fbpx

Audi A8 – aktivno sa svih strana

Audi podgreva maštu budućim kupcima otkrivajući detalj po detalj novog A8, a pre zvaniče premijere koja je zakazana za 11. jul u Barseloni.

Active suspension – system overview

Uz novo aktivno ogibljenje A8 će moći da bude udobna limuzina koju vozi šofer a vlasnik uživa pozadi, ali isto tako dinamična i zabavana limuzina za vlasnika koji uživa da sam sebe vozi. Aktivno ogibljenje bazirano je elektromehaničkom sistemu koji radi na naponu od 48V koji je po prvi put primenjen u jednom automobilu za glavnu elektro instalaciju. Svaki točak posebno ima svoj sistem koji se sastoji od elektro motora, sistema zupčanika i poprečnog stabilizatora koji je izrađen od titanijuma koji je u stanju da prenese 1.100 Nm obrtnog momenta među točkovima, stabilizujući karoseriju. Uz prednju kameru A8 je sposoban da predvidi stanje druma ispred vozila i da u milisekundi pripremi ogibljenje preko aktuatora za ono što tek nailazi. Podacima dobijenim od kamere, sistem skenira put ispred vozila 18 puta u sekundi, šaljuću nepohodne informacije ECP (elektronskoj platformi šasije) koja praktično u realnom vremenu prilagođava tvdoću vazdušnog ogibljenja.
Aktivno ogibljenje značajno smanjuje naginjanje karoserije u krivinama po uzdužnoj osi, ali isto tako smanjuje naginjanje karoserije po poprečnoj osi prilikom ubrzavanja ili kočenja.
Pored aktivnog ogibljenja A8 će biti opremljen i upravljanjem na svim točkovima, što donosi dinamičnost i preciznost u upravljanju, ali i fascinantnu pokretljivost. A8 ima manji prečnik okreta od znatno manjeg A4.

Active suspension – electro mechanical rear axle steering

Na kraju (ili na početku otkrivanja detalja) aktivno ogibljenje ima i značajnu ulogu u povećanju pasivne bezbednosti. U saradnji sa Audi pre sense 360˚ sigurnosnim sistemom koristi mrežu brojnih senzora koji otkrivaju opasnost od sudara. Kada sistem predoseti neibežan bočni udar brzinom većom od 25 km/h aktivatori ogibljenja se uključuju i podižu stranu vozila izloženu opasnosti za 80 mm. Na ovaj način, udarac na sebe preuzimaju najjaču delovi karoserije kao što su pragovi i stuktura poda. Ovo podizanje jedne strane karoseije obavlja se u jednoj polovini sekunde. Rezultat je da je opterećenje usled udarca koje trpe putnici manje za 50% nego bez ovakvog naginjanja.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Audi je na punom gasu – najavljuje tri nove “Sphere”

Audi je poprilično iznenadio javnost – najvljuje tri potpuno nova modela, a konceptima daje ...

Pogledaj iPhone pa napravi Volkswagen

Volkswagen gleda u iPhone i iPad tražeći inspiraciju za dizajn električnih vozila Klaus Bischoff ...

Nekorišćen enterijer Bugatti Veyrona na prodaju za $149.999

Na aukcijskom sajtu eBay se našao kompletan enterijer Bugatti Veyrona, a sa cenom od ...

Šest premijera iz Mercedesa

Mercedes tradicionalno u sopstvenoj hali sa brojnim novitetima Na ovogodišnjem 54. Međunarodnom salonu automobila ...

Uzbunjivaču iz Hyundaija isplaćeno 24 miliona dolara

Uzbunjivaču koji je u Americi prijavio potencijalno opasnu konstruktivnu grešku na motorima Hyundai i ...

A sada i zvanično – novi Mercedes G-Klase

Nakon mnogih nezvaničnih stigle su i zvanične fotografije i tehnički detalji nove Mercedesove G-Klase ...