fbpx

Formula 1 – kako je Sainz dospeo u Williams?

Formula 1 – kako je Sainz dospeo u Williams, tim velikog imena i bogate istorije ali odavnovno daleko od vrhunskih rezultata?

Formula 1 – Carlos Sainz u Williamsu / Carlos Sainz / Foto: Ferrari Press Office

Formula 1 – kako je Sainz dospeo u Williams, tim velikog imena i bogate istorije ali odavnovno daleko od vrhunskih rezultata? Nakon meseci spekulacija, Formula 1 tim Williams je prošle nedelje potvrdio da je Sainz potpisao dvogodišnji ugovor „sa opcijama za produženje“. Šta su bili argumenti da se Španac odluči za tim sa sedištem u Groveu, koji je bez pobede još od sezone 2012. U angažovanju Sainza, Williams je pobedio Alpine i Audi. Sainzova odluka da se pridruži timu Williams došla je uprkos tome što je ovaj tim, sa legendarnim imenom i impozantnom istorijom, ali dugo bez ekvivalentnih rezultata, trenutno na drugom mestu, ali od dna na tabeli Konstruktora, pošto je postigao samo četiri boda u prvih 14 trka u sezoni Formule 1 2024.
Šef tima Williams James Vowles je otkrio da je njegova odlučnost da dovede Sainza dovela do toga da je Špancu pružio osetljive i tajne brojke mase njihovog F1 bolida za 2024, koji je sezonu počeo sa viškom kilograma. Ovo je, rekao je Vowles, omogućilo Sainzu da shvati da bi Williams osvajao bodove na „skoro svakoj trci“ ove sezone, samo da je bolid ispunio ciljne težine na početku godine, što potvrđujući pravi potencijal FW46.

Formula 1 – Carlos Sainz u Williamsu / Carlos Sainz / Foto: Ferrari Press Office – Photo Xavi Bonilla / DPPI

Upitan kako je uspeo da ubedi Sainza da se pridruži Wiliamsu, Vowles je rekao za podkast F1 Nation: „Mislim da je bilo nekoliko stvari. Dao sam mu prilično tačne cifre težine za to gde je bolid pretežak trku po trku, tako da može da izračuna gde bi automobil bio sa manjom masom. A za svet koji nije dovoljno upućen, to bi značilo da bismo postigli poene na skoro svakoj trci, barem na početku sezone Formule 1 2024. I to je prilično bolno za mene, ali je i znak unapređenih performansi našeg automobila. Težinu je moguće ukloniti i mi je uklanjamo. Veoma je teško dodati stvarno opipljive i efikasne aerodinamičke performanse, a težina je samo funkcija. Učinio sam to 100 puta u svojoj karijeri – dodaj 10 kilograma, to je oko tri desetinke, skini 10 kila, to je oko tri desetinke. Nema smisla raspravljati o tome, to radi svaki put. On to zna i može to da vidi. Dakle, prvo i najvažnije je on sve to spojio – i rekao: „U redu, ovde ste u pogledu performansi“ – što mu omogućava jasniji uvid u to gde je prava izvedba, o određenim elementima stvari, i to je veoma ohrabrujuće.” Vowles je takođe ponudio Sainzu uvid u nivo ulaganja na koje je Vilijams spreman da se posveti, u smislu infrastrukture i osoblja, u cilju da se ponovo pojavi kao vodeća sila u Formuli 1. Doduše, niko ne pominje i činjenicu da uz Sainza u paketu dolazi i dosta politike kojom vodi Carlos Sainz Senior, kao i da nisu svi spremni da prihvate scenario kakav ima Red Bull sa Josom Verstappenom.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

VW ID. Space Vizzion pred javnosti u L.A. U salonima 2021.

L.A Auto show nije previše relevantan za evropske kupce, ali će na ovom salonu ...

Sin milijardera bi mogao da postane predsednik Tesle

James Murdoch, sin milijardera Ruperta Murdoch, je navodno glavni kandidat za preuzimanje uloge predsednika ...

Formula 1 – Sauber postaje Audi fabrički tim

Formula 1 – zvanično je potvrđeno ono o čemu se dugo spekulisalo, Sauber postaje ...

Basecamp 16 – kamp kućica koja brine o okolini

Legendarni američki Airstream se urdužio sa firmom REI i ljubiteljima kampovanja pripremio modifikovani Basecamp ...

Toyota RAV 4 2.5 Hybrid – ko se boji hibrida još?

Od pete generacije Toyote RAV 4 svi mnogo očekuju, i fabrika i prodavci i ...

Dakar Reli 2024 – Loebu i 7. etapa

Dakar Reli 2024 – Loebu i 7. etapa i drugo mesto u generalnom plasamanu, ...