinama ostati skuplji od ICE automobila zbog manje potražnje od očekivane i priznala da su “apetiti” kupaca za elčektričnim automobilima manji od očekivanih.
Mercedes još uvek planira lansiranje potpuno električnog terenca G-Klase, koji je predstavljen na sajmu automobila u Pekingu ranije ovog meseca. Kompanija je prijavila pad od 30 % u prvom kvartalu, koji je 3,86 milijardi evra (4,13 milijardi dolara).
Dmotion.rs preporučuje: Ford preispituje svoje planove za prelazak na električna vozila
Marka Mercedes se suočava sa mnoštvom izazova, od jeftinih kineskih konkurenata do rastućih troškova za svoj interni operativni sistem MB.OS, dok uporedo revidira svoj prodajni model i prodaje svoje poslednje preostale prodavnice u vlasništvu kompanije privatnim investitorima. Mercedes planira da pređe na takozvani agencijski model u kojem bi kompanija kontrolisala zalihe i nudila određene cene putem onlajn prodaje.
Proizvođači automobila u Evropi suočavaju se sa usporavanjem prodaje električnih vozila, jer se entuzijazam za vozila hladi usled postepenog ukidanja izdašnih subvencija uvedenih kako bi se podstakla potražnja. Rat cenama među proizvođačima električnih vozila koji predvodi Tesla takođe utiče na marže.
Analitičar autoindustrije Gartnera Pedro Pačeko rekao je da je Mercedes među mnogim starim proizvođačima automobila koji se bore da se izbore sa dvostrukim transformacionim izazovima – digitalizacijom i elektrifikacijom, sa kojima se industrija suočava. „Svi su se susreli sa preprekama, gde možda prodaja električnih vozila nije bila tako velika ili marže nisu bile tako visoke kao što se očekivalo. Svi su počeli pomalo da se plaše budućnosti i sada povlače svoje prvobitne planove i obaveze za elektrifikaciju“.
Show Comments