fbpx

Evropa mora da otkaže svoj plan

Evropa mora da otkaže svoj plan za zabranu novih automobila koji emituju fosilna goriva od 2035. kaže Oliver Zipse

Evropa mora da otkaže svoj plan / Oliver Zipse // Foto BMW Media

Evropa mora da otkaže svoj plan za zabranu novih automobila koji emituju fosilna goriva od 2035. kako bi smanjila oslanjanje na kineski lanac snabdevanja baterijama, rekao je generalni direktor BMW-a Oliver Zipse. Plan Evropske unije da zabrani prodaju novih automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem od 2035. dovešće do “masovnog smanjenja” njene automobilske industrije, rekao je Zipse. Plan više nije realističan jer je prodaja električnih vozila niža nego što se očekivalo, a subvencije za električna vozila su neodržive, rekao je Zipse na marginama sajma automobila u Parizu 15. oktobra. „Korekcija cilja od 100 posto BEV-a za 2035. kao deo sveobuhvatnog paketa za smanjenje CO2 takođe bi omogućila evropskim proizvođačima automobila da se manje oslanjaju na baterije iz Kine“, rekao je on.
Zemlje EU su 2023. godine usvojile značajan zakon koji bi zahtevao da svi novi automobili imaju nultu emisiju CO2 od 2035. godine, efektivno zabranjujući prodaju novih vozila na dizel i benzin. Motor sa unutrašnjim sagorevanjem je dugo (preko 120 godina) bio kamen temeljac evropskog industrijskog pejzaža, igrajući vitalnu ulogu u njegovoj proizvodnoj sposobnosti. Tehnologija ne samo da je stvorila BMW, Folksvagen i Mercedes-Benz, već je dovela i do ogromnog lanca snabdevanja malih i srednjih preduzeća koja proizvode kritične komponente, od klipova do izduvnih sistema. Ta industrija je u opasnosti, posebno jer se proizvođači automobila prebacuju na električne modele koji zahtevaju manje i značajno drugačije komponente. Promena se dokazuje kao izazov za evropsku auto industriju, koja se bori da se nosi sa ukidanjem državnih subvencija i intenziviranjem konkurencije kineskih proizvođača električnih vozila kao što je BYD Co. Zabrana bi mogla da “ugrozi evropsku automobilsku industriju u njenom srcu”, rekao je Zipse. Mere će „sa današnjim pretpostavkama dovesti do masovnog smanjenja industrije u celini“. Italija predvodi poziv za reviziju zabrane iz 2025. godine, a Premijerka Italije Giorgia Meloni ju je nazvala „samodestruktivnom“.

Evropa mora da otkaže svoj plan / Oliver Zipse // Foto BMW Media

Zipseova matična zemlja Nemačka je odbila ranu reviziju ciljeva zbog hitnosti suočavanja sa klimatskim promenama. U Parizu, šef francuske auto asocijacije PFA nije pozvao na ukidanje zabrane za 2035. godine, ali je rekao da je neophodno brzo „vratiti se za sto“ kako bi se razgovaralo o reviziji ciljeva, koja je trenutno zakazana za 2026. godinu.
Težak cilj za 2025.
Proizvođači automobila takođe imaju kratkoročne obaveze o kojima treba da brinu, s obzirom da je EU sledeće godine pooštrila ciljeve u pogledu emisije štetnih gasova za vozni park. Ako kompanije ne uspeju da prodaju više električnih vozila, suočavaju se sa kaznama od čak 15 milijardi evra. BMW i Mercedes su na putu da ispune strože ciljeve, a Folkswagen, Stelantis i Renault su u opasnosti da ne uspeju, prema nedavnoj analizi Blumberg Intelligence. Kompanije mogu da kupe kredite za emisije od proizvođača koji ih imaju viška kao što je Tesla da bi izbegle kazne. Industrijsko udruženje ACEA pozvalo je EU da koristi uredbu o vanrednim situacijama da odloži ciljeve za 2025. za dve godine. Pravila EU za 2025. godinu nalažu ukupnu flotnu emisiju CO2 od oko 95 grama po kilometru, što je značajno manje od 106,6 g/km koliko je važilo za 2023. godine.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Geely i Renault Group potpisali zvaničan ugovor

Geely i Renault Group potpisali zvaničan ugovor o zajedničkom ulaganju u tehnologiju pogonskih sklopova ...

Alfa Tonale, CUV za broj ispod Stelvia

Kao što je i bilo najavljeno još 2018., Alfa je u Ženevi otkrila Tonale, ...

Aston Martin i Vettel diskvalifikovani u Mađarskoj

Kratko je trajala radost Aston Martina i Sebastiana Vettela zbog osvojenog drugog mesta u ...

Yugo 1.3 GVC Cabrio u Americi prodat za 12.100$

Na aukciji u Barrett-Jackson, jedne od najpoznatijih za storijske automobile, prodat je i nama ...

Mini Cooper SE – električno iznenađenje na testu

Kada se pomene Mini Cooper S, prva pomisao je na malu gradsku jurilicu, ali ...

Novi Hyundai Santa Fe u potpuno novom stilu

Novi Hyundai Santa Fe sa potpuno novim stilom biće uskoro predstavljen i definitivno počinje ...