fbpx

Civilni Mercedes-Benz G-Klase slavi 40 godina

Mercedes-Benz ove godine obeležava 40 godina od premijere originalne G-Klase, pa je odlučio da ispriča priču o nastanku legendarnog terenca

Foto: Daimler

Mercedes-Benz ove godine obeležava 40 godina od premijere originalne G-Klase, pa je odlučio da ispriča priču nastanka legendarnog terenca. G-Klasa, G-Wagen, tj. “Gelandewagen”, nastao je kao vojno vozilo. Međutim, Mercedes-Benz i austrijski Steyr-Daimler-Puch započeli su diskusiju o civilnoj verziji SUV-a još 1969.godine. Dve godine kasnije, 1971., dve kompanije su ojačale međusobnu saradnju, a do 1972. su odlučile da u saradnji naprave SUV “beskompromisnih off-road i on-road mogućnosti”, kako se navodi u saopštenju za medije iz 1979., kada je vozilo debitovalo.

Foto: Daimler

Mercedes-Benz i Steyr-Daimler-Puch su napravili prvi drveni model onoga što će postati G-Klasa 1973. godine, a već godinu dana kasnije je nastao i prvi prototip pogodan za saobraćaj. Do 1975., dizajneri su završili dizajn SUV-a, a on je bio gotovo identičan dizajnu prvog serijskog modela – kockast. Cilj je bio da se pomešaju elementi velikih i glatkih površina sa definisanim karakteristikama, kao što je velika visina G-Klase, ali mala širina.

Foto: Daimler

Došla je i 1979., što je bilo vreme da se G-Klasa pokaže – a upravo to i jeste. Mercedes-Benz G-Klase je ubrzo zaradio odličnu reputaciju za svoje off-road sposobnosti, ali, gotovo uporedo i za vrhunsk luksuz. Prvi model je debitovao sa selektivnim pogonom na svim točkovima, centralnim diferencijalom sa blokadom, kao i opcionim blokadama na prednjem i zadnjem diferencijalu. Krute osovine su krasile podvozje kako napred, tako i pozadi, u kombinaciji sa spiralnim oprugama.

Foto: Daimler

Kupci su mogli da biraju između dizel i benzinskih motora, kao i otvorenog krova, zatvorenog “karavana”, ili vana sa zatvorenim stranicama iza prednjih vrata. Mercedes-Benz je nastavio da unapređuje G-Klasu.

Foto: Daimler

Blokada svih diferencijala je postala deo standardne opreme 1985. godine,   sistem 1990., a 2001. godine je donela kontrolu proklizavanja, kontrolu stablnosti, i pomoć pri kočenju. SUV se proizvodio neprekidno od 1979. godine, sve dok Mercedes-Benz nije predstavio drugu generaciju G-Klase 2018. godine.

Foto: Daimler
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Kia i Google napravili aplikaciju za vlasnički priručnik

Digitalni interaktivni vlasnički priručnik u novoj mobilnoj aplikaciji za Kia automoble šalje u penziju ...

Porsche ulaže u IONITY mrežu brzih punjača

Porsche, zajedno sa drugim akcionarima i IONITY mrežu bzih punjača ulaže 700 miliona EUR ...

Mercedes – Benz predstavio EQB novi električni SUV

Mercedes – Benz je u Kini predstavio EQB kompaktni električni SUV i proširio ponudu ...

Nasnažniji Mercedes ikada – AMG GT 63 S E Performance

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance ima četvora vrata ali i najsnažniji pogon koji ...

Peugeot E-308 ima 400 kilometara autonomije

Peugeot E-308 je predstavljen u skladu sa najavom da će imati potpuno električni model ...

Novi Porsche 911 GT2 RS će biti spektakularan

Novi Porsche 911 GT2 RS će biti spektakularan i uz hibridnu pomoć stići do ...