Toto Wolf prvi čovek Mercedes-AMG F1 tima, prozvao je svog kolegu Christiana Hornera da čini stratešku grešku izborom dobavaljača goriva i ulja
Toto Wolf prvi čovek Mercedes-AMG F1 tima izjavio je da veruje kako Red Bull gubi na performansama izborom drugog dobavljača goriva i ulja u odnosu na fabrički tim Renault. Wolf svoj stav potkrepljuje činjenicom da je Red Bull, koji koristi Renault pogonske grupe, partner sa Exxon Mobilom, dok je fabrički tim Renault partner sa BP/Castrolom. I McLaren, koji je od ove sezone korisnik Renault pogonskih jedinica, kao dobavljača goriva i maziva koristi BP/Castrol, iako već za sledeću sezonu planira da pređe na Petrobras. Šef tima Mercedes AMG, koji kao partnera ima Petronas, tvrdi da je po timove koji kupuju motore bolje da koriste iste dobavljače, obzirom da se agregati razvijaju, testiraju i optimizuju sa jedinstvenom kombinacijom goriva i maziva. Uz to, dodatna testiranja na dinamometrima donose dodatne troškove, a neophodna su ukoliko se menjaju specifikacije goriva i maziva. Uz to Wolf se pozvao i na jednogodišnju saradnju sa ExxonMobilom 2014. kada je McLaren koristio ExxonMobil kao partnera za mercedesove hibridne pogonske grupe, a koje, kako je kasnije tim naveo, nisu pružale pune performanse.
Wolf je, doduše, malo ublažio svoj stav i dodao da je ExxonMobil apsolutno sposoban da napravi vrhunsko gorivo i mazivo, ali da odstupanje od kombinacije koju koristi sam proizvođač motora donosi dodatne troškove kako novca tako i resursa stručnjaka. Sa druge strane, Mercedesov čovek kaže da timovi korisnici motora korišćenjem istih griva i maziva koriste kombinaciju sa kojom su motori testirani i kalibrisani i samim tim dobijaju iste performanse i snagu. U slučaju da se koristi drugo gorivo, potrebna je potpuno drugačija kalibracija motora.
Prema Wolfu, finansijski benefit koji se ostvaruje kroz sponzorski deo sa dobavljačem goriva i maziva, bude anuliran troškovima dodatnih testiranja. Za odluku Red Bulla da kao partnera odabere ExxonMobil, Wolf kaže da je strateška greška.
Međutim, prvi čovek tima Red Bull stvari postavlja mnogo drugačije i kaže: “Vidim da Toto (Wolf) iznosi bujicu komentara na naš izbor ExxonMobila, ali za razliku od njega, ja naš izbor vidim kao prednost. Mi imamo sjajnu saradnju sa ExxonMobilom. Oni imaju fantastične proizvode i to je za nas ogromna tehnička prednost. Sa njihovim proizvodima prošle godine odneli smo tri pobede i mnogo podijuma. Tačno je da ova odluka donosi dodatno opterećenje oko testiranja motora, ali su prednosti koje imamo neuporedivo veće. ExxonMobil je sjajna kompanija za saradnju, brzo reaguje i mi veoma brzo vidimo prednosti”.
Zapravo, priča oko goriva i maziva u ovako visokotehnološkom sportu najvećim delom je skrivena od očiju javnosti dobrim delom i zbog tehnoloških tajni, pa gledaoci zapravo samo vide brendove na bolidima, međutim ovi izbori i saradnja je izuzetno tesna i duboka. Šta više, postoji teorija da su prošlogodišnji očajni rezultati Honde i velika nepouzdanost (neobjašnjive vibracije kao najveći problem) prouzrokovani upravo promenom dobavljača goriva i maziva 2016. kada je razvoj Hondinog agregata za 2017. bio negde na pola puta, i kada je na mesto ExxonMobila došao BP/Castrol, a koji nije uspeo da obezbedi adekvatno gorivo i maziva za japansku pogonsku grupu. Ova teorija “zataškana” pričom o neadekvatnom uljnom rezervoaru, koji pravio probleme tokom sezone, u šta je teško poverovati. Očigledno, nije sve u budžetu koji “uljar” donosi kroz spozorsku ugovor, (procenjuje se da je “težak” oko 20 miliona evra po sezoni), nego da je mnogo važniji deo kvalitet proizvoda koje je u stanju da isporuči.
Show Comments