fbpx

BMW Serije 1 predstavljen u novom ruhu

BMW Serije 1 predstavljen u novom ruhu nakon poprilično sveobuhvatnog osvežavanja odlično prodavanog modela

BMW Serije 1

BMW Serije 1 predstavljen u novom ruhu nakon poprilično sveobuhvatnog osvežavanja odlično prodavanog modela, direktnog konkurenta Audiju A3 i Mercedes-Benz A-Klasi. Šta više, novine, što estetke, što mehaničke i elektronske su toliko velike, da BMW sa pravom ovaj model naziva Serijom 1 četvrte generacije, iako je u aktuelnoj evoluciji predstavljen 2019. godine.

BMW Serije 1

Ključ za ove revizije je novi izgled – iako je očigledno zasnovan na odlazećem automobilu. Na prednjem delu ćete prvo primetiti mnogo uglađeniji „nos“, sa farovima povučenim unazad i oštrijim, ugaonijim površinama. Široke rešetke „bubrega” gube centralnu liniju označenu bojom – spajajući se u jednu veliku, ventiliranu ploču na nosu automobila.

BMW Serije 1

Ovaj deo, koji se sastoji od vertikalnih i dijagonalnih šipki, takođe sadrži senzore i radare za sisteme pomoći vozaču automobila. Sa strane, najistaknutija promena je utisnuti broj ‘1’ na C-stubu automobila, ugrađen u ikoničnu Hofmajsterovu izbočinu direktno iznad zadnjeg točka.

BMW Serije 1

Zadnji deo novog BMW-a Serije 1 dobio je suptilniji izgled, sa revidiranim LED svetlima i svežim dizajnom odbojnika. Automobil je 42 mm duži (ukupno 4.361 mm) i 25 mm viši (na 1.459 mm) nego ranije, iako je širina praktično nepromenjena.

BMW Serije 1

Novine se nastavljaju u enterijeru, gde novi BMW serije 1 dobija jednodelni zakrivljeni infotainment ekran, koji se sastoji od glavnog ekrana od 10,7 inča i digitalne instrument table od 10,25 inča. Dok nedavno revidirani BMV serije 3 koristi BMW-ov OS 8.5 softver, Serija 1 ima napredniji OS 9 – najnoviju tehnologiju kompanije sa Quickselect prečicama na ekranu. „Dosledna digitalizacija smanjuje broj dugmadi i kontrola“, kaže proizvođač. Na drugom mestu, tu je novi sportski volan (grejani M Sport upravljač sa papučicama menjača je opcija) i nova sedišta. Unutrašnjost je potpuno bez kože, a kupci mogu da se odluče za „Econeer“ presvlake napravljene od reciklirane PET ambalaže. Prostor za prtljag je nepromenjen u odnosu na staru Seriju 1, ali kupci sada mogu izabrati zadnje sedište koje se trodelno preklapa u odnosu 40:20:40.

BMW Serije 1

Nova imena modela i ažuriranja motora
Novi BMW Serije 1 je prvi od BMW-ovih modela koji je napustio oznaku „i“. Ovo slovo će biti rezervisano za električne modele marke u budućnosti, što znači da odlazeći 120i i M135i postaju 120 i M135. BMW 120 će biti novi ulazni model, pokretan blagim hibridnim 1,5-litarskim trocilindarskim turbo motorom koji proizvodi 170 KS i 280 Nm obrtnog momenta. Ubrzaće od 0-100 km/h za 7,8 sekundi. Serija 1 sada dobija sedmostepeni Steptronic automatski menjač kao standard. Jedini dodatni model, barem na početku prodaje, biće M135, za koji BMW tvrdi da će ponuditi „značajno poboljšane karakteristike i performanse“ – uprkos tome što ima malo manju snagu i sporiji u ubrzanju od 0 do 100 km/h. Snaga je opala sa 305 KS na 300 KS, a sprint do 100 km/h sada traje 4,9 sekundi – desetinku sporije od starog automobila. Maksimalna brzina ostaje elektronski ograničena na 250 km/h. BMW će novu Seriju 1 ponuditi i pod oznakom 118d sa četvorocilindarskim dizelom od 150 KS uz koji ovaj hatchback do 100 km/h ubrzava za 8,3 sekunde.

BMW Serije 1

Standardni automobili dobijaju „nevidljivo integrisane“ izduvne cevi, dok M135 zamenjuje dvostruke izduvne cevi starog automobila za konfiguraciju sa četiri izduvne cevi ispod zadnjeg odbojnika. Ovo, u kombinaciji sa M rešetkom hladnjaka i oplatama retrovizora, vizuelno ističe vrhunsku verziju, dok se ispod metala nalazi tehnologija Adaptive M Chassis i sportsko upravljanje. xDrive sistem pogona na sva četiri točka je kompletno prenet za prethodnog modela.
Govoreći o novinama koje se kriju ispod karoserije, BMW kaže da je „agilnost, preciznost upravljanja i dinamika u krivinama“ nove Serije 1 poboljšana zahvaljujući „povećanoj rigidnosti strukture karoserije i spojeva donjeg postroja sa karoserijom“. Ovo se, očigledno, postiže optimizovanom kinematikom, novim vezama poprečnih stabilizatora i novim amortizerima. Potpuno nova je i geometrija prednjeg trapa, kako bi se obezbedila „posebno stabilna stabilnost smera i optimizovana povratna informacija od upravljanja“.

BMW Serije 1

Svaka verzija Serije 1 će dobiti točkove od najmanje 17 inča, električno sklopive retrovizore, automatski klima uređaj i BMW Live Cockpit Plus, uključujući BMW mape i navigaciju zasnovanu na „Cloudu”. Infotainment sistem dolazi sa ugrađenim Apple CarPlay i Android Auto sistemima, dok pojedinačne opcije uključuju dvozonsku kontrolu klime, panoramski stakleni krov i Harman Kardon audio sistem.
Kao što je uobičajeno, određeni dodaci će biti upakovani u pakete, a Inovacioni paket donosi Live Cockpit Professional sa head-up displejom i Parking Assistant Plus. Premium paket dodaje bežično punjenje telefona, ulazak i pokretanje bez ključa, plus svetla za lokve sa projekcijom logotipa i prilagodljiva LED prednja svetla.
Prodaja novog BMW-a Serije 1 najavljena je za oktobar ove godine.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

“Autoban” još uvek bezbedan od uvođenja ograničenja brzine

Predlog da se uvedu ograničenja brzine na delove nemačkih autobanova bez ograničenja nadglasan je ...

Formula 1 – Bearman u timu Haas

Formula 1 – Bearman u timu Haas od sledeće sezone, a potpisao je višegodišnji ...

Na zapadu ništa novo – Mercedesima prvi red

U kvalifikacijama za Veliku nagradu Španije ništa novo – prvi startni red za vozače ...

Test Cupra Formentor VZ

Test Cupra Formentor VZ je ono kada se Golf R upakuje u atraktivnije ruho ...

Audi predstavio novi S3, hatchback i limuzinu

Još u februaru su počele da pristižu informacije, a sada je i službeno – ...

Dacia evoluira u dostupnog konkurenta Jeep-u

Dacia evoluira u dostupnog konkurenta Jeep-u, a to počinje već od naredne generacije kod ...