fbpx

Alpine Alpenglow Hy6 koristi vodonik

Alpine Alpenglow Hy6 koristi vodonik kao gorivo za V6 motor, ali važnije je da ovaj koncept najavljuje serijski model

Alpine Alpenglow Hy6

Alpine Alpenglow Hy6 koristi vodonik kao gorivo za V6 motor, ali važnije je da ovaj koncept najavljuje serijski model. Kao i Toyota, Alpine smatra da se motor sa unutrašnjim sagorevanjem može spasiti tako što će kao goriovo, umesto benzina, koristiti vodonik. Dok je japanski proizvođač automobila eksperimentisao sa GR Yarisom i GR Corolla hot hatchevima sa trocilindarskim motorima, Renaultova marka za visoke performanse počelo je sa četvorocilindarskim motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, koje kao gorivo koristi vodonik.

Alpine Alpenglow Hy6

Alpine sada prikazuje koncept superautomobila sa još većim V6 motorom. Alpine Alpenglow Hi6 je evolucija modela Alpenglow Hi4 koji smo videli pre nekoliko meseci. Prethodni automobil je bio prototip Alpenglowa iz 2022. godine, statički koncept. Nestao je 2,0-litarski turbo motor sa 340 konjskih snaga i ustupio mesto za 3,5-litarski V6 twin turbo. Isporučuje ozbiljnih 730 KS i 770 Nm na zadnju osovinu. Alpine Alpenglow Hy6 koristi vodonik

Alpine Alpenglow Hy6

Marka Alpine, Renaultova sportska divizija je dizajnirala šestocilindarski motor da radi na vodonik i povezala ga sa sekvencijalnim menjačem. V6 se vrti do 9.000 o/min i „hrani“ se vodonikom uskladištenim u tri rezervoara. Dva su postavljene u bokove vozila, dok se treći rezervoar nalazi iza kokpita. Sva tri rezervoara su smeštena u provetrenim odeljcima i iz bezbednosnih razloga ne dele ništa sa kabinom. Alpenglow Hy6 je projekat motivisan potpuno novim V6 agregatom za koji je trebalo dve godine da se razvije. Koristi aluminijumski blok sa suvim karterom i proizvodi 211 KS po litru.

Alpine Alpenglow Hy6

Motor sa unutrašnjim sagorevanjem smešten je u sredinu, ispred zadnje osovine, zapravo koristeći karbonsku samonoseću karoseriju trkačkog automobila LMP3 klase i omogućava superautomobilu da pređe 330 km/h uz nultu emisiju. Postoji izduvni sistem od Inconela ugrađen u zadnja svetla, ali njegova uloga je da oslobađa vodenu paru.

Alpine Alpenglow Hy6

Zanimljiv deo je da je Alpine potvrdio planove za proizvodnju superautomobila, ali nije jasno da li će imati motor sa unutrašnjim sagorevanjem na vodonik ili potpuno električni pogon. U međuvremenu, francuski brend se sprema da debituje u Sjedinjenim Državama za nekoliko godina. Alpine prikazuje Alpenglow Hy6 na Salonu automobila u Parizu 2024. zajedno sa električnim vrućim hečbekom A290 koji je sportska verzija novog Renault 5. Pored toga na štandu Alpine je i koncept A390 koji najavljuje prvi serijski SUV marke. Pored toga, Alpine prikazuje i ograničeno izdanje A110 R Ultime koji je najskuplji automobil brenda ikada.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Pininfarina i Roux do kacige sa vodenim hlađenjem

Pininfarina po pitanju dizajna i Roux Helmets po pitanju konstrukcije trkačima nude novi generaciju ...

Civilni Mercedes-Benz G-Klase slavi 40 godina

Mercedes-Benz ove godine obeležava 40 godina od premijere originalne G-Klase, pa je odlučio da ...

Volkswagen Arteon osvežen i dobio Shooting Brake verziju

Volkswagen je predstavio osveženi Arteon koji je dobio i novu Shooting Brake verziju, plug-in ...

Red Bull – od očaja do pobede

Velika nagrada Kine, trka iz dva poluvremena i pobeda onome ko je skoro ispao ...

Nova Toyota Auris spremna za start

Treća generacija nove Toyote Auris spremna je za premijeru u Ženevi, ali još uvek ...

Mercedes-AMG šalje V12 u penziju zarad manjeg V8

U vreme kada proizvođači “downsize”-uju sa osam i šest cilindara na samo četiri, nije ...