Carlos Tavares napušta Stellantis po isteku ugovora, a malo je reći da Stellantisu ne cvetaju ruže ni na jednom frontu
Carlos Tavares napušta Stellantis po isteku ugovora, a malo je reći da Stellantisu ne cvetaju ruže ni na jednom frontu. Reći da je Stellantis u teškom stanju bilo bi malo reći. Prodaja u Sjedinjenim Državama tako naglo opada da dileri optužuju Carlosa Tavaresa za “brzu degradaciju” američkih brendova. U otvorenom pismu upućenom izvršnom direktoru, američki Stelantis nacionalni savet dilera upozorio je da se automobilski konglomerat suočava sa „katastrofom“.
Sada saznajemo da će veliki šef odstupiti, ali tek početkom 2026. Tavares je prvi i jedini generalni direktor Stellantisa, imenovan za glavnog šefa nakon što se grupa PSA spojila sa Fiat-Chrisler Automobiles 2021. Njegov petogodišnji ugovor ističe početkom 2026. Iako su izveštaji sugerisali da bi mogao da zadrži svoj posao duže, to neće biti slučaj. Prema saopštenju za štampu koje je izdao Stelantis, Tavares se „penzioniše po završetku svog mandata generalnog direktora početkom 2026. Proces traženja zamene je već počeo i vodi ga Specijalni komitet odbora kojim predsedava John Elkann, koji je i predsednik Ferarija. Stellantis kaže da je potrebno do kraja sledeće godine da izabere pravu osobu koja će naslediti Tavaresa. U međuvremenu, Elkan ističe da je „Upravni odbor jednoglasan u podršci Carlosu Tavaresu i najavljenim odlučnim promenama“. Evidentno i njegovim astronomskim honorarima, uprkos sunovratu prodaje.
Koje su to promene? Davide Grasso i Jean-Philippe Imparato više nisu izvršni direktori Maseratija i Alfa Romea. Santo Ficili je imenovan za glavnog izvršnog direktora oba italijanska vrhunska brenda. Graso će ostati u Stelantisu, ali na drugoj poziciji. Što se tiče Imparata, on je sada glavni operativni direktor (COO) u regionu proširene Evrope tako što je zamenio Uwea Hochgeschurtza koji napušta kompaniju. Imparato će takođe biti izvršni direktor Pro One, komercijalne strane Stellantisa. Na drugim mestima, Antonio Filosa nastavlja kao izvršni direktor Jeep-a, ali će takođe preuzeti dužnosti glavnog operativnog direktora za Severnu Ameriku (COO) da zameni Karlosa Zarlengu. Potonji će zauzeti drugačiju poziciju u kompaniji. Dag Osterman preuzima ulogu glavnog finansijskog direktora da zameni Natalie Knight koja odlazi. Tavares je imao mnogo toga da kaže poslednjih nedelja o tome šta se dešava u Stellantisu. Za lošu prodaju Maseratija okrivio je loš marketing. Izvršni direktor je takođe uperio prst u fabriku Sterling Heights u Mičigenu gde previše kamiona Ram treba popravke odmah nakon što napuste proizvodnu traku. S tim u vezi, Stellantis je nedavno priznao da ima višak neprodatih automobila i da pokušava da smanji zalihe. Nijedan od 14 brendova automobila pod korporativnim kišobranom nije u opasnosti da se suoči sa zatvaranje, barem za sada. Najavljen 2021. godine, prvobitni plan da se sve kompanije zadrže 10 godina i dalje je na snazi. To znači da će Stellantis nastaviti da ima strpljenja sa Lanciom, DS Automobiles, Chrislerom i drugim problematičnim marka automobila.
Show Comments