Porsche 911 Carrera GTS je postao hibrid, ali ne treba žuriti sa zaključcima – snaga je porasla prilično, a masa simbolično
Porsche 911 Carrera GTS je postao hibrid, prvi put ikada, ali ne treba žuriti sa zaključcima – snaga je porasla prilično, a masa simbolično. Porsche obično radi po principu sve ili ništa kada je reč o osvežavanju modela. Međutim osvežavanje modela 911 je čak i za standarde Porschea donosi mnogo novog. Porsche 911 postaje hibrid, prvi put ikada. Za 2025. godinu, novi model 911 Carrera GTS kombinuje tradicionalni šestocilindarski bokser zapremine 3.6 litara, ali koji dobija i elektromotor i elektromotor u turbo kompresoru, a u reuzltatu povećavajući snagu na 541 KS i obrtni moment od 610 Nm.
Porsche 911 Carrera GTS koristi novi 3,6-litarski bokser umesto dosadašnjeg 3,0 pogonske jedinice (koja će živeti u drugim modelima 911). Sam po sebi, ovaj motor proizvodi 485 KS i 570 Nm obrtnog momenta, što je pet „konja” više u odnosu na prethodni GTS motor. Hibridni sistem omogućava Porscheu da odbaci dvostruku turbo postavku i koristi samo jedan električni turbo punjač.
U osnovi reč je tradicionalnom turbopunjaču koji kao pogon koristi izduvne gasove, ali u čije kućište je dodat elektromor od 11 kW (14,7 KS) na osovini između turbine i kompresora. Ovaj motor može vrlo brzo da okreće turbo uz brzu reakciju, uveliko minimizirajući turbo rupu, ali takođe može vratiti snagu u bateriju od 400 volti, kada radi kao generator. Pored toga, pogonska jedinca je dobila i pogonski elektromotor od 40 kW i 150 Nm koji je u sendviču između boksera i osmostepenog PDK menjača sa dvostrukim kvačilom. Oba elektromotora se napajaju od veoma male baterije od 1,9 kWh koja se nalazi ispod prednje haube gde se baterija od 12 volti obično nalazi u drugim modelima 911. Baterija od 12 volti se zauzvrat pomera u odeljak iza zadnjeg sedišta.
Ovaj pogonski sklop je dizajniran da poboljša performanse u širem opsegu obrtaja dok SUS motor radi pri idealano odnosu smeše vazduh-gorivo od 14,7:1 gotovo u svakom trenutku. Ukupno, nova Carrera GTS teži (samo) 49 kilograma više od prethodnog modela, ali treba pomenuti da ponešto od novih kilograma ne pripada hibridnom pogonu, nego opremi uključujući upravljanje na zadnjim točkovima. Međutim dodatna snaga više nego kompenzuje povećanu masu. Ubrzanje do 100 km/h traje 3.0 sekundi, a maksimalan brzina za model 911 Carrera GTS je 312 km/h
Pored T-Hybrid sistema, Carrera GTS dobija nove aktivne aerodinamičke klapne na prednjem delu radi poboljšanja hlađenja, ali ne na račun aerodinamičkog otpora. Obzirom da je u pitanju restilizacija 992 generacije prednji i zadnji deo dobijaju neke stilske promene, postoje nove opcije točkova, a zadnje gume su proširene za 10 mm u širinu na 315/30ZR21, dok su prednje ostale na 245/35ZR20.
U kabini, najveća novina je nova, potpuno digitalna grupa instrumenata, što, da, znači da je analogni tahograf konačno potpuno nestao. Osnovni model Porsche Carrera je takođe ažuriran za 2025. sa turbinama i interkulerima iz prethodnih GTS i Turbo modela uz pojačanje od 10 KS, ali uz isti obrtni moment.
Za 2025., osnovna Carrera i Carrera GTS su jedini dostupni osveženi modeli, mada će ih uslediti još. Porsche će za sada ponuditi osnovnu Carreru kao kupe sa pogonom na zadnjim točkovima ili kabriolet, dok će GTS dolaziti kao kupe sa pogonom na zadnje ili sve točkove ili Cabriolet, ili kao Targa sa pogonom na sve točkove. Turbo i Turbo S modeli i GT3 RS će se nastaviti i 2025. godine u aktuelnom izdanju.
Show Comments