Carine nisu rešenje – kaže Tavares i tvrdi da zaustavljanje kineske konkurencije ne znači da autoindustrija u EU i SAD treba da spava
Carine nisu rešenje – kaže Tavares i tvrdi da zaustavljanje kineske konkurencije ne znači da autoindustrija u EU i SAD treba da spava. Stellantis očekuje veliku bitku sa kineskim rivalima na evropskom tržištu električnih vozila, upozoravajući na značajne posledice po radna mesta i proizvodnju, rekao je u sredu izvršni direktor Carlos Tavares. Komentari u intervjuu za Rojters među najoštrijim su izjavama generalnog direktora Stellantisa do sada, jer tenzije između Pekinga, Brisela i Vašingtona rastu oko trgovine električnim vozilima.
Očekuje se da će EU uskoro odlučiti da li će slediti SAD u nametanju dodatnih carina kineskim proizvođačima automobila. Američki zvaničnici su rekli da planiraju da do 1. avgusta uvedu carine od 100 % za električna vozila, ali i materijale za električna vozila proizvedene u Kini. Tavares je rekao da su carine na kineska vozila koja se uvoze u Evropu i Sjedinjene Države “glavna zamka za zemlje koje idu tim putem” i da neće dozvoliti zapadnim proizvođačima automobila da izbegnu restrukturiranje kako bi odgovorili na izazove kineskih proizvođača sa nižim cenama. Evropska komisija će 5. juna objaviti početnu odluku o potencijalnim carinama na uvoz kineskih električnih vozila.
Kina je zapretila protivcarinama od 25%
“Kada se borite protiv konkurencije da apsorbujete 30 % nižih proizvodnih troškova koju Kinezi imaju, postoje i neminovne socijalne posledice. Ali vlade, vlade Evrope, one trenutno ne žele da se suoče sa tom realnošću”, rekao je Tavares . Tavares je rekao da bi tarife samo podstakle inflaciju u regionima u kojima su nametnute, potencijalno utičući na prodaju i proizvodnju. „Ne govorimo o darvinističkom periodu, mi smo u njemu“, rekao je Tavares na Rojtersovoj godišnjoj konferenciji o automobilskoj industriji u Minhenu, dodajući da bi bitka cena sa azijskim rivalima bila „veoma teška“. “Ovo neće biti lako za trgovce. Neće biti lako za dobavljače. Neće biti lako za proizvođače. Kao što znamo u Evropi, svi govore o promeni sve dok je promena za nekoga drugog”, rekao je on. Italijanska vlada vrši pritisak na Stellantis da se obaveže na proizvodnju milion vozila godišnje u Italiji, u odnosu na 750.000 prošle godine. Tavares nije konkretno odgovorio na pitanje o zahtevima Italije, ali je istakao višak kapaciteta koji se nadvija nad evropskim automobilskim sektorom, na šta je pokojni CEO FCA Segio Marchionne odavnbo ukaziva. Kineski proizvođači automobila već su na putu da prodaju 1,5 miliona vozila u Evropi, što je ekvivalentno tržišnom udelu od 10 odsto i proizvodnji u vrednosti do 10 fabrika, rekao je Tavares. „Ako dozvolimo da udeo kineskih proizvođača automobila i delova za prvu ugradnju raste… onda je očigledno da ćete stvoriti višak kapaciteta, osim ako se ne borite protiv te konkurencije“, rekao je Tavares.
Tavares je rekao da Stellantis vodi „veoma korisne razgovore“ sa sindikatima u svojim evropskim operacijama: „U većini slučajeva oni se slažu sa nama u pogledu rizika sa kojim se suočavamo i načina kako treba da prođemo kroz taj period“, dodao je on. . Stellantis je prošle nedelje najavio da će početi da prodaje električna vozila svog kineskog partnera, Leapmotor, van Kine tokom ove godine, počevši od Evrope u septembru. Zajedničko preduzeće Stellantis-Leapmotor, prvo između zapadnog i kineskog proizvođača automobila stvoreno za prodaju i proizvodnju električnih vozila od kineskog proizvođača van Kine, pomoći će francusko-italijanskoj grupi da proširi svoju globalnu ponudu jeftinih vozila. „Mi ćemo pokušati da i sami budemo Kinezi, što znači da umesto da budemo isključivo defanzivni u odnosu na kinesku ofanzivu, želimo da budemo deo kineske ofanzive“, rekao je Tavares.
Show Comments