fbpx

Mercedes E-klase ima mali motor u Turskoj

Mercedes E-klase ima mali motor u Turskoj zbog ogromnih poreza, ali i dalje košta ogromnih 127.000 evra

Mercedes E-Klase

Mercedes E-klase ima mali motor u Turskoj zbog ogromnih poreza Ali i dalje košta ogromnih 127.000 evra. Kupovina automobila u nekim zemljama je skoro nemoguća zbog ogromnih poreza. Turska je jedna od zemalja sa najvećim taksama, primoravajući neke brendove da stavljaju male motore u svoje veće modele kako bi se (koliko toliko) uklopili u niže poreske razrede. Zbog toga Mercedes za Tursku proizvodi i prodaje najnoviju E-Klasu sa 1,5-litarskim motorom, tačnije jedinicom od 1496 kubika. Premijum limuzina cenom počinje od 60.000 evra, međutim, to je pre dodavanja ogromnih poreza. Specijalni porez na potrošnju (OTV) za nove automobile sa motorom manjim od 1,6 litara zapremine počinje od 45 odsto vrednosti automobila sve dok cena ne prelazi smešno niskih 5.300 evra. Poreska stopa raste postepeno u zavisnosti od osnovne cene automobila, dostižući 80 procenata za vozila koja koštaju više od 8.200 evra. Pošto većina automobila spada u drugu kategoriju, skoro svi kupci moraju izdvojiti dodatnih 80 procenata tražene cene proizvođača. Shodno tome, E-Klasa sa slabim 1,5-litarskim motorom i uključenim OTV-om košta otprilike 110.000 evra. Zatim dodate porez na dodatu vrednost (PDV) od 20 procenata i matematika ispadne nešto više od 127.000 evra.

Mercedes E-Klase

Sa uključenim porezima na registraciju, Mercedes E180 na kraju košta oko 128.000 evra. To je apsurdna suma novca za E-Klasu koja ima samo 168 konjskih snaga i 250 Nm obrtnog momenta. Sa težinom od skoro 2.000 kg, slabašni E180 sa blago hibridnom postavkom treba 8,9 sekundi do 100 km/h i dostiže maksimalnu brzinu od 225 km/h što i ne ispada tako slabo, ali sa verovatno neuverljivim međuubrzanjima i povelikom potrošnjom. Kao što možete zamisliti, Mercedes nije jedini proizvođač automobila koji pribegava smanjenim motorima.

Dmotion.rs preporučuje: Test BMW 520d xDrive

BMW Serije 5 koji se prodaje u Turskoj kao 520i zapravo nema 2,0-litarski motor kao globalni model. Umesto toga, koristi manju pogonsku jedinicu od 1,6 litara koja ne prelazi 1.600 kubika kako bi izbegao pad u još viši poreski razred. I ne, ne zove se 516i, što bi imalo više smisla. Govorili smo samo o automobilima koji imaju motor koji ne prelazi 1,6 litara. Međutim, OTV može iznositi čak 220 procenata početne cene vozila ako postoji motor veći od 2,0 litra. Kada u Turskoj dodate PDV na to i onda jednostavno odustanete od kupovine novog automobila, a Turska i nije jedina sa ovolikim nametima.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Nova Toyota Auris pred publikom

Nova Toyota Auris otkrivena je u Ženevi sa novom karoserijom i novim hibridnim pogonima ...

Pagani Huayara Tricolore – proizvešće se samo tri komada

Pre 10 godina Pagani je imao specijalno izdanje Zonda Tricolore, sada je talijanska akro-grupa ...

Predstavljena je nova Mercedes-Benz G-Klasa

Predstavljena je nova Mercedes-Benz G-Klasa a elektrifikovanim pogonskim jedinicama i unapređenom tehnologijom Predstavljena je ...

Milan Belin novi predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila

Milan Belin novi predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Krajem maja, na izbornoj ...

Da li znate ko i kada je napravio prve livene aluminijumske naplatke?

Liveni aluminijumski naplatci postali su gotovo neizostavni deo putničkih pa i teretnih vozila. A ...

Opelov OPC pod brend najverovatnije ostaje, ali uz elektrifikaciju

Još od prelaska u ruke francuske PSA grupe, Opel se suzdržavao od korišćenja OPC ...