Moto test – Peda RX401 je novi pristupačan Adventure model na našem tržištu koji nas je više nego prijatno iznenadio
Moto test – Peda RX401 je novi Adventure model na našem tržištu koji nas je više nego prijatno iznenadio, što nam verovatno mnogi neće verovati, a njima poručujemo da probaju, pa onda da donose zaključke. Potpuno razumljivo, postoje mnogi koji marke motocikala koje do nas stižu iz Kine gledaju sa omalovažavanjem i unapred pripremljenom negacijom. A postoje i drugi, racionalniji, koji su ipak spremniji da se informišu i probaju, pa tek onda donose zaključke. Ovi drugi možda čak sagledaju i stvari iz svojih stvarnih potreba i namera. A zapravo, i jedne i druge povezuje želja da budu na dva točka.
Za model Peda RX401 moramo da krenemo od početka. Ne proizvodi se u nekoj ubogoj manufakturi negde u Kini. Model Peda RX401 proizvodi Zongshen, kompanija koja godišnje proizvodi preko milion motocikala, a u svoje 52 kompanije ima preko 18.000 zaposlenih. Iako je većinu svojih skutera, motocikala i kvadova bazirala na agregatima od 200 do 350 cm³, prošle godine je uvela potpuno novi dvocilindarski SOHC agregat od 400 cm³ sa 8 ventila, oko kojega gradi svoju, za sada, vrhunski Cyclon modelnu ponudu.
Šta više, iako se spominje „u tišini“, za razvoj svoja dva Cyclon modela (RX401 i RC401), Zongshen je pozvao „pomoć prijatelja“, odnosno Piaggio Grupu, tako da italijanska zastava na modelu Peda RX401 nije tu slučajno. Iako je možda malo teško za razumeti zavrzlamu oko imenma marke i modela, Zongshen svoje dvotočkaše prodaje širom sveta, ali pod različitim imenima robne marke (odnosno, kako je popularnije reći, „brenda“), pa do kupaca u Srbiji i regionu dolazi pod markom Peda.
Šta je zapravo Peda RX401 i gde ga treba smestiti? Peda RX401 (odnosno Zongshen Cyclon RX401, isti je model u pitanju) je pristupačan motocikl adventure segmenta sa vodom hlađenim dvocilindarskim agregatom radne zapremine od 401 cm³, sa 43 KS pri 9.500 o/min i 34 Nm pri 8.000 o/min, koji je smešten u trelis cevasti ram. Premijeru je imao prošle godine i to bi bili oni osnovni suvoparni podaci iz kojih se ne saznaje mnogo.
Ako je dizajn modela Peda RX401 trebao biti interpretacija onoga što većina u Adventure segmentu ima, po nama ne samo da je uspeo, nego je u nekim elementima i nadmašio mnogo poznatije i više puta skuplje modele. Sa svojih 1.410 mm međuosovinskog razmaka i minimalnim klirensom od tla od 185 mm, pa i fabričkim „crash barom“ Peda RX401, po nama, izgleda odlično. Da li oblikom rezervoara, oplatama, LED farom i LED pokazivačima pravca, vizirom i prednjim blatobranom podseća na druge, skupe modele? Da, i to jako dobro radi.
I ne samo to. Od nekada opšte prisutne kineske nedovršenosti i nepreciznosti, nije ostalo praktično ništa. Naravno, oni koji vole da teraju „mak na konac“, sigurno će naći zamerke, ali će zaboraviti da je ovo cenom pristupačan model. U svakom detalju Peda RX401 deluje solidno i precizno izrađen i sastavljen motocikl.
Visina dvodelnog, duboko profilisanog sedišta je 810 mm, što je nešto niže od uobičajenog u Adventure segmentu, a u relaciji sa prednjim nogostupima, Peda RX401 će svakako obradovati vozače nešto nižeg rasta. Zapravo, ponajviše prijatno iznenađuje odlična ergonomija i udoban položaj sedenja.
Peda RX401 ima TFT digitalnu instrument tablu u boji dijagonale 6.6“, sa automatskim prilagođavanjem ambijentalnom svetlu, izborom dve grafike prikaza, ali i korisnim informacijama o pritisku i temperaturi pneumatika, podacima o vožnji, pa čak i indikatorom rada ventilatora hladnjaka motora.
Zapravo, ova instrument tabla koja se može povezati sa mobilnim telefonom pruža više informacija nego neki drugi mnogo skuplji modeli, a da ne zaboravimo, na raspolaganju su i utičnica za 12V kao i USB port, kao i činjenicu da su sve komande osvetljenje, što će neko možda nazvati „gimikom“, ali je itekako korisno u mraku, a pogotovo dok se upoznaje sa motociklom.
Po pitanju oslanjanja konstatujemo up side down prednje viljuške koje su potpuno podesive i podesivi mono shock pozadi. Atraktivno dizajnirani točkovi sa žbicama i tubeless pneumaticima su od 19“ napred i 17“ pozadi. Dupli prednji kočioni diskovi su sa dvoklipnim čeljustima, zadnji disk sa jednoklipnim, a kočioni sistem ima ABS koji se može isključiti.
Privi kontakt sa modelom Peda RX401 navodi na osećaj da se radi o relativno laganom motociklu. Međutim, to je samo subjektivan osećaj stvoren vrlo niskim težištem. Masa motocikla je 215 kilograma i to bez tri opciona fabrička kofera. Ipak, obzirom na veličinu agregata, model Peda RX401 moramo smestiti u kategoriju laganih adventure motocikala. Šta više, po nama se ovaj model mora smestiti u kategoriju koja zvanično ne postoji, a koja bi ga opisala kao model idealna za ulazak u adventure segment.
Pre svega, Peda RX401 je vrlo nezahtevan za vožnju i po tome je idealan za neiskusne, manje iskusne, a apsolutno i za ne preterano zahtevne vozače. Po pitanju sedišta, širine upravljača, pozicije sedenja i ergonomije, bez problema se može krenuti na višesatno putovanje, ali naš je utisak da je Peda RX401 idealan motocikl za vikend vozače koji žele nezahtevnog partnera za uživanje.
Relativno mali dvocilindraš ima visoku kulturi rada i vibracije su minimalne. Šta više, i zvuk koji proizvodi ne zvuči kao da je od agregata od samo 400 cm³. Šestostepeni menjač je lagan i precizan, ima relativno kratke prenosne odnose, pa uprkos pozamašnoj masi i samo 45 KS, Peda RX401 se ne stidi pristojnog ubrzanja i ne negoduje previše kada se ostane u previsokom stepenu prenosa. Naravno, samo pod uslovom da od 45 KS ne tražite i neočekujete 145 KS. Deluje nam da je agregatu najprijatnije izmeđi 5 i 7.000 o/min, mada moramo priznati da potpuno novi motocikl koji smo preuzeli od uvoznika TJ Company iz Novog Sada, nismo terali do maksimalnih 9.500 obrtaja gde se nalazi limiter obrtaja, i gde agregat ostvaruje maksimalnu snagu.
Naravno, od modela motocikla Peda RX401 ne treba očekivati niti tražiti silovita ubrzanja kakva postižu adventureri sa preko 100 KS, ali sa svojom raspoloživom snagom, sasvim pristojno ubrzava. Oprobani recept kraćih prenosnih odnosa između prvog i četvrtog stepena prenosa uz dugačak peti i šesti sasvim dobro funkcioniše. Maksimalna brzina je 140 km/h, a nama subjektivno deluje da se i motocikl i vozač najbolje osećaju pri brzini do 115 km/h kada po visini podesivi vetrobran pruža sasvim pristojnu zaštitu od vetra. Tada je i vožnja najekonomičnija sa ispod 4 l/100 km, pa rezervoar od 18 litara obezbeđuje autonomiju čak i do skoro 400 kilometara
Sa Pedom RX401 smo se sedam dana družili bez da smo menjali fabrička podešavanja ogibljenja iz prostog razloga što nismo imali potrebe za tim. Na raspolaganju smo imali nešto tvrđe trimovan motocikl prilagođen za asfalt i makadam, ali bi za terensku vožnju trebalo ići na nešto mekšu postavku, odnosno tvrđu na zadnjem amortizeru ako bi se sa dve osobe krenulo na put.
Peda RX401 sa svojim velikim prednjim točkom iznenađujuće lako ulazi u krivinu i nema izraženu tendenciju da je ispravlja ukoliko se pre vremena doda gas, što je razumljivo, obzirom da nema preterano mnogo snage. Na ubrzanju nema mnogo propinjanja, niti izraženo tone prednji deo pri snažnom kočenju. Eventualno, poželeli bi malo snažniju inicijalnu reakciju na komandu prednje kočnice, ali iz perspektive do ovo može biti motocikl za skupljanje iskustva, malo manje agresivna kočnica je čak i dobrodošla pogotovo pri malim brzinama, kada neće iznenada „zatvoriti“ prednji točak. U svakom slučaju, i u gradu i na otvorenom putu, naša ocena je da se ovaj motocikl vrlo prijatno i lako vozi.
Peda RX401 na tržištu Srbije košta 5.700 evra uz četiri godine, odnosno 30.000 kilometara fabričke garancije. Dakle, potpuno nov motocikl koji praktično košta koliko, ili nešto više nego polovnjak, 15-20 godina star i bez ikakvog realnog traga kako je eksploatisan i održavan, da li je imao padova i kakvih i sa pređenom kilometražom „na časnu reč“. Naravno, ne kažemo da se može naći zaista dobar polovan motocikl, pred kojim je malo ulaganja mnogo kilometara. Ali, može se i do novog, a verujemo da Peda RX401 nudi adekvatno zadovoljstvo.
Model | Peda RX401 |
Dužina x širina x visina mm | 2.215 x 925 x 1.325 |
Međuosovinski razmak (mm) | 1410 |
Klirens od tla mm | / |
Masa motocikla sa tečnostima (kg.) | 215 |
Ram | Čelični, cevasti |
Prednje oslanjanje | 41 mm/ Podesivo / |
Zadnje oslanjanje | Čelična viljuška / mono shock / Podesivo |
Visina sedišta mm | 810 |
Kočnice napred | Dvoklipne / ABS |
Kočnice pozadi | Jednoklipne / ABS |
Rake / trail | / |
Agregat | TC400R |
Broj cilindara | R2 |
Broj ventila po cilindru | 4 |
Radna zapremina (ccm) | 401 |
Prečnik x hod klipa | 68 x 55.2 |
Snaga KS pri o/ min. | 43 KS pri 9.500 |
Maksimalni obrtni moment Nm pri o/ min. | 34 / 8.000 o/min |
Menjač | 6 brzina |
Kvačilo | Mokro |
Gume napred / pozadi | 110/80 R19 / 140/70 R17 |
Maksimalna brzina km/h | 140 |
Prosečna potrošnja na testu l/100 km | 3,9 |
Zapremina rezervoara litara | 18 |
Cena testiranog modela | 5.700 evra |
Show Comments