fbpx

Test – Mercedes V 300d – Mercedes V Klase osvežen je za 2024., a pored kozmetičkih zahvata, dobio je i nove tehnologije

Test – Mercedes V 300d // Foto Dmotion.rs

Test – Mercedes V 300d. Mercedes V Klase osvežen je za 2024., a pored manjih, ali dobro vidljivih kozmetičkih zahvata, dobio je i nove tehnologije. Ako se taži MPV u kojem se može putovati “gospodski”, a uz to imati i vozilo sa bezbroj mogućuh kombinacija, prva pomisao je Mercedes V Klase. Ovakav status broja jedan na rang listi izbora nije dobio ni greškom ni zbog toga što je jedini. Kao prvo, Mercedes je u transporter do 8 osoba uneo udobnost i stil koji je namenjen S Klasi, a zahvaljujući ogromnoj zapremini kabine ujedno postigao i multifunkcionalnost. A realno, nije ni jedini na tržištu, pa se V Klasi ne može “prikačiti” da je prva i jedina, ali je pojam luksuza i udobnosti u jednom, popularno nazvanom, kombiju, uvek pomerala najdalje. A prema onome što nudi, kako stoje stvari tako će i ostati.

Test – Mercedes V 300d // Foto Dmotion.rs

U osnovi, V Klasa je u ponudi marke od 2014. godine i sasvim očekivano, svoju osnovu preuzima od panel vana Mercedes Vito. Za 2024. ponovo je prošla kroz proces osvežavanja i dobila unapređen entrerijer i nove tehnologije naročito u domenu elektronike.
Prilagodljiv za sve želje i potrebe
V-Klasa je monovolumen, a Mercedesovi stratezi i dizajneri su ozbiljno i dugo držali prst na čelu i shvatili da MPV (višenamensko vozilo) može da se koristi za mnogo što šta a ne samo da bude šatl od hotela do aerodroma. MPV može biti i porodično vozilo, i rekreativno vozilo, i timsko vozilo za sportiste sa njihovom opremom, i zapravo, samo nebo je granica koje uloge je sve u stanju da odigra, i koliko mu je MPV definicija zapravo ispravna. S tim u vezi, u Mercedesu su pomerili granice. V Klasa se za početak nudi sa dva međuosovinska razmaka (3.200 i 3.430 mm) i u tri dužine (4.895, 5.140 i 5.370), sa nepreglednim spiskovima opreme, i to ne samo “šminke”, nego i izbora konfiguracija, bezednosnih asistencija i funkcionalnih opcija. Mada, i “šminke” se može naći u velikim količnama, uključujući i masažna sedšta iz S-Klase.

Test – Mercedes V 300d // Foto Dmotion.rs

Po pitanju karoserije u “facelift” procesu nije se previše toga menjalo. Tačnije, LED potpis u farovima, ali i nova tehnologija farova i pokazivači pravca, gril hladnjaka, a kao i uvek izgled (i ozbiljnost nastupa) zavisi od paketa opreme kojih može biti tri – ali se, kao što je kod Mercedesa i uobičajeno, mogu pravit kombnacije, pa Avantgarde paket entrijera može dobiti i AMG Line paket opreme, koji podrazumeva jedinstveni gril hladnjaka i posebne naplatke od 19 cola. Realno, pitanje je da li je AMG Line potreban na jednom “kombiju”, ali mora se priznati da jako dobro izgleda.

Test – Mercedes V 300d // Foto Dmotion.rs

Dobro, da ne preterujemo, nije baš da je enterijer V Klase kao fudbalski teren, ali ponuda prostora čak i u srednjoj veličini (5.140 mm) je više nego bogata, čak i kada na test dođe u kofiguraciji sa sedam sedišta, a može ih biti i šest, ali i osam. Kada analiziramo test vozilo, već konfiguracija 2+2+3 sedišta, donosi kombinaciju udobnosti, prevoza do sedam osoba, ali i alternativno velike količine prtljaga. Šta više, ova postavka sedišta, bez mogućnosti rotiranja, ali sa uzdužnim pomeranjem po šinama, lako se pretvara u vozilo u kojem se tokom putovanja može raditi, ali i raspolagati većim ili manjim prostorom u skladu sa potrebom.

Test – Mercedes V 300d // Foto Dmotion.rs

Generalno, komunikacija unutar vozila veoma je jednostavna, zahvaljujući velikim dvostrukim kliznim bočnim vratima, koja mogu biti elektro pomična, ali i potpuno ravnom podu vozila. I vrata prtljažnika su gigantska, i srećom, elektropomična, doduše opciono.

Test – Mercedes V 300d // Foto Dmotion.rs

Ipak ono što nije elektropomično je preklapanje i pomeranje zadnje klupe, i za svaku manipulaciju uzdužnog pomeranja ili preklapanja, treba računati da se mora uložiti i malo snage a ne samo intelekta.

Test – Mercedes V 300d // Foto Dmotion.rs

Iako jeste bazirana na “panel vanu” enterijer je precizno uklopljen, a materijali su kvalitetni. Svakako ponajveća novina je da sada i Mercedes V-Klase ima odlični i sposobni MBUX koji je neizostavni deo svih putničkih modela marke.

Test – Mercedes V 300d // Foto Dmotion.rs

Instrument tabla je potpuno digitalna, a pod zajedničku površinu su smeštena dva 12.3“ ekrana instrument table i infotejmenata. Svakako rešenje koje donosi preglednu grafiku u visokoj rezoluciji, sa mnoštvom informacija i podešavanja.

Test – Mercedes V 300d // Foto Dmotion.rs

Centralna konzola je nova sa vrlo preciznim “touch pad”-om za upravljanje infotejmentom. Iako se malo toga može zameriti luksuznom enterijeru, činjenica je da, pre svega vozač, zapravo ima vrlo malo praktičnog prostora za ostaviti bilo kakvu sitnicu, a za koju želi da mu bude pri ruci.

Test – Mercedes V 300d // Foto Dmotion.rs

Za prijatno putovanje u Mercedesu V-Klase brine se i vrlo prijatno ambijentalno osvetljenje, ali i klimatizacija koja se može vrlo precizno podešavati.
Uz oznaku V300 zapravo stiže dvolitarski agregat, četvorocilindraš sa 237 KS i 500 Nm (530 u overboost-u) koji više nego dobro dođu vozilu koje je prazno teško 2 tone, dok je maksmalna dozvoljena masa 3.200 kg. A dobro dođu i 9G-TRONIC automatski menjač sa devet stepeni prenosa, koji je standardni uz ovaj motor, ali i opcioni 4Matic pogon na svim točkovima, vredan doplate od 3.180 evra.

Test – Mercedes V 300d // Foto Dmotion.rs

Za Mercedes V-Klase reći da ima voznu dinamiku kao, na primer, E Klasa, bilo bi preterivanje, ali, ako se uzmu u obzir gabariti i funkcionalnost, zapravo i nije (pre)veliko preterivanje. Za početak, agregat je zaista tih i vrhunske kulture rada, a obzirom da maksimalne obrtne momente dohvata na 2.400 o/min, nema razloga, ni potrebe da se vrti u visokim obrtajim, a menjač sa čak devet stepeni prenosa mu to ni ne dozvoljava. Sa druge strane, mnogo brzina znači i kratke prenosne odnose, pa ovaj veliki monovolumen ubzava do 100 km/h za impresivnih 7,9 sekundi i dohvata čak 220 km/h. Zapravo, po vozača i putnike mnogo je važnije da sa lakoćom održava dozvoljenu brzinu od 130 km/h na autoputu pri niskom režimu obrtaja motora , u gotovo potpunoj tišini, koju sami možete da narušite muzikom iz odličnog Burmester audio sitema, doduše sa spiska dodatne opreme. U odnosu na visinu vozila, V-Klasa se relativno malo nagnje u krivinama, a upravljač je začuđujuće direktan.

Test – Mercedes V 300d // Foto Dmotion.rs

Za vozača i putnike može da brine čak 13 asistencija, a svakako ono što je više nego korisno su automatsko kočenje, adaptivni tempomat i asistencija za vožnju pri bočnom vetru. A obzirom na gabati, iako se uz rvavilan oblik i potpuno ravne bokove zapravo lako manevriše i parkira, ipak je svaka preporuka i za 360° kameru, sa odličnom rezolucijom slike. Za vozača su odlične vesti da sedi visoko i uspravno, a uz velike staklene površine ima odličnu preglednost iz vozila. Iako je položaj sedenja za upravljačem odličan, iznenađuje da uprkos velikoj visini vozila, vozač preko 200 cm ima problem da nađe dovoljno prostora za glavu, i da bi dobro došla mogućnost dodatnog spuštanja sedišta.
Ono što nas nije oduševilo je poprilično inertna papučica kočnice. Iako se zaustavna sila koju ostvaruje kočioni sistem svakako impresivna, prva reakcija na pritisak na papučici bi morao biti jači i brži.

Test – Mercedes V 300d // Foto Dmotion.rs

Ali, u svakom slučaju, uz poneku sitniju zamerku, i činjnicu da se pri konfigurisanju V-Klase mora dobro koncentrisati kako bi se kupilo ono što je stvarno potrebno, ovo je, pojednostavljeno, vrhunski udoban transporter ljudu, koji se lako pretvara u velikog transportera robe ili sportskih rekvizita. Naravno, u tom slučaju ipak se treba potruditi da se ne ošteti bogato i kvalitetno opremljeni MPV za koji u slučaju paketa kakvo je bilo test vozilo treba izdvojiti 117.842,90 €, što je cena sa PDV-om.

Model Mercedes-Benz V-Klasa AVANTGARDE V 300 d 4MATIC
Dužina/ širina/ visina (mm) 5.140/ 1.928/ 1.880
Međuosovinski razmak (mm) 3.200
Masa vozila (kg.) 2.220
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

3.200

Zapremina prtljažnog prostora (l) /
Motor

OM 654

Gorivo

Dizel

Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm) 1.950
Snaga pri o/ min. (KS/kW)

237/ 176 pri 4.200

Maksimalni obrtni moment pri 0/ min. (Nm) 500 (530 overboost) pri 1.600-2.400
Menjač

devetostepeni automatski

Ubrzanje 0-100 km/h

8,6

Maksimalna brzina km/h

214

Zapremina rezervoara za gorivo (l)

67

Potrošnja na testu (l/100 km)

7,8

Cena testiranog modela sa PDV-om 117.842,90 €
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Hyvia predstavila prototip Renault Master na vodonik

HYVIA Renault Master furgon H2-TECH, veliki kombi sa teretnim prostorom zapremine 12 m3 i ...

Volkswagen predstavio teretnu verziju ID Buzz koncepta

Volkswagen je iskoristio priliku da na Sajmu komercijalnih vozila u Hanoveru predstavi teretnu verziju ...

Mercedes Vito sa nelegalnim softverom u dizelu

KBA, Nemačka uprava za saobraćaj i energiju optužila je Daimler da koristi nelegalan softver ...

Kangoo od sada i sa automatskim menjačem

Renault Kangoo sa robotizovanim EDC menjačem uz dizel motore Renault Kangoo porodica je po ...

Novi Renault Express Van od aprila u Srbiji

Renaultovo odeljenje za komercijalna vozila predstavilo je čak četiri noviteta, od koji prvi Express ...

KAMAZ-ov tegljač nove K5 generacije i sa tri osovine

Nova, takozvana K5 generacija KAMAZ-ovih kamiona u ovoj godini bi trebalo da bude proširena ...