fbpx

Audi A8 – aktivno sa svih strana

Audi podgreva maštu budućim kupcima otkrivajući detalj po detalj novog A8, a pre zvaniče premijere koja je zakazana za 11. jul u Barseloni.

Active suspension – system overview

Uz novo aktivno ogibljenje A8 će moći da bude udobna limuzina koju vozi šofer a vlasnik uživa pozadi, ali isto tako dinamična i zabavana limuzina za vlasnika koji uživa da sam sebe vozi. Aktivno ogibljenje bazirano je elektromehaničkom sistemu koji radi na naponu od 48V koji je po prvi put primenjen u jednom automobilu za glavnu elektro instalaciju. Svaki točak posebno ima svoj sistem koji se sastoji od elektro motora, sistema zupčanika i poprečnog stabilizatora koji je izrađen od titanijuma koji je u stanju da prenese 1.100 Nm obrtnog momenta među točkovima, stabilizujući karoseriju. Uz prednju kameru A8 je sposoban da predvidi stanje druma ispred vozila i da u milisekundi pripremi ogibljenje preko aktuatora za ono što tek nailazi. Podacima dobijenim od kamere, sistem skenira put ispred vozila 18 puta u sekundi, šaljuću nepohodne informacije ECP (elektronskoj platformi šasije) koja praktično u realnom vremenu prilagođava tvdoću vazdušnog ogibljenja.
Aktivno ogibljenje značajno smanjuje naginjanje karoserije u krivinama po uzdužnoj osi, ali isto tako smanjuje naginjanje karoserije po poprečnoj osi prilikom ubrzavanja ili kočenja.
Pored aktivnog ogibljenja A8 će biti opremljen i upravljanjem na svim točkovima, što donosi dinamičnost i preciznost u upravljanju, ali i fascinantnu pokretljivost. A8 ima manji prečnik okreta od znatno manjeg A4.

Active suspension – electro mechanical rear axle steering

Na kraju (ili na početku otkrivanja detalja) aktivno ogibljenje ima i značajnu ulogu u povećanju pasivne bezbednosti. U saradnji sa Audi pre sense 360˚ sigurnosnim sistemom koristi mrežu brojnih senzora koji otkrivaju opasnost od sudara. Kada sistem predoseti neibežan bočni udar brzinom većom od 25 km/h aktivatori ogibljenja se uključuju i podižu stranu vozila izloženu opasnosti za 80 mm. Na ovaj način, udarac na sebe preuzimaju najjaču delovi karoserije kao što su pragovi i stuktura poda. Ovo podizanje jedne strane karoseije obavlja se u jednoj polovini sekunde. Rezultat je da je opterećenje usled udarca koje trpe putnici manje za 50% nego bez ovakvog naginjanja.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

U Ženevu stiže “serijski” Stratos

Ideja nije nova, a u Ženevu će stići otelotvorenje – reinkarnacija modela Stratos Na ...

Kako je Alex Zanardi godinu dana kasnije?

Prošlo je već godinu dana od udesa Alessandra Alexa Zanardija, a vesti o njegovom ...

Još jedan sportista za duboki džep – SCG 004S

Scuderia Cameron Glickenhaus je predstavio novi trosed sa centralno postavljenim sedištem i motorom u ...

Bottasu pol pozicija za poslednju trku sezone

Srebrne strele zauzimaju prvi startni red za završnu trku sezone Formule 1, ali ipak ...

Mercedes Vision EQXX oborio sopstveni rekord

Mercedes Vision EQXX je uspeo da obori sopstveni rekord u autonomiji sa jednim punjenjem ...

Toyota u Tokiju predstavila nova transportna rešenja

Toyota predstavlja novi ultrakompaktni BEV koji je spreman za proizvodnju, na posebnoj izložbi „FUTURE ...