fbpx

Toyota razvija nove četvorocilindraše

Toyota razvija nove četvorocilindraše, manjih dimenzija, manje radne zapremine i manje potrošnje a debituju 2026. godine

Toyota – novi četvorocilindarski motori

Toyota razvija nove četvorocilindraše, manjih dimenzija, manje radne zapremine i manje potrošnje a debituju 2026. godine. Predsedavajući Tojote Akio Toyoda predviđa da električna vozila na baterije nikada neće preći 30-postotni tržišni udeo. On takođe veruje da motor sa unutrašnjim sagorevanjem kao takav nije neprijatelj, već CO2 koji izbacuje. Imajući to na umu, nije iznenađenje da japanski proizvođač automobila još uvek traži i nalazi budućnost u motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Ove nedelje je najavljena nova porodica rednih četvorocilindarskih motora. Evo svega što znamo o njima. Oni će raditi na uobičajeno fosilno gorivo, ali i sa karbonski neutralnim gorivima kao što su tečni vodonik, sintetičko gorivo i biogorivo. Tokom zajedničke konferencije Tojote sa Mazdom i Subaruom otkrivena su najmanje tri motora. Postoji nova atmosferska 1,5-litarska jedinica koja je oko 10 posto manja po zapremini i visini u poređenju sa trenutnim motorom. Ne samo da će biti snažniji motori, već i efikasniji. Obećan je gubitak mase samih agregata od oko 10 procenata. Konkretni detalji o izlaznoj snazi i ekonomičnosti po pitanju potrošnje goriva tek treba da budu objavljeni pošto se četvorotočkaši u kojim će se koristiti još uvek razvija. Tojota ga je ugradila u Prius prototip i takođe ga je predstavila zasebno.

Toyota – novi četvorocilindarski motori

Kompanija ide toliko daleko da kaže da će njeni novi motori uvesti „revoluciciju u pakovanju vozila“ zahvaljujući smanjenom CO2 otisku. Umanjujući motore, Toyota može da snizi pokolopac motora automobila, čineći ga aerodinamičnijim kako bi dodatno povećala ekonomičnost goriva. Drugi motor u razvoju je četvorocilindraš sa turbopunjačem od 1,5 litara. Biće 20 procenata manji po radnoj zapremini od atmosferskog 2,5 litara koji se trenutno koristi. Istovremeno, njegova visina će biti smanjena za 15 odsto. Biće otprilike iste snage, ali sa velikim povećanjem efikasnosti od približno 30 procenata. Najsnažniji u grupi novih SUS motora biće 2,0-litarska jedinica sa turbo punjenjem. U poređenju sa postojećim 2,4-litarskim turbo motorom, nova jedinica ima 10 posto manju zapreminu i koristi od smanjenja visine od 10 posto.

Toyota – novi četvorocilindarski motori

Toyota obećava znatno više snage i 30 posto veću ekonomičnost goriva. Kao što možete zamisliti, novi motori su optimizovani za hibridne i plug-in hibridne aplikacije. Financial Times citira osobu koja je upoznata sa Toyotinim dnevnim redom koja kaže da će novi agregati debitovati u elektrificiranim automobilima krajem 2026. Zanimljivo je da će neke varijacije motora takođe koristiti dizel, prema istom izvoru. Što se tiče toga zašto se automobilski gigant udružuje sa Subaruom i Mazdom, ima savršenog smisla kada razmislite o tome. Toyota poseduje 20 odsto udela u Subaruu i pet odsto u Mazdi. Ipak, ovi novi motori su projektovani prvenstveno za Toyotine modele. Subaru radi na hibridnoj postavci sledeće generacije zasnovanoj na svom bokser motoru, dok Mazda ulaže više novca u svoj rotacioni motor koji služi kao pogon generatora struje. Nezavisno od najave novih motora za takozvane hibride “bogate električnom energijom” i PHEV vozila, Tojota razmatra uspostavljanje lanca snabdevanja gorivom bez ugljenika. Da bi se to dogodilo, udružuje snage sa najvećom japanskom petrohemijskom kompanijom Idemitsu Kosan, najvećom japanskom naftnom kompanijom Eneos i Mitsubishi Heavi Industries. Namera je da se motori sa unutrašnjim sagorevanjem održe u životu na duge staze kroz dekarbonizaciju

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

British Motors predstavio Jaguar I-Pace u Srbiji

Dok su drugi najavljivali, Jaguar je kupcima ponudio električni SUV i pokupio brojne nagrade, ...

Proradio je Cosworth V12 za T50 Gordona Murraya

Sada već postaje zanimljivo – proradio je potpuno novi V12 za T50, superautomobil koji ...

Električna vozila su poslednja šansa za Cadillac?

GM-ov luksuzni brend, Cadillac, gotovo dve decenije se bori za opstanak, a najnovija strategija ...

Audi A8 – aktivno sa svih strana

Audi podgreva maštu budućim kupcima otkrivajući detalj po detalj novog A8, a pre zvaniče ...

Održan finalni test dan izbora za Automobil godine u Srbiji 2021.

Članovi žirija za izbor Automobila godine u Srbiji 2021. održali su finalni test dan ...

Počeo je 42. Dakar reli

Jutros je u Saudijskoj Arabiji počela sezona auto sporta, startom prve etape 42. Dakar ...