fbpx

Potpuno novi Audi A5 zvanično predstavljen

Potpuno novi Audi A5 zvanično predstavljen na novoj platformi u potpuno novom ruhu i sa pozantim ali doteranim pogonima

Potpuno novi Audi A5

Potpuno novi Audi A5 zvanično predstavljen na novoj platformi u potpuno novom ruhu i sa pozantim ali doteranim pogonima. Nakon 30 godina na čelu Audijeve linije kompaktnih limuzina na benzin i dizel, A4 se definitivno gasi. Audi A5 — koji je ranije bio predstavnik kupea sa naprednim stilom — sada je Audijev benzinski sedan za srednje menadžere u svetu. Zašto je nestao A4? Pa, nije baš mrtav – Audijevi automobili sa parnim brojem biće električni, a neparni će i dalje koristiti motore sa unutrašnjim sagorevanjem za svoj pogon.

Potpuno novi Audi A5

Novi A5 dolazi sa svežim izgledom, ažuriranom tehnologijom i parom živahnih motora za koje se Audi nada da će usrećiti vozače bez obzira na njihov budžet. Osnovni model ima 2,0-litarski četvorocilindarski TFSI turbo motor sa 150 KS, a dobra vest za poklonike dizela je i opstanak 2.0 TDI sa 204 KS koji šalje snagu samo na prednje ili uz Quattro na sve točkove preko sedmostepenog menjača sa dvostrukim kvačilom. Promenljiva geometrija turbine u turbopunjaču povećava efikasnost motora. Ako je „S“ više vaš stil, S5 ima 3,0-litarski V-6 sa turbo punjenjem koji šalje 367 KS, koji idu na sva četiri točka preko sedmostepenog menjača sa dvostrukim kvačilom.

Potpuno novi Audi A5

Ovo je prvi put da Audi koristi ovaj menjač u S5. Njegov Quattro sistem pogona na sve točkove povezan je sa Quattro sportskim diferencijalom sa vektorisanjem obrtnog momenta. Uparen sa snažnijim motorima, Audi kaže da je uradio „opsežan detaljan rad na oslanjanju i upravljanju, a među opcijama je i adaptivno ogibljenje“.

Potpuno novi Audi A5

Uz novi Audi A5, odmah će kupcima biti ponuđena Avant karavan verzija svakog od njih, ali nema planova za kupe ili kabriolet. To je prvi od mnogih automobila koji koristi Audijevu sjajnu novu Premium Platform Combustion, koja je prilagođena za pogon na prednjim ili na svim točkovima, kao i za benzinske ili hibridne pogone. Audi A5 je veći, ali ne baš tako brz kao stari A5 Sportback. Napred, široki gril hladnjaka je okružen masivnim otvorima za za hlađenje a pozadi su iszduvne cevi prave.

Potpuno novi Audi A5

Sa novim eksterijerom dolazi i nova tehnologija eksterijera. U ovom slučaju, LED dnevna svetla osvetljavaju prednji deo, dok OLED druge generacije osvetljavaju zadnji deo. Dostupni su dinamički svetlosni efekti, sa do osam prilagodljivih opcija. U Evropi su čak podesivi u pokretu. Isto važi i za zadnji deo A5. OLED paneli se takođe mogu koristiti kao komunikacijsko svetlo, dajući drugim vozilima do znanja – preko medija fanki oblika – o opasnostima koje predstoje.

Potpuno novi Audi A5

U unutrašnjosti, Audi je podigao četiri ključna stuba kako bi učvrstio novi dizajn A5. Prvi je dizajn „orijentisan na čoveka“, što se otprilike prevodi kao „ljudi se uklapaju ovde i mogu bezbedno da voze“. Postoji nešto što se zove „Digitalna pozornica“, koja se sastoji od dva MMI infotainment displeja, koji projektuje najvažnije informacije vozaču i suvozaču. Treći na listi je „Dizajn vođen materijalima“, znak osećaja prostora i udobnosti koji nudi. Konačno, tu je „Vizuelna jasnoća“ ili izgled kabine koji je jednostavan za korišćenje.

Potpuno novi Audi A5

Zahvaljujući dužem međuosovinskom rastojanju, unutar A5 ima više prostora. Čak i sa kupe formaom zadnjeg dela, ima pristojan prostor za glavu u drugom redu. A5 i S5 modeli standardno dolaze sa zatamnjenim panoramskim krovom – nema dostupnog čvrstog krova – dok viši paketi opreme imaju elektrohromni krov koji se može zatamniti i koji se može podesiti u šest segmenata (to će biti opcija na nižim paketima opreme).
Digital Stage infotainment podešavanje svakako izgleda impresivno. Sastoji se od samostojećeg, tankog OLED MMI ekrana i koristi virtuelni ekran kokpita od 11,9 inča zajedno sa 14,5-inčnim MMI ekranom osetljivim na dodir. Opcioni ekran od 10,9 inča dostupan je i putnicima. Povrh svega, tu je podesivi head-up displej koji po prvi put omogućava vozačima da kontrolišu funkcije vozila i infotainment. To je ista arhitektura i tehnologija koju ćete naći u K6 E-Tron-u, i skoro sigurno će se pojaviti na više mesta kako godine budu prolazile. Kao i kod svakog novog automobila, A5 i S5 imaju dosta igračaka.

Potpuno novi Audi A5

Opcioni ekran putnika omogućava mu da se bavi navigacijom ili gleda strimovani sadržaj dok je u pokretu. Ne brinite, ima poseban premaz tako da vozač ne može da vidi ekran. Označite odgovarajuća polja i možete imati Bang and Olufsen zvučni sistem koji postavlja zvučnike u naslone za glavu. I ne samo to, već su dvozonski, tako da putnik može da sluša muziku, gleda filmove ili da radi… šta god želi, dok vozač može da preuzme poziv. Novi A5 se nadograđuje na nasleđe A4 sa unapređenim karakteristikama, impresivnom tehnologijom i malo novim imenom. Audijevi napori oko motora sa unutrašnjim sagorevanjem se ne usporavaju barem još neko vreme, što bi trebalo da smiri ljude ubeđene da će biti primorani na EV protiv svoje volje. Cene za novi Audi A5 počinju od 48.000 evra u Nemačkoj

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Volvo EX30 predstavljen u Srbiji

Volvo EX30 predstavljen u Srbiji prvi je kompaktni električni SUV koji će do kupaca ...

Ferrari ne razvija samo Purosangue nego još dva SUV-a

Ferrari ne samo da radi na Purosangue-u svom prvom SUV-u, nego se čuju informacije ...

Dacija osvežava modele i uvodi novi logo

Dacia Link amblem koji je snažno obeležje novog identiteta marke će krasiti središnji deo ...

BMW kupio svog najvećeg tjunera Alpinu

Ekologija je donela crne dane za tjunere – umesto da stavi ključ u bravu ...

Preminuo Max Mosley bivši predsednik FIA

Bivši predsednik FIA i FOCA Max Mosley, preminuo je u Engleskoj u 81 godini ...

Aston Martin u ofanzivi

Dok drugi razmatraju kako da pobegnu iz Britanije nakon Brexita, Aston Martin kreće u ...