fbpx

Test – Aprilia 660 Tuareg

Test – Aprilia 660 Tuareg motocikl koji je morao da uradi mnogo toga za marku i bude boli od drugih

Test – Aprilia 660 Tuareg // Foto: Dmotion.rs

Test – Aprilia 660 Tuareg motocikl koji je morao da uradi mnogo toga za marku i bude boli od drugih. Za marku Aprilia Adventure motocikl nije novina, kao što nije novina ni ime Tuareg. Aprilia je model nazvan Tuareg po nomadskom plemenu iz Sahare predstavila davno, još 1985. godine, a ispostaviće se da je tadašnji Tuareg utabao put za još pet modela koji će se proizvoditi narednih 10 godina. Zapravo, počeo je sa samo 125 cm³ iz dva takta, kada je ETX 125 evoluirao u dual sport Tuareg 125.

Test – Aprilia 660 Tuareg // Foto: Dmotion.rs

Samo, tada su bila neka druga vremena, tehnologija na nekom drugom nivou a kupci imali drugačije prohteve i očekivanja nego danas. Tada je jedan veliki cilindar koji je vremenom dobio četiri takta i porastao do 600 cm³ radio svoj posao, a u istorijske knjige ušao je i podatak da je Aprilia Tuareg nastupila i na Dakar Reliju 1989. godine i to kao fabrički tim sa dva modifikovana Tuareg 600 Wind. Tada i nikad više sve do 2010. godine kada se Aprilia vratima među dine sa RXV 450 i to uz plasman na treću stepenicu podijuma.

Test – Aprilia 660 Tuareg // Foto: Dmotion.rs

Koliko je sve to danas bitno? Po nekima jako bitno, a po drugima nebitno. Ali, ne treba bežati od činjenice da je za 2022. godinu Aprilia napravila adventure u srednjoj kategoriji, koji je, između ostalog, trebao da osveži pamćenje i podseti na nekadašnjeg Tuarega, ako ničim drugim, a ono barem osećajem da donosi slobodu kuda će se voziti. U tu čast jedan od izbora (Indaco Tagelmust) kolorne šeme je replika iz ’80-ih godina.

Test – Aprilia 660 Tuareg // Foto: Dmotion.rs

Samo, skoro 35 godina kasnije uskrsavajući Tuarag Aprilia je kasno istrčala na teren sa svojim 660 Tuareg iako je praktično preuzela pogon od 660 cm³ od 660 RS i Tuono 660. Na tržištu su 2022. već bili mnogi i etablirani, pa je Aprilia 660 Tuareg imala „jednostavan“ zadatak – da bude lepša, sposobnija i bolja od drugih kao što je, na primer, Yamaha Tenere 700, iako Aprilia tvrdi da ih ne treba porediti i da nisu u istom segmentu.

Test – Aprilia 660 Tuareg // Foto: Dmotion.rs

U izvesnom smislu Aprilia 660 Tuareg nije se rodila u Italiji, pa čak ni u Evropi. Za dizajn je bio zadužen Piaggiov Advanced Design centar u Kaliforniji, ali je dirigentsku palicu držao Miguel Galluzzi. Aprilia 660 Tuareg je prelep motocikl, koji deluje kao da je napravljen što jednostavnije, sa što manje suvišnih delova i ukrasa. Iako prema imenu punokrvni avanturista kojem je kuća u pesku i kamenu a ne na asfaltu, Aprilia 660 Tuareg je po vokaciji ipak dual sport motocikl, koji treba da pomiri ljubitelje i on road i off road vožnje. I činjenica je da su dizajneri uspeli da naprave formu koja može da privuče i jedne i druge, a jedino Pirelli Scorpion Rally STR tubeless pneumatici (21“ napred, 18“ pozadi) sa svojim ogromnim blokovima na dezenu akcentuju off road gen.

Test – Aprilia 660 Tuareg // Foto: Dmotion.rs

Pomenuli smo da Aprilia 660 Tuareg pogon deli sa drugim modelima marke. Redni dvocilindarski agregat ima radnu zapreminu od 659 cm³, ali je pretrpeo modifikacije kako bi veće obrtne momente i maksimalnu snagu momente imao pri nižim obrtajima i bio elastičniji na nižim obrtajima. Šta više nastao je kao prednja polovina aprilijinog V4 agregata sa kojim deli komoru za sagorevanjem, klipove, razvod ventila itd. Svojih maskimalnih 83 KS isporučuje pri 9.250 o/min, a maksimalni obrtni moment od 70 Nm pri 6.500 o/min. Drugim rečima, agregat ima manje snage i veći obrtni moment nego u modelu Aprilia 660 RS.

Test – Aprilia 660 Tuareg // Foto: Dmotion.rs

Kao adventure dual sport Aprilia 660 Tuareg je morala postati jača i čvršća, pa je u trelis cevasti ram sa pomoćnim aluminijumskim nosačima agregat učvršćen u čak šest tačaka, uz ozbiljan štitnik izduvnog sistema i kartera.
Iako je 24 cm klirens od tla standard u klasi, Aprilia je dodala nešto što nema niko – hod i prednjeg i zadnjeg oslanjanja od čak 240 mm. A u standardnu opciju dodala je i potpuno podesive (tvrdoća, sabijanje i odbijanje) KYB prednje upside down prednje viljuške od 43 mm i zadnji mono shock.

Test – Aprilia 660 Tuareg // Foto: Dmotion.rs

Ono što nemaju svi nego retki i skuplji je elektronska komanda gasa, a iako potentan off roader Tuareg 660 ima i tempomat. Prednje diskove od 300 mm stežu aksijalne četvoroklipne Brembo čeljusti, dok je za zadnji kočioni disk od 260 mm zadužen jednoklipni Brembo.

Test – Aprilia 660 Tuareg // Foto: Dmotion.rs

Sa svojih 204 kilograma, Aprilia 660 Tuareg nije perolaka kategorija ali nije nije ni pretežak u poređenju sa drugima. Međutim, kada se sedne na motocikl masa se uopšte ne oseti. Težište je nisko, između ostalog zahvaljujući činjenici da se rezervoar od 18 litara spušta duboko ispod sedišta, a da je ispod onoga što izgleda kao rezervoar zapravo usisnik vazduha.

Test – Aprilia 660 Tuareg // Foto: Dmotion.rs

Standardna visina sedišta je 860 mm uz opcije koje ga spuštaju na 840 ili podižu na 880 mm. Vozač od oko 180 cm nema nikakvih problema da dohvati zemlju gotovo celim stopalima, što olakšava manevrisanje, ali i donosi osećaj sigurnosti. Položaj sedenja je izuzetno dobar na relativno uskom sedištu, a za vozače do 190 cm odnos visine sedišta i nogostupa je idealan. Sasvim očekivano, sedi se skoro potpuno uspravno, ali ni nakon nekoliko sati vožnje, osećaja umora nema.

Test – Aprilia 660 Tuareg // Foto: Dmotion.rs

Motor ima prijatno dubok zvuk i sa svojim paljenjem na 270° vibracija je vrlo malo. Iako na papiru ima poprilično mnogo snage Aprilia 660 Tuareg je ne isporučuje neartikulisano, čak poprilično mekano i veoma linearno, čime stvara subjektivni privid da nedostaje snage, što apsolutno nije tačano. Da bi bio pravi all rounder koji se snalazi na asfaltu i na makadamu Aprilia za 660 Tuareg nije obezbedila samo podesivo ogibljenje nego i mnogo elektronike. Prema svom ukusu i nahođenju, pored standardnih modova vožnje (Explore, Urban, Off road i Individual) moguće je preko Aprilia Performance Ride Control podešavati kontrolu proklizavanja, ABS, mapu agregata i kočenje motorom.

Test – Aprilia 660 Tuareg // Foto: Dmotion.rs

Šta radite lako pratite na 5“ TFT ekranu sa jasnom i jednostavnom grafikom, samo je neophodno pročitati uputstvo za upotrebu da bi znali čime da radite podešavanja motocikla. Pored kursota na levoj ručici, biće vam potrebna i polugica tempomata, ali i dugme selektora modova. Naravno, kada se savlada, sve ide lako. Raspred svih komandi je dobar, logičan i ergonomski korektno rešen.

Test – Aprilia 660 Tuareg // Foto: Dmotion.rs

Vrlo lako i precizno ide i menjač. Testirani nije imao opcioni „quick shifter“, ali nam nije ni nedostajao i uživali smo u svakoj promeni stepena prenosa. Ali, ono u čemu smo svakako ponajviše uživali je agilnost i okretnost modela Aprilia 660 Tuareg.

Test – Aprilia 660 Tuareg // Foto: Dmotion.rs

U krivinu ulazi neverovatno lako i sa podjednakom lakoćom prolazi kroz i izlazi iz krivine. Po nama ovo je jedna od glavnih vrlina ovog motocikla, koja vozaču nakon samo par kilometara donosi osećaj samopouzdanja i poverenja u motocikl. Iako formalno off road pneumatici, ispostavlja se da Pirelli Scorpion i na asfaltu uz mnogo gripa odlično rade svoj posao. Kočnice imaju snažnu inicijalnu reakciju, mada deluje da pri dugim snažnim kočenjima malo gube na uverljivosti.

Test – Aprilia 660 Tuareg // Foto: Dmotion.rs

Iako nije preterano velik, vetrobran pristojno radi svoj posao, ali po pitanju komfora u letnje dane nisu idelano rešenje otvori za opstrujavanje vazduha preko hladnjaka iza koji se nalaze kolena vozača, pa se u vožnji ima grejanje i kada treba, ali kada ne treba. Iako ima podosta elektronike i instrument tablu sa dosta podataka o putovanju, prosečnoj potrošnji i brzini, nedostaje banalna, ali praktična informacija o preostaloj kilometraži sa raspoloživim gorivom.

Test – Aprilia 660 Tuareg // Foto: Dmotion.rs

Kada već pominjemo gorivo, tokom testa je putni računar Aprilije 660 Tuareg pokazao raspon od 4.5 pa sve do 6.2 l/100 km, što bi značilo da je autonomija sa jednim punim rezervoarom od 250 pa sve do blizu 400 kilometara.

Test – Aprilia 660 Tuareg // Foto: Dmotion.rs

Aprilia 660 Tuareg nas je kupila na prvu loptu, kako izgledom tako i neverovatnom lakoćom kojom se vozi i svojim predvidivim reakcijama. Ovo je motocikl koji će prijati i onima koji tek ulaze u dual sport klasu sa ozbiljnih 80 KS ali i onima koji beže sa asfalta čim se za to ukaže prilika. Jednostavno, velike mogućnosti prilagođavanja će ugoditi i jednima i drugima. U testiranom paketu opreme, kako nas je obavestio Plattner Motors ovlašćeni diler i serviser za marku Aprilia, model 660 Tuareg košta 11.990 evra, a spisak opcionala je poprilično bogat.

Motocikl Aprilia 660 Tuareg
Dužina/širina 2.220/965
Međuosovinski razmak (mm) 1.525
Masa motocikla praznog (kg.) 204
Ram Čelični/cevasti/trelis
Prednje oslanjanje 43 mm / hod 240 mm / Podesivo
Zadnje oslanjanje Aluminijumska viljuška / mono shock / hod 240 mm / Podesivo
Visina sedišta mm 860
Kočnice napred Četvoroklipne / 300 mm ABS
Kočnice pozadi Jednoklipne 260 mm ABS
Rake / trail 26.7° / 113.5 mm
Agregat Vodom hlađeni
Broj cilindara R2
Broj ventila po cilindru 4
Radna zapremina (ccm) 659
Snaga pri o/ min. (KS) 83 KS pri 9250
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 70 / 6500 o/min
Menjač 6 brzina
Gume napred / pozadi 90/90-21 / 150/70-18
Maksimalna brzina km/h /
Prosečna potrošnja na testu l/100 km 4,8
Zapremina rezervoara litara 18
Cena testiranog modela 11,990 evra

 

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Proizvođač T-Rex trotočkaša podneo zahtev za bankrot

Proizvođač T-Rex trotočkaša, Campagna, podneo je zahtev za zaštitu od bankrota Proizvođač T-Rex trotočkaša, ...

Marc Marquez završio posao za ovu sezonu osvojio 6. MotoGP titulu

Marc Marquez je pobedom na Tajlandu obezbedio osvojio svoju osmu ukupno i šestu MotoGP ...

Lorenzo u Hondi – ko gubi, a ko dobija

Jorge Lorenzo sledeće godine vozi Hondu. Da li je neko u Ducatiju zakasnio ili ...

Hondi Red Dot nagrade za dizajn automobila i motocikla

Hondina potpuno nova, izuzetno hvaljena Honda e dobila je nagradu „Red Dot: Best of ...

Ne stišava se polemika oko Quartararovog kombinezona

Iako su događaji sa MotoGP trke vožene prošle nedelje stara vest, polemika o kombinezonu ...

Marquez doživeo težak pad na prvom Moto GP treningu u Buriramu

Aktuelni MotoGP šampion i vodeći u šampionatu Marc Marquez doživeo težak pad na prvom ...