fbpx

Polestar 5 se puni za 10 minuta od 10 do 80%

Polestar 5 se puni za 10 minuta od 10 do 80% nakon čega njegovih 890 KS dobija novih 320 kilometara vožnje

Polestar 5

Polestar 5 se puni za 10 minuta od 10 do 80% nakon čega njegovih 890 KS dobija novih 320 kilometara vožnje. Tek da podsetimo, Polestar 5 je švedski (u kineskom vlasništvu) pandan i rival Porsche Taycanu, što znači električna sportska limuzina visokih performansi. Podatak da se za samo 10 minuta njegova baterija dopunjava od 10 do 80% treba uzeti sa rezervom i za sada je na nivou teoretski mogućeg.

Polestar 5

Polestar je upravo završio test ranog prototipa modela 5, na kojem je, barem u testnom okruženju, njegova baterija od 77 kWh od 10 do 80% napunjena za 10 minuta, što bi prema fabričkim podacima o potrošnji energije trebalo biti dovoljno za 320 kilometara vožnje. Za sada, ne znamo o kojoj potrošnji energije Polestar govori, kao ni o kojoj dinamici vožnje. Ono što je za sada poznato, Polestar 5 se brže puni od konurenta Porsche Taycana, kojem je za istu „operaciju“, potrebno 18 minuta, doduše za znatno veću bateriju od 105 kWh
Obzirom da se radi o prototipu Polestar 5, treba napomenuti i da je opremljen specijalnom baterijom koja nije u serijskoj proizvodnji, a koji je konstruisao i napravio StoreDot. Ista baterija se lako može povećati i do kapaciteta od 100 kWh, ukoliko je to potrebno.

Polestar 5

Na testu je brzi punjač sa istosmernom strujom bio zastrašujuće snažan. Pri početku punjenja, kada je baterija bila na 10% punio je sa 320 kW, da bi se do kraja punjenja pojačao na 370 kW.
Jens Groot, glavni inženjer za baterijske sisteme u Polestaru, kaže da je postignut rezltat dokaz da se takvim ili sličnim brzinama mogu puniti i serijski automobili i dodaje: „Nismo dodali ništa van osnovnog baterijskog paketa. Imao je standardno hlađenje i ventilator“.
Polestar za sada ne otkriva da li planira sa baterije koje proizvodi StoreDot ugrađuje u svoje buduće modele, ali poručuje da je izvedeni test najava sledeće generacije baterija, a da su prvi rezultati obećavajući. Test sa protoipom Polestar 5 je zapravo bio prva ugradnja potpuno funkcionalne StoreDot baterije u jedno električno vozilo, tako da još uvek ima mnogo prostora za razvoj, ali i nepoznanica kao što je trajnost takve baterije.

Polestar 5

Čak i ako StoreDot baterije ne budu spremne na vreme da bbi se ugrađivale u Polestar 5, postoji šansa da ih vidimo u sledećim modelima. Limuzina Polestar 5 će debitovati sa elektrositemom koji radi na 800 volti i sa baterijom od 103 kWh koja bi trebala da obezbedi 600 kilometara vožnje. Početak proizvodnje Polestar 5 bi trebao biti predstavljen u serijskoj formi tokom 2025. a prodaja bi trebala početi ili do kraja 2025. ili početkom 2026. godine, sa cenom koja bi trebala počinjati od oko 100.000 evra.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Novi Touareg – prvi VW sa AWS

Novi Touareg je prvi Volkswagen sa sistemom upravljanja na svim točkovima Treća generacija Volkswagenovog ...

Formula 1 – 23 trke znače pakao za mehaničare

Dok vlasnici Formule 1 jure za zaradom i za 2022. planiraju 23 trkačka vikenda, ...

Druga pol pozicija za Verstappena u F1 karijeri

Max Verstappen je uspeo da dođe do svoje druge pol pozicije u Formuli 1, ...

Hyundai i30 – ima šta da poruči

Hyundai je upravo počeo da prodaje svoj novi i30, predstavnika u klasi koja je ...

Šta se najviše traži preko interneta?

Znamo da su Internet i online pretrage postale neizostavan deo života. A šta se ...

Mercedes EQG dobija novu hemiju u baterijama

Mercedes EQG, električni pandan legendarne G Klase debitovaće 2024. godine sa novom tehnologijom baterijama ...