fbpx

MotoGP – novi timski transferi važnih ljudi

MotoGP – novi timski transferi važnih ljudi se nastavljaju a Aprilia i Honda dobijaju nove tehničke direktore

MotoGP – Aleix Espargaro // Foto Aprilia Racing Team Press Office

MotoGP – novi timski transferi važnih ljudi se nastavljaju a Aprilia i Honda dobijaju nove tehničke direktore. Aprilia neće imati samo dva nova vozača u MotoGP-u sledeće sezone, već i novog tehničkog direktora. Aprilija je u petak u Motegiju objavila iznenađujuće vesti da će Fabiano Sterlacchini preuzeti mesto od Romana Albesijana, koji je proveo 11 godina u Apriliji i 20 godina u Piaggio Grupi. Zatim, samo nekoliko minuta kasnije, Honda je potvrdila da će Albesijano postati novi tehnički direktor HRC-a, umesto Kena Kavaučija, koji je u Hondu došao iz Suzukija krajem 2022. Smatra se, ali nije potvrđeno, da je Albesijano prvi potpisao, primoravši Apriliju da reaguje. Albesijano, čija je rana karijera uključivala aerodinamička istraživanja za AMG Mercedes u DTM šampionatu, pre nego što se pridružio MV Agusti, Piaggiu i Apriliji, preuzeo je Aprilia Racing kada se Gigi Dall’Igna pridružio Ducatiju 2014.

MotoGP – Aleix Espargaro // Foto Aprilia Racing Team Press Office

U jednoj fazi Albesijano je vodio je čitavo Aprilia Racing odeljenje, ali se fokusirao na svoju preferiranu tehničku stranu nakon dolaska Massima Rivole na mesto izvršnog direktora od 2019. godine. Uprkos tome što ima jedan od manjih budžeta za MotoGP, Albesianov RS-GP – prvi MotoGP motocikl koji ima aerodinamiku sa efektom tla (što su preuzeli i ostali timovi) – napredovao je od ubedljivo zadnjeg ka prednjem delu plasman, osvojivši četiri Grand Prixa od 2022. Aprilia je jedina fabrika osim Ducatija koja je ove sezone osvojila pobede u MotoGP trkama, jedan Grand Prix i tri Sprinta, dok je Honda i dalje na dnu konstruktorskog plasmana, sa samo jednim plasmanom u prvih deset. Ostaje da se vidi da li će Albesiano biti smešten u Evropi, postavljanjem nove dizajnerske baze za Honda Racing u Yamahinom stilu, ili će se preseliti u sedište u Japanu.

Honda MotoGP tim //Foto: HRC Media

Sterlacchini je u međuvremenu proveo 17 godina u Ducatiju, uzdigavši se do uloge tehničkog koordinatora MotoGP-a pre nego što je potpisao ugovor sa KTM-om u junu 2021. da bi vodio tehničku stranu njegovih aktivnosti u drumskim trkama. S obzirom da se udaljenost od Italije do Austrije navodi kao jedan od faktora što Sterlacchini i KTM nisu uspeli da postignu novi dogovor ranije ove godine, uloga bazirana u Italiji izgledala je logična za njegovu sledeću destinaciju. Aprilijin Aleix Espargaro će se povući iz aktivnog trkanja i pridružiti se Albesijanu u Hondi sledeće godine, kao test vozač i povremeni “wild card” vozač u trkama. Espargarov timski kolega i pobednik na COTA Maverik Vinales odlazi iz tima Aprilia u Tech3 KTM-u. Na njihovom mestu biće aktuelni Pramac Ducati lider Jorge Martin i Marko Bezzechi, trenutno vozač tima VR46. Honda će sledeće sezone nastaviti sa Joanom Mirom i Lucom Marinijem.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Moto Guzzi otkrio nove verzije modela V7 III

Moto Guzzi je otkrio tri nove verzije svog popularnog modela V7 III u Milanu ...

Jorge Martin sjajan u kvalifikacijama na Red Bull Ringu

MotoGP sezona se nastavila onako kako su nas vozači i navikli, dramatičnim kvalifikacijama na ...

Triumph Rocket 3 sa još većim agregatom

Veliko, veće, najveće, Triumph Rocket 3 – motocikl sa najvećim agregatom, dobija još veću ...

Predstavljen Kawasaki Ninja ZX-4RR KRT Edition

Predstavljen je Kawasaki Ninja ZX-4RR KRT Edition sa potpuno novim četvorocilindrašem koji se vrti ...

Yamaha tvrdi – Petronas SRT je dobio ono što je platio

Franco Morbidelli MotoGP vicešampion sveta iz 2021. godine vozi dve godine stari M1 – ...

MotoGP – Bagnaiji pobeda u Assenu

MotoGP – Bagnaiji pobeda u Assenu nakon 26 krugova na 4.555 metara dugoj stazi ...